Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2006-2007 » DSC2 wint makkelijk van Messemaker 1
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next »
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

DSC2 wint makkelijk van Messemaker 1 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC2 heeft haar hoge klassering in de 3e klasse gehandhaafd door een makkelijke 5½-2½ overwinning tegen Messemaker in Gouda. Winst was er voor Ted Barendse, Patrick de Bas, Richard Oranje en Walter Anema, remises spelden Leo Hofland, Dolf Beltz en Frank van Zutphen. Alleen Willem-Jan van den Broek moest het onderspit delven. De overwinning kwam geen moment in gevaar.

Aan bord 2 speelde Ted met zwart voor de 2e keer binnen (ruim) een week tegen Ben van Geffen en belandde na 3 kwartier reeds in een eindspel met elk 6 pionnen en een toren. 95% van de spelers zou hier remise aangeboden en -genomen hebben, echter níet Ted die de toreneindspelkennis van zijn tegenstander wel eens op de proef wilde stellen. Deze schond de vuistregel in zo'n eindspel die voorschrijft voldoende activiteit te ontplooien. In plaats hiervan belandden de witte toren en koning passief in de verdediging en kon Ted zijn eigen koning naar een majestueueze positie manoevreren. Wit kon daarmee geen vin meer verroeren en wist daarmee het oorsponkelijk remise eindspel alsnog te verliezen!

Ondertussen had Patrick het beste van het spel verkregen tegen Arjan v/d Leij: pion voor en betere koningsstelling. Hoe hiervan effectief gebruik werd gemaakt kan de lezer aan de hand van diagrammen en analyse elders bewonderen.

Dolf speelde met zwart tegen Mark van Putten - hier werden de remisemarges nooit overschreden en aldus stond na zo'n 3,5 uur spelen een 1-4 tussenstand op het scorebord.

Walter speelde - ook met zwart - een geconcentreerde partij tegen topscorer Kees v/d Knijff. Deze laatste had in de vorm van een geisoleerde d-pion een dankbaar aanvalsobject voor Walter gecreeerd. Onze man maakte daarnaast handig gebruik van een ongelukkige opstelling van paard en dame in het witte kamp en kon in het middenspel een mooi punt aan de DSC totalen laten bijschrijven: tussenstand 1-5.

Resteren de partijen van beide invallers. Voor mijzelf liep een ander minder goed af dan tijdens de vorige beurt in Zeeuws Vlaanderen. Mijn tegenstandster, Talita Munnik, Nederlands kampioene, gaf blijk van goed strategisch inzicht en vond in een haar onbekende opening de zetten waarmee mijn openingskeus ter discussie kan worden gesteld. In een (nog steeds lastige) egelstelling dacht ik in het middenspel met e6-e5 mijn stelling op te vrolijken; op het logische Pe2-g3 (met de dreiging Pf5 en damewinst) had ik vervolgens Pc6-d4 voorzien waarbij over het hoofd werd gezien dat wit hierop met Td6xd4! een stuk zou winnen. Dus afgezien van Pd4 doch inval van het witte paard op f5 kon niet meer voorkomen worden en na nóg een mindere zet moest de vlag gestreken worden. Goede les en in de toekomst de zaterdag gespeelde openingsvariant vermijden. Hulde overigens voor Talita!

Frank kreeg weliswaar ruimtevoordeel tegen Reint v/d Knijff doch laatste wist (te grote) zwaktes in zijn kamp te voorkomen - al met al een keurige remise; eindstand 2,5-5,5 en inmiddels al weer 9 matchpunten vergaard.

Ook Het Witte Paard uit Sas van Gent (10 punten nu) en Charlois Europoort (8 punten) wisten hun wedstrijden te winnen. Deze ploegen treffen elkaar in de 8e ronde, terwijl wij het in de laatste ronde tegen de Zeeuwen mogen opnemen. In de tussentijd staan nog de wedstrijden tegen Erasmus (4 punten) , De Wolstad (2 matchpunten) en Dordrecht (7 matchpunten) op het programma. Dit laatste team speelt ook nog tegen Het Witte Paard en Charlois Europoort en kan dus nog een cruciale rol spelen!

 Messemaker 1847 1--DSC Delft 2-2½-5½
1Willem Westerveld2171-Leonard Hofland2206½-½
2Ben van Geffen2038-Ted Barendse21240-1
3Arjan van der Leij2056-Patrick de Bas20770-1
4Mark van Putten2053-Dolf Beltz2085½-½
5Kees Brinkers2041-Richard Oranje20240-1
6Kees van der Knijff1959-Walter Anema20360-1
7Reint van der Knijff1905-Frank van Zutphen2000½-½
8Talitha Munnik1937-Willem-Jan van den Broek20131-0

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 06-02-2007 at 12:58.

03-02-2007 21:10 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 292

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd heren!

Er staan mooie foto's op de site van Messemaker:
http://www.messemaker-1847.nl/extern/team1/
(op subtiele wijze wordt openingsinformatie doorgeseind naar onze toekomstige tegenstanders... ?!)

04-02-2007 11:23 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Toen ik een paar minuutjes verlaat plaats nam achter mijn eigen bord, had Leo al een remise op zijn bord staan (dankzij een redelijk onethische actie van zijn tegenstander). Gelukkig bleek dit incident geen gevolgen te hebben voor de uitslag van de match. Nu maar hopen dat het halve bordpuntje geen gevolgen heeft voor de einduitslag van de competitie ...

Enfin, mijn eigen partij. Compleet onvoorbereid ging ik zitten. Gezien de eerste paar zetten van mijn tegenstander verwachtte ik een rustig schuifpartij. Hoe fout was mijn inschatting!

In sneltreinvaart werd via 16 zetten theorie een tactische heksenketel op het bord getoverd. Op dat moment waren zowel mijn tegenstander als ik 'uit boek'. Gelukkig kon ik me vagelijk nog wel wat plannen uit GM-partijen herinneren (misschien moet ik mijn abonnement op NIC toch maar weer verlengen!?), maar voornamelijk was het nu een kwestie van hard rekenen in combinatie met hier en daar wat positionele zetjes.

Ondanks dat mijn tegenstander rond zet 23 zwaar in de denktank ging (klok voor zet 23 van zwart: wit - 1:03, zwart - 0:46, klok na zet 24 van zwart: wit - 0:41, zwart - 0:16), overzag hij een combinatie, waarbij hij een tweede pion verloor.


Patrick de Bas - Arjen van der Leij, na 24 ... Pe5-c6


Na 25 Dxa7 Pxa7 26 Pb6+ Kb7 27 Pxd5 Lxg3 28 Pxb4 stond ik een (extra) pion voor, want 28 ... Lxh4 faalt op 29 Lxh4 Txh4 30 Txa7 Kxa7 31 Pc6+ K~ 32 Pxd8.

Het resterende eindspel van T+L+4 tegen T+L+2 (28 ... Ld6 28 Txa7 Kxa7 29 Pc6+ Kb6 30 Pxd8 Txd8 31 Td1) was eenvoudig gewonnen. Toen mijn tegenstander vervolgens in zware tijdnood op zet 37 zijn toren blunderde, was het punt binnen.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

04-02-2007 16:31 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Schitterende foto van Walter zeg Glimlach

05-02-2007 10:42 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page


 


Inderdaad. Grijns

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

05-02-2007 11:41 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Makkie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd met jullie overwinning. Toen ik het verslag las moest ik denken aan een uitdrukking van onze kleinzoon van 4 jaar,pas op school,kan de hele wereld aan...en zegt dan ook tegen alles wat je vraagt..."dat is makkie opa"! Wordt tijd dat hij leert schaken Grijns

05-02-2007 15:46 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Baseman
Toen ik een paar minuutjes verlaat plaats nam achter mijn eigen bord, had Leo al een remise op zijn bord staan (dankzij een redelijk onethische actie van zijn tegenstander). Gelukkig bleek dit incident geen gevolgen te hebben voor de uitslag van de match. Nu maar hopen dat het halve bordpuntje geen gevolgen heeft voor de einduitslag van de competitie ...


Had het iets met de beginstand van de stukken te maken?! Kan eigenlijk niets anders bedenken...

05-02-2007 15:59 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo

Quote

Originally posted by Baseman
Toen ik een paar minuutjes verlaat plaats nam achter mijn eigen bord, had Leo al een remise op zijn bord staan (dankzij een redelijk onethische actie van zijn tegenstander). Gelukkig bleek dit incident geen gevolgen te hebben voor de uitslag van de match. Nu maar hopen dat het halve bordpuntje geen gevolgen heeft voor de einduitslag van de competitie ...


Had het iets met de beginstand van de stukken te maken?! Kan eigenlijk niets anders bedenken...


Familieomstandigheden. (Verslag MM.)

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

05-02-2007 16:06 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Allereerst gefeliciteerd! Hou de druk op de ketel voor HWP. Ze moeten immers nog tegen DSC en Charlois Glimlach

Ik zag het ook in het stukje van Messemaker. Ik weet niet wat ik er precies van denken moet. Als ik het goed begrijp, klinkt het een beetje als peer-pressure. M.a.w. Leo kan eigenlijk geen remise weigeren, maar zal er niet blij mee geweest zijn. Daarvoor rij je niet op zaterdagmiddag naar Gouda. Mijn eerste reactie is "regel dan een invaller". Maar ik ben niet gehinderd door enige informatie in deze, dus gerede kans dat ik dan de plank missla.

@ Oli, Bij een verkeerde opstelling van de stukken moet de partij overgespeeld worden, dus dat kan niet.

05-02-2007 16:30 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tja. Daarmee zet je je tegenstander wel redelijk hard voor het blok; doorspelen is geen optie, dus moet je remise geven = niet spelen terwijl je wel zin had om een lekkere pot te spelen en te strijden voor het volle punt. Maar in hoeverre er alternatieven waren en wat er precies heeft gespeeld weet ik niet...dus maar niet te hard over oordelen.

'Gewoon' winnen van HWP, dan heeft het zeker geen consequentie. Ik ga er voor het gemak even vanuit dat tussendoor de andere wedstrijden ook worden gewonnen. Ook spannend trouwens dat jullie de laatste ronde tegen de concurrent spelen. Is dat toeval, of wordt er bij de indeling rekening gehouden door sterke teams (voor zover je dat kunt inschatten) aan het einde te koppelen?

@Martin; weer wat geleerd Tevreden

05-02-2007 16:36 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Baseman
Toen ik een paar minuutjes verlaat plaats nam achter mijn eigen bord, had Leo al een remise op zijn bord staan (dankzij een redelijk onethische actie van zijn tegenstander). Gelukkig bleek dit incident geen gevolgen te hebben voor de uitslag van de match


Even de feiten over deze "onethische" actie. W. Westerveld kwam net voor het begin naar Leo toe met de melding dat het slecht met zijn schoonouders ging en snel remise ging aanbieden. Zeer onethisch omdat Leo daarmee onder druk gezet werd en eigenlijk niet kon weigeren. Hij kent Wim nog van vroeger en daar werd in het gesprek aan gerefereerd. Het was ethischer om een invaller te zoeken als je eigenlijk niet kan spelen dan op deze wijze tot een remise te komen. Ik heb met Leo overlegd en het aan hem overgelaten, wetende dat hij niet onder het aanbod uit kon.

05-02-2007 17:03 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

RE: DSC2 wint makkelijk van Messemaker 1 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Dolf
wordt vervolgd


Wanneer?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

05-02-2007 17:20 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Henrik
Schitterende foto van Walter zeg Glimlach

Sommige mensen zeggen dat een plaatje meer zegt dan 1000 woorden, maar wat zegt het dan eigenlijk?
Het verhaal achter de foto, doe je ogen dicht en schrik niet, is als volgt:
Mijn oppo Kees van der Knijff was topscorer van Messemaker Tevreden . Op zich nog niet iets om bang voor te zijn, maar dankzij de Firefox extensie GreaseMonkey kon ik de ongecensureerde teamverslagen zien Tong.
Zo stond er bij ronde 4:
Verblind door de speciale flitslamp van onze fotograaf raakte Rudy Geschokt in de war. Mijn tegenstander was zo vriendelijk me op zet 10 een stuk cadeau te doen.
Ook gewaarschuwd voor hypnose Depri en gedachten lezen Rolt met ogen (mijn ogen Gemeen spreken boekdelen) had ik een speciaal veiligheids-bril meegenomen. Koel
Helaas waren de witte stukken geprepareerd met speciaal verf, zodat ik deze stukken met de bril op niet kon zien Verward (op de foto zie je ook geen witte stukken op het bord!).
Thema van veel schaaktrainingen is tegenwoordig blind-schaken, dus nu moest ik wel met mijn ogen dicht winnen. Red Face

Zonder gekheid: Ik keek stiekem wel, en zag hoe wit de stelling verkeerd beoordeelde. Zijn d-pion leek gevaarlijk, maar mijn damevleugel was veel gevaarlijker. De pionnen naar voren, wits paard verdwaald op a4 en dan de d-pion nog een keer extra aanvallen. Wit besloot het leven van de pion nog te rekken ten koste van zijn konings-stelling, maar dat was hopeloos. Een paar zetten later kon wit al opgeven.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Walter on 05-02-2007 at 19:13.

05-02-2007 19:01 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Verslag Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het verslag blijft wat lang uit - dit was niet nodig geweest. Zo had Leo - om 5 over twaalf klaar aan bord 1 na een herenremise tegen oude bekende Willem Westerveld die wegens familieomstandigheden weer snel naar huis (of schoonouders?!) wilde - gevraagd kunnen worden hiervoor zorg te dragen; kennelijk niet gebeurd. Of ook Richard had gevraagd kunnen worden: hij was rond half 2 ook klaar nadat zijn tegenstander - de toch niet zwakke Kees Brinkers - zich met een kwaliteitsoffer misrekende en er uiteindelijk een vol stuk bij in schoot (het hielp dat Richard de stelling met verwisselde kleuren ook wel eens op het bord had gehad!). Ik ga er nu maar van uit dat Dolf de regel hanteert dat de enige verliezer van die middag daar in het mooie nieuwe Goudse clublokaal zijn verantwoordelijkheid neemt...

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Upperdog on 06-02-2007 at 10:35.

06-02-2007 10:28 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tjsa mijn partij was inderdaad erg kort en dat kwam geheel voor rekening van mijn tegenstander. Het kwaliteitsoffer was al niet veel soeps maar om dan twee zetten later nog een kleine kwaliteit weg te blunderen kan niet echt als knsb waardig worden opgevat. Zodoende een vol stuk voor en slechts twee zetten zelf bedacht namelijk de kwal dankbaar accepteren en vervlogens de winnendne voorzetting. Geen wonder dat de beste man 0 uit 4 heeft Happy

Het remise aanbod bij Leo vond ik een vorm van ontoelaatbare chantage. Zij speelden immers een thuisduel en hadden best nog wel een invaller kunnen regelen. Nu moest moreel gezien Leo remise aannemen en was voor niets naar gouda gekomen. Zowel Elo als ik zijn uiteraard wel gebleven om het team te zien winnen !

Door de overwinningen van HWP en Charlois blijft deze klasse voorlopig nog steeds spannend. Met duels met Dordrecht, Wolstad en Erasmus voor de boeg zal de wedstrijd in Sas van Gent de beslissing moeten brengen. Die wedstrijd staan we geen enkele speler af aan het eerste !

Overigens hierbij de uitdaging aan het eerste team om na afloop van het seizoen de krachten met ons te meten ! Koel

06-02-2007 14:34 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Richard
Zowel Elo als ik zijn uiteraard wel gebleven om het team te zien winnen !


Leo's nieuwe bijnaam is Mister Elo? Lach

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

06-02-2007 15:23 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

leuk he zo'n anagram Lach

06-02-2007 16:30 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC Delft 2 1 2 3 4 5 Ap Bp Brd Kl KNSB TPR
1. Leonard Hofland 1 1 - ½ ½ 4 3 1,5 2206 2278
2. Ted Barendse ½ 0 0 - 1 4 1½ 2,0 2z 2124 1941
3. Dolf Beltz - 0 1 1 ½ 4 2½ 3,0 2085 2014
4. Kim Meulenbroek 0 ½ 0 ½ - 4 1 3,0 2040 1894
5. Patrick de Bas ½ ½ 0 1 1 5 3 4,2 1w 2077 2084
6. Pieter Buzing 1 1 1 0 - 4 3 5,5 2011 2161
7. Richard Oranje 1 1 - 0 1 4 3 5,5 2024 2163
8. Bob Voogt 1 - ½ - - 2 1½ 6,5 2028 2120
9. Walter Anema ½ 1 ½ 1 1 5 4 6,8 1z 2036 2144
10. Frank van Zutphen - - - 1 ½ 2 1½ 7,5 2w 2000 2079
11. Willem-Jan van den Broek - - 1 - 0 2 1 7,5 2013 1927

08-02-2007 17:34 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Eindelijk weer terug op een fatsoenlijke tpr. Na die 1 uit 3 was mijn tpr tot droevige diepten gezakt.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

08-02-2007 20:40 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Baseman
Eindelijk weer terug op een fatsoenlijke tpr. Na die 1 uit 3 was mijn tpr tot droevige diepten gezakt.

Maar natuurlijk! Als je de Baas onder water probeert te duwen, dan komt hij vanzelf weer boven drijven.
Je haalt minstens 6 uit 9 en als je 7 uit 9 haalt ben ik niet eens verrast (alleen je oppo's zijn dan ver-Baasd, man).

10-02-2007 20:28 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller