Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Blind dammen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Blind dammen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dit lijkt mij het juiste forum voor zo'n onderwerp:

http://www.volkskrant.nl/sport/1040538107399.html

Quote

8) In Rusland werd tot voor kort het 'blind' dammen tegen meerdere tegenstanders ontmoedigd omdat dit krankzinnigheid bevordert.


Wat mij opvalt is dat hij 19(!) uur over die simultaan gedaan heeft! Vind je het gek dat de rest remise is geworden? De tegenstanders waren al naar huis... De simultaangevers bij DSC komen er dan nog genadig vanaf.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

23-12-2002 15:01 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

19 uur!! mijn hemel... ik wist niet dat dammen zo saai was. Grijns Maar ik had er ook al iets over op tv gezien. 22 borden... een amerikaanse vriend merkte meteen op dat het record bij schaken veel hoger ligt (50 ofzo?). Zou blind dammen nou zoveel moeilijker zijn dan blind schaken?

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

23-12-2002 15:44 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Delftsche Courant 2002-01-28
Het wereldrecord blindsimultaanschaken is sinds 1946 niet meer verbeterd. Een Argentijnse grootmeester bleef indertijd 40 tegenstanders de baas. Volgens de legende bezocht hij daarna een bioscoop en viel voor het scherm in diepe slaap.

Waarvan acte.

Merk trouwens op dat dit in de Delftsche Courant verscheen omdat Marten Wortel (tweevoudig Nederlands Jeugdkampioen), Michiel van Wissen (speler in de meersterklasse voor ESGOO) en Joost Hoogendoorn (speler met 2 IM-normen op zak) bij de DSC een blindsimultaan gaven. Zij hadden echter "slechts" vierborden per persoon en de zetten werden op een briefje door gegeven. Niet de hele reeks overigens, ze kregen maar één zet per keer te zien. Bij Sijbrands werden de zetten doorgeven via een microfoon.

Ik denk trouwens niet dat er snel iemand is die dat wereldrecord van die Argentijn gaat breken...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

23-12-2002 19:47 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller