Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2006-2007 » DSC3 boekt zwaarbevochten remise tegen Scheve Toren 1
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Koert Koert is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 30-09-2003
aantal berichten: 68

DSC3 boekt zwaarbevochten remise tegen Scheve Toren 1 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de derde wedstrijd tegen het op papier zwakkere Scheve Toren (1992 om 1911) heeft het derde met 4-4 gelijk gespeeld. Scheve Toren vocht voor de laatste kans om kampioen te worden en omdat DSC ook een vechtteam is viel de beslissing pas heel laat.

Willem Jan van de Broek was tegen tienen het eerste klaar tegen de sterke tweedebordspeler Kees Dekker, remise. Op dat moment was niet duidelijk hoe het af zou lopen. Har van Himbergen was matig uit de opening gekomen, Kees Voorberg had een pionnetje gesnoept op de damevleugel waardoor hij een aanval door het centrum over zich heen kreeg en Lucien vd Lisdonk had eveneens een pion gewonnen, maar zijn stukken werkten niet samen. Arno Wiersma stond beroerd, Jaap Flohil florissant, Pieter Goossens prettig en Koert ter Veen leek op remise af te stevenen.

Tegen elven vielen er vier beslissingen: Har en Arno verloren, terwijl Lucien en Pieter hun betere stelling in winst omzetten. Even later speelde Koert remise en waren alleen Jaap en Kees nog bezig. Jaap had zijn voordeel behouden, maar liet zijn opponent nog terugkomen. Deze had beter kunnen spelen, maar toen hij te passief voortzette won Jaap. De tegenstander van Kees stak nog een stuk in de aanval en anders dan de vorige wedstrijd maakte deze het nu wel af: 4-4.

Al met al hebben we de kansen nog steeds in eigen hand en moet de wedstrijd van 6 januari tegen Schaakcombinatie HTV de beslissing brengen.

Individuele uitslagen:
 DSC31992-Scheve Toren 119114-4
1Har van Himbergen2038-J.A. van der Steen21440 - 1
2Willem-Jan van den Broek2013-K. Dekker2099½-½
3Kees Voorberg1977-W.P.A. Kentstra19820 - 1
4Lucien van de\ Lisdonk1974-J. de Graaf sr.19141 - 0
5Arno Wiersma1908-H. Vermeer18230 - 1
6Jaap Flohil1967-A. van Gent A.18881 - 0
7Pieter Goossens1900-Kleijn J.15621 - 0
8Koert ter Veen1953-D. Theyn1878½-½

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Corniel on 28-11-2006 at 14:44.

28-11-2006 04:27 Koert is offline Search for Posts by Koert Add Koert to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jammer, van het puntverlies. Merk op dat het grootste gedeelte van het verschil in rating komt door een op papier zwakke speler op bord 8. Waarvan ik vermoed dat dit een (zeer) sterke jeugdspeler is. (Ook gezien de remise tegen Koert). Als je dat bord buiten beschouwing laat is het gemiddeld 1961. Als we Pieter een rating van 1900 zouden toekennen komt DSC3 op 1966. (Een fraai voorbeeld van de betrekkelijkheid van elo gemiddelden)

Maar goed, de rest winnen, en er is niets aan de hand.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

28-11-2006 12:34 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hrm, het valt me nu pas op (heb gisteren de uitslagen geknipt en geplakt van de HSB-site) maar de wedstrijden op bord 7 en 8 kloppen niet. Koert speelde (op bord 8) tegen Dave Theijn, en Pieter (op bord 7) tegen J. Kleijn.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 28-11-2006 at 14:37.

28-11-2006 14:37 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Koert Koert is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 30-09-2003
aantal berichten: 68

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Schaakcombinatie HTV heeft gelijkgespeeld tegen Promotie 2. Zie de HSB-site.

29-11-2006 12:06 Koert is offline Search for Posts by Koert Add Koert to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat is goed nieuws voor DSC3. Ik kan niet anders zeggen.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

29-11-2006 12:13 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller