Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2006-2007 » Externe bespiegelingen voor DSC in 2006-2007
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (4): « previous 1 [2] 3 4 next »
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Worst en champagne Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kampioensteams wil ik hierbij graag een worst voorhouden - die van de Hema zijn niet te versmaden. Daarnaast ben ik eind vorig jaar begonnen met het aanleggen van een voorraad (echte!) champagne in de DSC kelders; ook déze zullen voor de kampioensteams worden ingezet.

Geen kampioen? Jammer maar maak je geen zorgen: de extra's vinden bij mij een goede bestemming en volgend jaar zijn er weer nieuwe kansen!

06-02-2007 18:09 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

2007-02-20 : Rijswijk 2 1823 - HSV 1 1816 4,5 - 3,5
1. (Onbekende Speler) - Wolvekamp O. 1829 0 - 1
2. Steffers H. 1943 - Eberle J. 1958 0 - 1
3. Oortmarssen H. van 1888 - Metselaar H. 1892 1 - 0
4. Gaemers P. 1865 - Hoogeveen F.R. 1904 0,5 - 0,5
5. Gallardo Banez A. 1701 - Holst F. v/d 1753 1 - 0
6. Stap H.F.A. v/d 1726 - (Onbekende Speler) 0,5 - 0,5
7. Bojanowski R. - Loke J.A. 1605 1 - 0
8. Joustra W.G. 1798 - Haan J.A. de 1789 0,5 - 0,5

Helaas! Het zal nu toch echt op de laatste ronde aan gaan komen.
Ik erger me wel aan dat "Onbekende Speler".

21-02-2007 20:30 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In analogie met het monument voor de 'Onbekende Soldaat' zou er ook eens een artikel moeten verschijnen over de 'Onbekende Speler' Lach

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

21-02-2007 22:27 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
In analogie met het monument voor de 'Onbekende Soldaat' zou er ook eens een artikel moeten verschijnen over de 'Onbekende Speler' Lach


Graag. Je mag het me doormailen, dan verschijnt het in het eerstvolgende clubblad Ja!

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

22-02-2007 00:03 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wie weet doe ik dat wel, sowieso ben ik een herstart van mijn column van zins...

wat wordt de laatste inleverdatum van kopij voor clubblad 1 nieuwe stijl ?

Sowieso een bijzonder goed initiatief! Goed zo!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

22-02-2007 14:51 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nog geen datum in gedachten, maar wat mij betrft mag er snel iets komen, anders is het seizoen bijna voorbij. Ik lanceer ook nog wel een oproepje, en hopelijk maakt iemand anders daar dan een nieuwsbericht of een aankondiging van Lach

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

22-02-2007 17:03 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Huidige svz:

DSC1

Heeft er toch nog een redelijk seizoen van gemaakt, maar behoudens wereldwonderen zit promoveren er niet meer in.

DSC2

Laatste ronde de finale tegen de concurrent.

DSC3

Staan op kop, laatste 2 ronden tegen nummers laatst en één-na-laatst.
Hebben het onnodig spannend gemaakt, maar dit zouden ze niet meer mogen laten lopen.

DSC4

Laatste ronde de finale tegen de concurrent.

DSC5

Laatste ronde de finale tegen de concurrent.

DSC6

Met 3 matchpunten voor op nummer 2 mag het kampioenschap hier nooit meer worden misgelopen.

DSC7

Een mooie seizoensstart, maar nu wat moeilijkheden tegengekomen.
Plek 3 is echter nog steeds een mooi resultaat.

DSC8

Vorige ronde de nummer laatst verslagen en nu gedeeld 5/6/7e, met 4 mp.
Als hier maar 1 ploeg degradeert zijn ze in ieder geval veilig, en dat is het belangrijkste.

DSC9

Laatste ronde de finale tegen de concurrent.

Conclusie:

Op 12 maart spelen DSC9, bij Lierse in De Lier, en DSC6 (thuis) voor het kampioenschap.
Mocht het bij DSC6 misgaan dan hebben zij zelfs nog een herkansing op 30 maart bij onze Christelijke stadgenoten van DCSV.

DSC3, 4 en 5 spelen op 20 april in Zoetermeer de gezamenlijke slotronde,
waar zij allen (het 4e en het 5e zelfs tegen de concurrent) kampioen kunnen worden.

DSC2 speelt op 12 mei bij HWP Sas van Gent om het kampioenschap.

Kortom, 1 welhaast zeker kampioenschap en 5 wedstrijden waarbij het er die dag op aan gaat komen
of het seizoen met een titel bekroond gaat worden...

Toch meer dan ik zelf verwacht had! Goed zo!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 5 time(s), it was last edited by Marco on 28-02-2007 at 19:13.

28-02-2007 19:11 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

De kansen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De kansen per team:

1: 20%
2. 50%
3. 70%
4. 50%
5. 55%
6. 80%
7. ----
8. ----
9. 55%

Totaal 380% dus 3-4 kampioenschappen; we gaan natuurlijk voor 7!

05-03-2007 19:05 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nu zal het wel aan mij liggen, maar ik schat sommige kansen toch beduidend anders in:

1: 5%
2: 55%
3: 75%
4: 40%
5: 65%
6: 90%
7: 0%
8: 0%
9: 75%

4,1 kampioenschappen dus. Vooral DSC1 dicht ik weinig kansen toe. Ik hoop het, maar laten we eerlijk zijn: alles winnen is al niet genoeg, er moeten twee teams punten laten liggen op de goede momenten.

En DSC6 is zo goed als kampioen. Sowieso is de kans dat we de eerstvolgende wedstijd a.s. maandag winnen al enorm groot. 130 punten per bord minder. Zelfs als we 4-4 spelen: Dan hebben we 32½. DD 5 staat nu op 21. Die moeten twee keer met zeer grote cijfers winnen, en dan moeten wij dik verliezen van DCSV.

Maar we gaan het zien. Ik zet in op 5.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

06-03-2007 01:44 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wie is de bookie? Ik zet in op 5 kampioenschappen!

06-03-2007 02:19 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Waarom zet je de kansen van DSC5 zoveel hoger dan DSC4? Natuurlijk bedankt voor het vertrouwen, maar wij hebben nog een zware finale. We zijn zeker favoriet, maar ja.

06-03-2007 11:39 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Omdat DSC5 tot zover alleen maar goede wedstrijden heeft afgelevert en het vertrouwen er is. Binnen DSC4 proef ik dat niet. Daarnaast hebben ze al een uitgleider gemaakt en DSC5 niet. Jullie zouden je zelfs nog een uitgleider kunnen veroorloven wellicht.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

06-03-2007 12:29 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja verlies tegen HSV hefet alleen tot gevolg dat 4-4 tegen Rijswijk niet volstaat (tenzij ook Rijswijk verliest).
Dat is wel waar, maar ik wil waken voor gemakzucht ;-) Rijswijk 2 en HSV 1 zijn m.i. beduidend sterker dan de opponenten van DSC4.

06-03-2007 14:42 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Deze keer ben ik het eens met Corniel wat betreft de kansverdeling. En ik vrees ook voor het vierde...maar of wij het zelf waar kunnen maken?!

Ik ben in ieder geval absoluut niet in vorm! Nee!


Wat betreft het beste externe resultaat van de HSB overigens, weet ik niet hoe ze dat bij de vierde klasse verrekenen (DSC9 speelt met maar 6 borden en in totaal ook maar 5 wedstrijden, en staat op 20 bordpunten uit - 4 wedstrijden x 6 borden = - 24 mogelijke bordpunten ), maar voor de rest gaat het tussen DSC5, DSC6, Promotie 7 en WSC 3, die allen alles hebben gewonnen, waarbij WSC 3 als enige reeds 6 ronden heeft afgewerkt.

1. WSC 3 35 bordpunten uit 6 wedstrijden=gemiddeld 5,83 bordpunt per match
2. DSC 5 31 bordpunten = gemiddeld 6,2 bp/match
3. DSC 6 28,5 bordpunt = gemiddeld 5,7 bp/match
4. Promotie 7 27,5 bordpunt = gemiddeld 5,5 bp/match

Interessante statistieken. Ja!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Marco on 06-03-2007 at 16:40.

06-03-2007 16:22 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De score wordt bepaald aan de hand van percentages dus:

 TeamPerc.
1Botwinnik 786,7%
2DSC983,3%
3DSC577,5%
4WSC 372,9%
5DSC671,3%
6Promotie 768,8%


Dus ik denk dat niemand DSC9 gaat inhalen, als DSC9 de laatste wedstrijd wint.

edit: Botwinnik 7 toegevoegd

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

06-03-2007 17:13 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je vergeet echter Botwinnik 7. Die leiden in het klassement

06-03-2007 18:19 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Klopt, je hebt gelijk, met 26 bordpunten uit 5 potjes gaan zij aan de leiding.

Toch vind ik het vreemd dat de 4e klasse meetelt voor dit klassement. Vaak geeft het een compleet vertekend beeld doordat er vaak onvolledige teams komen opdagen en relatief veel mensen in een klasse spelen die onder hun niveau is, en zodoende wordt het relatief makkelijker veel punten te halen in deze klasse dan een willekeurig ander klasse.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

06-03-2007 18:51 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

de nieuwe kansen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De kansen per team:

1: 20%
2. 50%
3. 70%
4. 50%
5. 55%
6. 100%
7. ----
8. ----
9. 100%

Totaal 445% dus 4-5 kampioenschappen; we gaan natuurlijk voor 7! Corniel kom 5% lager uit.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Upperdog on 13-03-2007 at 12:44.

13-03-2007 12:43 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

2007-03-15 : Schaakcombinatie HTV 1 1908 - RSC-Belgisch Park 1 1832 7,5 - 0,5
1. Pauw S.A. 2088 - Verbaan B.M. 2023 1 - 0
2. Hoynck van Papendrecht F. 2017 - Melse P.A. 1704 0,5 - 0,5
3. Bodaan A. 1923 - Ingenhoes P.H. 1769 1 - 0
4. Bovenlander T. 1840 - Vromans N.F. 1846 1 - 0
5. Hoogland M. 2014 - Zijden A.Q. v/d 1887 1 - 0
6. Pronk R. 1920 - (Onbekende Speler) 1 - 0
7. Vitner A. 1693 - Leeuwe F. de 1789 1 - 0
8. Schoonman I.M. 1807 - Wareman D. 1814 1 - 0


Das geen goed nieuws. Hoewel HTV 1 de volgende ronde nog tegen DD 3 moet, zal DSC3 van Schaakhuis met 6-2 moet winnen om de kop (op bordpunten) ongedeeld over te nemen.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

17-03-2007 18:30 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Hoe doen de andere HSB teams het eigenlijk Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tot zover hebben we het voornamelijk gehad over DSC, maar hoe doen de andere teams het eigenlijk?

Eerste klasse KNSB
Voor de HSB is alleen WSC op dit moment vertegenwoordigd. Ze staan negende, en handhaving (achtste) wordt lastig, hoewel ze als enige van de concurentie nog tegen de nummer laatst mogen.

Tweede klasse KNSB
In 2B speelt Alteveer. Een vereniging waar weinig HSB-ers iets mee zullen hebben. Ze staan achtste, zijn zeker niet veilig, maar ik denk dat ze zich wel zullen handhaven.

In 2C is het bekend. DSC1 staat derde en moet hopen op een wonder om het te winnen van koploper DD 1. Promotie 1 staat op save.

Derde klasse KNSB
In 3D staat Botwinnik 1 op een veilige vierde plaats. Het zelfde geldt in 3E voor Rijswijk 1.

In 3F mag ons DSC2 a.s. zaterdag laten zien wat het waard is: het mag aantreden tegen de nummer negen De Wolstad terwijl de concurent hopelijk de tanden stuk bijt op Dordrecht. We zullen zien en een beetje hopen.

In 3G staat B.F. Wassenaar op een zevende plek. Voor dit jaar maak ik me geen zorgen, maar het is de vraag of de twee sterren van dit team - Christov Klein en Frank Erwich - het bij dit team nog een jaar gaan doen. Zonder deze twee lijkt dit team geen lang KNSB leven beschoren op dit moment. Echt zorgelijk echter is de positie van WSC 2: dit team staat laatste en twee mp's achter op de twee directe concurenten om degradatie. Helaas zal WSC 2 waarschijnlijk degraderen.

Promotieklasse
Goed, er zal vermoedelijk een team (twee of geen kan, maar is minder waarschijnlijk) terugkomen. Er kunnen zich volgend jaar trouwens nog merkwaardige taferelen voordoen mocht DSC met drie teams en HTV met twee teams vertegenwoordigd zijn (Als DD 3 of Scheve Toren landelijk gaat en DSC4 en DSC5 promoveren).

RSC BP 1 is gedradeerd en voor Schaakhuis 1 wordt het heel lastig (zeker als ze vanavond van ons DSC3 verliezen).

Eerste klasse HSB
De stand aan kop in deze klassen is u niet ontgaan wegens de successen van de onzen, maar onderaan is het ook spannend: in 1A heeft Rijswijk 3 het zeer moeilijk en het eens zo glorieuze Haeghe Ooievaar, moet met leden ogen aanzien hoe wellicht na degradatie uit KNSB en promotie- nu ook de eerste klasse verlaten moet worden. Hoewel Promotie 3 of Promotie 5 wellicht de plaats van een van deze teams zal innemen.

In 1B is iets opmerkelijks aan de hand: HSV 1, RHC-Arena 1 en Pomar 1 staan strak onderaan, terwijl daarboven enkel tweede, derde, en vierde teams strijden om de titel. Pomar 1 mag hopen op een wonder, terwijl RHC-Arena het in eigen hand heeft, zijn dienen HSV 1 in een onderling duel te verslaan.

Tweede klasse HSB
In 2A is gaat het degradatie geweld tussen WSC 5 en Lierse 2. Als beiden hun laatste wedstrijd winnen moet RSC-Arena 2 nog op haar tellen passen, maar aangezien Lierse 2 tegen DD 5 moet (dat in de running is voor beste nummer twee) is die kans wellicht niet zo groot.

In 2B is zo nodig nog meer beslist. RSC-BP 2 heeft ook nog kans op beste nummer twee, voor HSV 2 lijkt het doek gevallen, maar ze kunnen nog stuivertje wisselen met Velo.

In 2C - de eerste klasse in de HSB zonder DSC team - Was van meet af aan duidelijk dat Botwinnik 3 kampioen zou worden. Kansen voor een beste nummer twee zijn er niet. Voorburg 1 staat een matchpunt voor op hekkensluiter Promotie 6, maar moet tegen het ongenaakbare Botwinnik 3 en zal bij een niet nederlaag van Promotie 6 degraderen. De rest mag vlooien in de baard van de keizer.

Derde klasse HSB
In 3A strijden Pomar 2 en Schaakhuis 3 om het kampioenschap, dat zal worden beslist op diegene die de laatste ronde de meeste bordpunten haalt. WSC7 is gedegradeerd.

In 3B is Promotie 7 de beoogd kampioen. Gelijkspel is in iedergeval voldoende, bij een kleine nederlaag moet gehoopt worden dat RSB-BP 3 het al gedegradeerde WSC 6 geen ontzettend pak rammel geeft.

Vierde klasse HSB
DSC9 mooi kampioen en Botwinnik 7 ook. Paris 1 zou wellicht terug kunnen keren, want eerste teams horen natuurlijk niet in de vierde klasse.

Al met al, een goed jaar voor DSC, en een slecht jaar voor WSC en Pomar. Voor de ander teams geldt een beetje: je wint wat, je verliest wat. Nu maar hopen dat volgend jaar niet DSC3-DSC4 en DSC5-DSC3 op het pogramma staan.

Wordt vervolgd...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

19-03-2007 16:45 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Pages (4): « previous 1 [2] 3 4 next »  
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller