Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2006-2007 » Goede start voor DSC4
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Goede start voor DSC4 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het vierde team van DSC is het seizoen begonnen met een 5-3 overwinning op het sterke tweede team van Schaakhuis.

Schaakhuis deed op papier niet veel onder voor DSC4. Dat was in de wedstrijd ook wel te zien. De meeste borden gingen gelijk op, hetgeen al snel resulteerde in een remise op het tweede bord. Pieter Goossens had weinig voordeel weten te behalen in de opening, en daarop werd de vrede getekend. Ook het eerste bord eindigde in een puntendeling. Na een grote afruil in het middenspel kwam een dame-eindspel op het bord dat voor geen van beide spelers te winnen was.

Op de andere borden stond Rob Smits slecht. Een stukoffer had niet goed uitgepakt. René van Alfen stond lastig en had veel minder tijd. De andere borden stonden goed of onduidelijk.

Rob verloor inderdaad. Maar zijn nederlaag werd gecompenseerd door Henrik Tamerus, die op bord 4 de zwarte stelling openbrak en de kwestbare koning voor onoverkomelijke problemen stelde. Ook zijn buurman op het derde bord won. Bart Meulemans had een wilde partij. Er hingen continue stukken, en er stonden er nog meer ongedekt op het bord. Bart stond echter steeds wat actiever, en besloot de partij met een fraai mat.

René van Alfen wist zijn moeilijke stelling met de beperkte tijd niet te verdedigen, en verloor. Maar zowel Simon Broos als Pieter Quist wisten naarmate de avond later werd de partij in hun voordeel te beslissen.

Daarmee eindigde de wedstrijd in een 5-3 overwinning voor DSC4 dat daarmee een concurrent versloeg, en tevens de leiding neemt in poule 1A. De overige drie wedstrijden waren in 4½-3½ geëindigd.

De persoonlijke uitslagen:
 DSC41859-Schaakhuis 218265-3
1Arno Wiersma2022-J. Wolff1963½-½
2Pieter Goossens1900-T. Klop1856½-½
3Bart Meulemans1869-N. Harmanus18291-0
4Henrik Tamerus1873-R. Baas19071-0
5René van Alfen1837-P. Tjioe17290-1
6Rob Smits1823-R. Brouwers16670-1
7Simon Broos1777-D. Jonkman18321-0
8Pieter Quist1813-K. Franx-1-0

10-10-2006 04:09 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had ergens in de opening het goede positionele idee om het centrum te nemen, maar helaas was dat een tactische blunder want het verloor in twee zetten een pion met Lxh7+. Gelukkig gaf mijn tegenstander mij ter compensatie één tempo meer dan nodig was geweest, en toen werd het een heel leuke partij Glimlach

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

10-10-2006 08:30 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Rob Rob is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 08-09-2004
aantal berichten: 28

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het stukoffer van mij, had goed uitgepakt als ik 26 Dh6 had gespeeld. Dan had ik de partij gewonnen. Nadat ik deze zet niet gedaan had was het game over.

__________________
Het is mogelijk van lucht dik te worden, als je maar ballon bent.

10-10-2006 11:56 Rob is offline Send an Email to Rob Search for Posts by Rob Add Rob to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller