Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2006-2007 » DSC7 verslaat Bobby Fischer/Wassenaar 2
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next »
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

DSC7 verslaat Bobby Fischer/Wassenaar 2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met een ruime 5½-2½ overwinning op de reserves van Bobby Fischer/Wassenaar heeft het zevende team een uitstekende start van het nieuwe seizoen gemaakt. Er verloor slechts 1 speler, maar daar stonden 4 overwinningen tegenover. De overige drie partijen eindigden in remise.

De persoonlijke uitslagen:
 Bobby Fischer/Wassenaar 21545-DSC716722½-5½
1Michaël Cluashuis1574-Cees Huygen17120-1
2Jaap Blom1644-Theo Rekveldt1716½-½
3Gerard Meijer1583-Johan van de Pol17050-1
4Willem Groothuis1710-Rick Plomp1687½-½
5Frans Blaauw1482-Adriaan ter Mors16000-1
6Johan Stoop1488-Kees Korving1656½-½
7Dustin Lim1501-Paul van Riet15661-0
8Henk Chervet1381-Bart Vlasblom16610-1

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

10-10-2006 04:44 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

van melk naar puur Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wij hadden een verkeerd beeld van Wassenaar 2. Lach Dat was naar aanleiding van mijn informatie. Verward Ik had mijn teamleden ingeseind dat de gemiddelde rating 1750 was van Wassenaar 2. Deze info had ik op basis van de hsb site waar ik het ledenbestand had geraadpleegd . Waar ik geen rekening mee gehouden had was dat een groot aantal spelers niet met de externe meedoen en dat er een groot aantal spelers jeugdspelers zijn die in het derde team spelen met wel die hoge rating. Uitkomst ,een ook nog verzwakt team met een gemiddelde rating van minder dan 1600 terwijl het reguliere team op 1616 staat. Wij met 1669 stonden verbaasd over de zwakte van het team.....maar doordat het beeld anders was , was de mentaliteit perfect, niet overmoedig maar tot het uiterste geconsentreerd. En dat betekende om 10.00h einde wedstrijd 2,1/2-5 ,1/5 Ja! O ja...de chocolade repen van de teamleider hebben hier zeker bij geholpen...er wordt gesproken dat de melkchocolade repen worden vervangen door puurchocolade....!!!! er wordt al gefluisterd over do.....controle Grijns Rest nog te vermelden de overwinning van Adriaan,zijn eerste externe partij,goed voor het zelfvertrouwen.!

10-10-2006 14:16 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Prometheus heeft verloren van BF/Wassenaar 3. Mijn inschatting was dat dat team, ook in rating, veel sterker is dan het tweede. (2000+ bord 1, gemiddeld 1700 schat ik.)

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

10-10-2006 19:02 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra
Prometheus heeft verloren van BF/Wassenaar 3. Mijn inschatting was dat dat team, ook in rating, veel sterker is dan het tweede. (2000+ bord 1, gemiddeld 1700 schat ik.)


Dat mag volgens de statuten van de HSB niet. Dus ik vermoed dat ze met het gemiddelde onder hun tweede zitten. Dat ze een 2000+ op bord een hebben is: typisch...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

11-10-2006 02:05 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel

Quote

Originally posted by René Torenstra
Prometheus heeft verloren van BF/Wassenaar 3. Mijn inschatting was dat dat team, ook in rating, veel sterker is dan het tweede. (2000+ bord 1, gemiddeld 1700 schat ik.)


Dat mag volgens de statuten van de HSB niet. Dus ik vermoed dat ze met het gemiddelde onder hun tweede zitten. Dat ze een 2000+ op bord een hebben is: typisch...

Allemaal jeugdspelers, die of geen rating hebben of 100 punten per lijst stijgen Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

11-10-2006 02:42 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hun eerste bord-speler heeft maar 1988. Niet overdrijven René! Tong

Maar in de opstellingen van de teams tot nu toe zit maar 1 speler zonder rating (in het derde). Met gemiddeld 1634 (BF/W 3) tegen 1547 (BF/W 2) is het verschil wel erg groot. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat in de opstellingen nog goedgemaakt kan worden. Dan zouden ze in de eerste HSB-ronde de nodige invallers moeten hebben gebruikt.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 11-10-2006 at 22:01.

11-10-2006 21:47 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Neem aan dat rating 1634 bij team 3 hoort en 1547 bij team 2, nietwaar?

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

11-10-2006 22:00 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Inderdaad, ik heb het aangepast. Dank je Marco! Het is ook zo'n automatisme in te vullen dat het tweede team een hogere rating heeft dan het derde... Glimlach

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

11-10-2006 22:02 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

OK, ik had de rating van bord 1 niet gecontroleerd, maar van horen zeggen Glimlach
Ook van de andere spelers wist ik geen rating, maar dat was natte vingerwerk van langs de borden lopen. Van die speler zonder rating heb ik overigens verloren tijdens het PK-HSB. Hoe doet er niet toe, het is een feit. Ikzelf won nog wel op bord 3, tegen een niet al te hoge rating (15-zoveel), maar die jongen had iets van 26/29 gescoord in hun interne competitie, dus die rating zal ook wel weer stijgen.
Het lijkt me wel dat jeugdspelers over het algemeen een hogere rating hebben dan ze op dat moment officieel hebben, maar als de formele rating van team 2 al lager is dan team 3 is het toch vreemd.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

11-10-2006 22:18 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In competitiereglementen staat meestal:
1) Team 1 moet sterker zijn dan team 2 etc.
2) Een speler mag niet in een lager team spelen dan waar hij op sterkte (rating dus) redelijkerwijs thuis hoort.

Regel 1 is hard. Dus, wat Arno zegt, MITS er invallers gebruikt zijn, zou dit kunnen. Zo niet, dan is er iets grondig mis.

Regel 2 is een lastige regel, omdat je natuurlijk rekening moet houden met omstandigheden. In dit geval speelt Eric van der Marel in een jeugdteam. Op zich is dit wel te verdedigen, aangezien hij de jeugdleider is. Ik vind hem echter wel erg sterk voor de 2e klasse. Tevens is hij ruim sterker dan alle spelers in team 2. Ik denk dat de competitieleider en BF het zwaar krijgen als hier een protest tegen word aangetekend. Het verschil is zodanig groot, dat het lastg te verdedigen is, dat hij niet in team 1 staat opgesteld. Eventueel zou hij nog in kunnen brengen dat hij niet op zaterdag wil spelen. Echter, hij is in de 1e ronde al ingevallen voor BF 1, en ik durf wel te voorspellen dat dit vaker gaat gebeuren, dus dit kan hij nauwelijks aanneembaar maken.

P.S. Leiderdorp heeft dit seizoen met een kleiner verschil een afwijzing van de competitieleider gehad

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 12-10-2006 at 00:42.

12-10-2006 00:40 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

jeugdleider Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Erik van der marel is een prima jeugdleider met een grote staat van dienst. Maar het verschil in rating is te groot om structureel in het tweede te spelen(indien hij dat van plan zou zijn). Hij zou dat zelf moeten inzien,en dat zou passen bij zijn staat van dienst, ondanks de regels!

12-10-2006 23:09 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

RE: jeugdleider Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Rick Plomp
Erik van der marel is een prima jeugdleider met een grote staat van dienst. Maar het verschil in rating is te groot om structureel in het tweede te spelen(indien hij dat van plan zou zijn). Hij zou dat zelf moeten inzien,en dat zou passen bij zijn staat van dienst, ondanks de regels!


En het is niet team 2, maar team 3... Frons

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

13-10-2006 01:47 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En het is Eric, niet Erik

Tong

13-10-2006 02:14 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

over en sluiten Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Volgens mij is het tot de spel- en schrijffouten toe duidelijk! Over en sluiten maar...! Red Face

13-10-2006 14:53 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat weet ik niet. De vraag of we het aan de wedstrijdleider moeten voorleggen en/of het ongeoorloofd is, is volgens mij ook niet beantwoord.

Natuurlijk is hij de sterkste speler die in de tweede klasse uitkomt, maar er zijn meerdere 1800+ spelers, en een aantal heeft 1850+. Dat hij in de zwakste van de twee BF/Wassenaar teams zit is ook wel verdedigbaar gezien de samenstelling van dit team.

Blijft over dat de gemiddele rating van team 3 lager dient te zijn dan die van team 2. Als dat niet zo is, dient de wedstrijdleider in te grijpen, anders is er wat mij betreft niets onoorloofbaars aan de hand. Ik denk dat het derhalve geen kwaad kan als Dolf opheldering vraagt. In het ergste geval heet BF/W 3 voortaan BF/W 2 en omgekeerd. Dat heeft dan alleen conssequenties voor wie bij wij mag invallen lijkt me.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

13-10-2006 15:10 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja, zo werkt dat natuurlijk niet. De competitieleider heeft BF 2 en BF 3 willens en wetens zo ingedeeld. Dan kan BF dat niet omdraaien. Als de gemiddelde ratings verkeerd om zijn, dan zal de competitieleider moeten ingrijpen.

Persoonlijk vind ik ook dat Eric vd Marel niet in dat team zou moeten spelen, maar ik zou niet zo snel een protest daartoe indienen.

13-10-2006 15:58 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Ja, zo werkt dat natuurlijk niet. De competitieleider heeft BF 2 en BF 3 willens en wetens zo ingedeeld. Dan kan BF dat niet omdraaien. Als de gemiddelde ratings verkeerd om zijn, dan zal de competitieleider moeten ingrijpen.

Persoonlijk vind ik ook dat Eric vd Marel niet in dat team zou moeten spelen, maar ik zou niet zo snel een protest daartoe indienen.


Waar Van der Marel zou moeten spelen vind ik niet zo spannend. Feit is dat BF 2 nu op papier zwakker is/lijkt te zijn dan BF 3. Dat mag niet. Reden hiervoor is in o.a. dat BF2 door invallers te regelen uit het derde in een sterkere opstelling kan spelen dan met de eigen opstelling. Door De teams te wisselen (de namen, de spelers blijven in de zelfde groep zitten) los je dat probleem op zonder dat je zware sancties nodig hebt. Het lijkt mij dus de makkelijkste oplossing, met de minste consequenties. Volgens mij is iedereen daarmee gebaadt.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

13-10-2006 16:57 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

rating Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

BF/Wassenaar 2 is volgens de off. indeling: rating 1616.
BF/Wassenaar 3 was met Eric 1634. Waarschijnlijk is hij invaller, hij kent de regels goed. en is het aannemelijk dat het derde zonder hem op een lagere rating uitkomt dan 1616. Ja!

13-10-2006 18:12 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

RE: rating Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Rick Plomp
BF/Wassenaar 2 is volgens de off. indeling: rating 1616.
BF/Wassenaar 3 was met Eric 1634. Waarschijnlijk is hij invaller, hij kent de regels goed. en is het aannemelijk dat het derde zonder hem op een lagere rating uitkomt dan 1616. Ja!


Waar heb jij de officiele indeling (met gemiddelde rating van het team) gevonden Rick? Overigens kan ik me nauwelijks voorstellen dat Eric van der Marel helemaal niet extern (behalve als invaller) in een team speelt voor Bobby Fischer/Wassenaar.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

13-10-2006 18:44 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Maar als invaller zou hij nooit in het derde mogen invallen, noch in het tweede.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

13-10-2006 18:53 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller