Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2006-2007 » Drukbezochte eerste avond van de interne competitie
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Drukbezochte eerste avond van de interne competitie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met liefst 34 partijen was deze eerste avond van de interne competitie 2006-2007 de drukst bezette avond van in ieder geval de afgelopen jaren. Onder de spelers natuurlijk vele bekende gezichten, maar ook een groot aantal nieuwe. Sommigen terug van weggeweest, voor anderen was het de eerste kennismaking met de interne van DSC.

Clubkampioen Kees van der Meer begon het seizoen uitstekend. Hij klopte meteen de runner-up van vorig jaar, Ted Barendse. Meervoudig clubkampioen Gert Legemaat startte minder goed, hij verloor van Bob Voogt.

Henk Mannen, terug van weggeweest, begon met een overwinning op Willem-Jan van den Broek. Verrassend was de overwinning van Frans Palm op de debuterende Har van Himbergen.

Uitslagen:
 wit zwartuitslag
1Kees van der Meer-Ted Barendse1-0
2Gert Legemaat-Bobby Voogt0-1
3Hora Vlam-Dolf Beltz1-0
4Henk Mannen-Willem-Jan van den Broek1-0
5Arend van Dop-Pieter Goossens1-0
6Har van Himbergen-Frans Palm0-1
7Joram op den Kelder-Pieter Quist1-0
8Diederik van Heijgen-Richard Oranje0-1
9Kim Meulenbroek-Leo Hofland½-½
10Gerard van Es-Jan Peter van Zandwijk0-1
11Kees Voorberg-Olivier Marincic1-0
12René Torenstra-Rob Smits0-1
13Jan-Pieter de Vries-Gerard Bilars0-1
14Jack Duijvestijn-Roel Visser½-½
15Frank van Zutphen-Mark Versteegh1-0
16Roland ten Have-René van Alfen½-½
17Simon Broos-Rufael Mekuria0-1
18Frans Smit-Corniel Nobel0-1
19Martin Glimmerveen-Walter Anema0-1
20Albert Kemeling-Bart Meulemans1-0
21Dolf Mulder-Cees Huygen0-1
22Paul van Riet-Jan van de Donk0-1
23Naomi Snikkers-Rick Plomp1-0
24Kees Venema-Theo Rekveldt½-½
25Coen Leentvaar-Ben Sedee1-0
26Peter Klingens-Simon Drikse½-½
27Herman Zonderland-Rick Beekenkamp0-1
28Leo Zuijdgeest-Lito van Reede1-0
29Steef van der Weele-Edgar Huisman0-1
30Igor Babic-Tabitha Snikkers½-½
31Adriaan ter Mors-Aad de Jong1-0
32Ernst Hanewald-René Gelpke0-1
33Bert Zwemstra-Rob Scherpenisse½-½
34René Poots-Gabe Hoekstra1-0

12-09-2006 02:40 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Mobiele telefoons Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Om te beginnen moet ik bekennen dat ik zelf voor de eerste keer was vergeten mijn mobiel uit te zetten. Toen er een mobiel afging was ik echter zo handig deze alsnog uit te zetten.

Dit kan niet gezegd worden van de tegenstander van mijn buurman. Toen deze toch echt duidelijk - zij het zacht - hoorbaar afging bespeurde ik iets heel vreemds. De speler in kwestie deed alsof zijn/haar neus bloedde. En mijn buurman was schijnbaar niet geheel overtuigt van wat er gaande was - dat heb je met die polifone beltonen, het zijn net slechte radio's - en liet het op z'n beloop. Heel onsportief. Als je vergeet je mobiel uit te zetten wees dan ook zo flink om te zeggen: sorry, die is van mij, dan is het aan je tegenstander om met de hand over het hart te strijken - het is tenslotte 'slechts' de interne - of om bikkelhard te zijn.

Maar goed, verder was het een drukke en zeer gezellige avond. Ik won een potje van Frans Smit nadat ik in de opening wellicht meer van de zwarte stelling vroeg dan dat deze kon dragen. Frans maakte daar in iedergeval geen gebruik van, zag zijn geofferde pion nooit meer terug, keek tegen een redelijk goed loperpaar aan, en had ook nog eens de slechtere pionnenstructuur. Met een combinatie won hij welliswaar nog een pionnetje terug, maar dat was op het moment dat hij een tweede pion dreigde achter te komen. Een redelijk leuke pot. Hopelijk kan ik dat van al mijn partijen dit seizoen zeggen. 8) Grijns 8)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

12-09-2006 09:19 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

voor het eerst sinds de externe vorig seizoen weer eesn een serieuze pot gespeeld. Didederik was een taaie tegenstander maar uiteindelijk was het gelijke lopereindspel ( met een pion meer voor mij) niet te redden voor hem. Middels een fraaie zugzwang kwam ik of links of rechts naar binnen een extra pion mee snoepend. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe gert kon verliezen. Heb even gekenen maar dacht dat hij wel erg goed stond tegen bobby.

12-09-2006 10:35 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In een leuke Engelse partij had Kees het betere spel. Na wat mindere voortzettingen verspeelde ik de kans om het hem (vanwege zijn dreigende tijdnood) echt moeilijk te maken.
Ook enige twijfel aan mijn plan, om na 1. c4 Pf6 2. g3 g6 3. Lg2 Lg7 4. Pc3 0-0 5. e4 d6 6. Pge2 e5 7. 0-0 Le6 8. d3 op een koningsaanval te gaan spelen. Kees stelde na afloop als alternatief voor om het witte centrum met d5 aan te vallen (voorbereiding dmv c6 en Pa6-Pc7). Ik zal er thuis nog eens naar kijken, aldus een leerzame partij.

Wel een leuke voor een komende training; plan van aanval. Afhankelijk van de kenmerken van de stelling ga je je plan opstellen. Interessant lijkt mij om te horen welke kenmerken belangrijk(st) zijn, en welke (on)mogelijkheden dit biedt om je partij te sturen. Aan de hand van eigen voorbeelden om het concreet te maken. Maar het is slechts een idee.

12-09-2006 13:22 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Erg goed idee, lijkt me zeker leerzaam!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

12-09-2006 13:51 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had een veel te optimistische koningsaanval tegen Walter Anema, de pionnen vielen als rijpe appelen uit de boom, terwijl mijn aanval gemuilkorfd werd. Wel leerzaam, aangezien ik deze opening nog niet zo heel lang speel.

edit: spelfout

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Martin on 18-09-2006 at 12:53.

12-09-2006 14:19 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb tegen Rob Smits het grootste gedeelte van de avond beter tot gewonnen gestaan, maar toch verloren. De stelling was erg lastig.

In een oude variant van de benoni stelde ik e4 uit, om met de weinig subtiele maar irritante paardgang Pg1-f3-d2-c4 gecombineerd met Lf4 druk uit te oefenen op Zwarts zwakte d6.

René Torenstra - Rob Smits, DSC Intern 2006 (1)


Wit aan zet

Hier dacht ik lang na. a5 is thematisch, maar doet niets aan mijn loperprobleem. e4 leidt tot niets (in ieder geval niets dat in verhouding staat met het voordeel dat Wit hier denk ik heeft). Dus afgezien van g3 heb ik nog een optie:
12.h4!?N Het ziet er dubieus uit, maar vreemd genoeg wil Fritz dit ook. Misschien speel ik te veel met dat apparaat.
In de partij volg ik Fritz getrouw tot deze stelling:


Wit aan zet

Wit staat al een tijdje gewonnen, maar hier gaat de winst het raam uit. Pc7 is logisch, maar:
20.Pe7+?
Ik dacht meer te zien dan er was. Na grootscheepse afruil stond ik een kleine kwaliteit achter, en de witveldige pion, pardon, loper, kwam pas heel laat uit zijn schulp.

Het blijven moeilijke stellingen. (Voor mij, dan. Knipoog)

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

12-09-2006 20:20 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een zeer drukke avond en er is kennelijk niets spannends gebeurd?!

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

13-09-2006 22:56 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En waar blijft de stand?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

19-09-2006 12:57 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller