Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Chiel van Oosterom gedeeld vierde tijdens BSG weekendtoernooi
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Chiel van Oosterom gedeeld vierde tijdens BSG weekendtoernooi Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Pinksteren betekent voor de meeste DSC'ers kroeglopers, maar ik speelde in Bussum een weekendtoernooitje en ik had Corniel beloofd dat ik er op de website iets over zou schrijven. Dit toernooi duurt 7 rondes en ik haalde 5 punten in de A-groep. Niet bijzonder goed, ook niet slecht.
Ik startte zeer moeizaam middels een remise tegen Jonathan Tan, terwijl ik heel goed had gestaan. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik in de eindstelling vrij slecht stond en tevens had ik weinig tijd. Gelukkig telde deze partij net als mijn partij uit de tweede ronde niet mee voor mijn FIDE.
In de tweede ronde won ik dan wel zonder problemen van Floris van der Blom.
In de derde en vierde ronde speelde ik best goede partijen tegen Sander van Eijk en Bonno Pel.
Helaas was de ronde daarna tegen John Markus niet zo succesvol, het werd remise nadat ik wel vier uur had geploeterd en twee remiseaanboden afgeslagen.
Vanmorgen speelde ik tegen Vincent Rothuis en ik werd in een leerzaam eindspel helaas opgebracht. Ik moet er nog eens goed naar kijken. Vincent werd uiteindelijk overtuigend toernooiwinnaar.
Vanmiddag speelde ik tegen Menno Pietersma. Hij had zich vergist in het begintijdstip en kwam 59½ minuut te laat, net op tijd om een reglementaire nul te voorkomen. Maar zijn spel had er wel onder te lijden en ik won.
Toch kan ik zeker terugkijken op een geslaagd weekend, want bij Cyriel Pex thuis, waar ook Christov Kleijn, Vincent Ouwendijk en Lody Kuling logeerden was het wel lachen.

In de tweede groep speelde nog een andere DSC'er mee, Peter Pilgrim. Hij behaalde een gedeeld tweede plek. Veel weet ik niet van zijn toernooi, behalve dat hij zelf meldde dat hij routine mist.

Zie http://www.bsg-bussum.nl/ voor partijen, standen, foto's enz

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Corniel on 06-06-2006 at 11:33.

05-06-2006 23:39 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had nu nog even tijd om er wat diagrammetjes bij te stoppen, dus bij deze.

Uit ronde 1:


Jonathan Tan - Chiel van Oosterom


Hier is wit aan zet en zijn stelling heeft vrij veel zwaktes. Veel zetten kan hij niet doen en het is dan ook niet zo gek dat hij het kwaloffer toelaat met: 17. Lf1 Txc3 18. bxc3 Pxe4 en ik kwam goed te staan met een mooi centrum enzo. Ik wist het echter niet uit te buiten en in de slotstelling stond het zo:



Wit aan zet gaf remise, waar 38. Td1 exf4 39. Dxd4+ Dxd4 40. Txd4 fxg3+ 41. Kxg3 gevolgd door opeten van b7 en a6, eigenlijk winst voor wit had betekend

Uit ronde 4:


Chiel van Oosterom - Bonno Pel


Deze stelling die ontstaan is na zet 17 van wit, geeft een goed beeld van de partij.

Uit ronde 6:

Dit (na zet 29 van zwart)

Vincent Rothuis - Chiel van Oosterom


werd dit (na zet 49 van wit)


Wit had dus rustig het voordeel van de twee torens uitgebuit

08-06-2006 20:53 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller