Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Chiel van Oosterom ongedeeld tweede op 66e Noteboomweekend Toernooi
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Chiel van Oosterom ongedeeld tweede op 66e Noteboomweekend Toernooi Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Chiel van Oosterom heeft met een magistrale 5 uit 5 (en een bye) een tweede plaats behaald tijdens het weekendtoernooi in Leiden. Hij moest alleen de sterke grootmeester Erik van den Doel voor laten.

Later meer...

zie www.delftseschaaksite.nl/wbb/thread.php?threadid=1695 voor de verslaglegging tijdens het ternooi.

26-02-2006 21:09 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja, die tweede plaats was wel lekker. Maar eerlijkheid gebied natuurlijk ook te zeggen dat ik enorm gemazzeld heb met de indeling. Of je kunt natuurlijk ook gewoon zeggen dat mijn bye in de tweede ronde een meesterzet bleek te zijn. Hoe dan ook, al mijn tegenstanders hadden een KNSB-rating van tussen de 2011 en 2108, terwijl je normaal gesproken op zondag aangepakt wordt door een titelhouder. Dat betekent uiteraard niet dat het makkelijke partijen waren. Ze waren eigenlijk allemaal wel hard werken. Bijna net zo mooi als mijn tweede plaats was het compliment dat ik van Geon Knol kreeg over mijn speelstijl. Dat het zo natuurlijk was. Al met al was het wel een geslaagd weekend.

O ja, Ted krijgt nog de groeten van mijn tegenstander van de laatste ronde, Roderick Loeber.

26-02-2006 22:24 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb echt een prutstoernooigespeeld. TPR 1784....
Ronde 1: Bye
Ronde 2: Win pionnetje, geef kwal weg, maar dat blijft voordelig eindspel. Had zeker remise, maar wilde meer. Dan moet je echter niet een belangrijke pion weggeven.
Ronde 3: Tegenstander doet 2-3 slechte zetten op rij en wordt hardhandig van het bord gezet. Naar eigen zeggen wilde hij niet op zet 13 opgeven, maar dat had wel gekund.
Ronde 4: Loting met zwart tegen Roderick van Kempen, verlies zou matig zijn. Hij kiest voor Lb5+ siciliaan, saaie stelling dus, waarin ik geen goed plan ken, dus ik bood maar remise aan na 11 zetten en aangenomen.
Ronde 5: Tegen FM Wim Heemskerk. Ik moet onder druk een pionnetje geven, waardoor er een zeer lastig eindspel ontstaat. Ik heb echter behoorlijke tijdnood, waardoor ik het moet afraffelen. Eigenlijk geen schade, maar ja daarna komt er slechts een kwartiertje bij, dus ook hier snel spelen. Ik doe het niet handig, waardoor hij met een schijnoffer een pion wint. Ik truc even later een pion weg, potremise. en ga dan vrijwillig in een matnetstaan waardoor ik mn stuk kwijt ben.... OK, verliezen van 2250 kan, maar was absoluut niet nodig. Het eindspel T+L+P en 5v4p is in de analyse niet te winnen.

Dan nog ronde 6, eigenlijk heb ik best een geslaagd toernooi bij remise of winst. Vanaf zet 6 loop ik echter achter de feiten aan, en wordt ik hard gesloopt. Aldus 1.5 uit 4 tegen ietsje meer dan eigen rating en 0 uit 1 tegen 2250. Aldus een verlies van een puntje of 15 schat ik.

26-02-2006 23:53 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Chiel, van harte. Klasse!Goed zo!
En jij kunt niets aan die indeling doen - en ze dan allemaal winnen is ook geen misselijke prestatie.

Ik had na Gerts 3 uit 3 de heer Legemaat voor het supertrio getipt, maar dat lukte helaas niet Glimlach

Mijn eigen toernooi was vervelend. Ik heb goed gespeeld in alle partijen, en ging steeds in het vierde uur tenonder (behalve de winstpartijen, die niet zo lang duren.) Steeds in uitstekende stellingen (+3 +3 en +4). Afmaken in die fase is voor mij een groot probleem. Ik zal nog wel wat stellingen neerplanten waarschijnlijk.

Vrolijker noot tot slot:


Ik heb hier licht voordeel. Mijn tegenstander speelt 34...Da1+, kijkt mij met een vrolijke blik aan en...

Ik heb toch maar 35.Lf1 gespeeld. Zwart gaf op.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

27-02-2006 01:03 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je vergat te melden dat hij ook mat claimde Glimlach

Bij mij geldt trouwens hetzelfde, de slotfase was voor mij weinig succesvol. In twee partijen braken de dieing seconds me op. Ergo conclusio: als ik de opening wat sneller zou kunnen spelen...

Maar inderdaad, klasse Chiel. Goed geslaagd zwitsers gambiet Glimlach
En van 5 2000-2100's allemaal winnen is ook niet een heel eenvoudig karwei zou ik denken...

Supertrio was een beetje zuur. Ik zei zaterdagavond tegen Chiel dat ie zo door moest gaan, want ik had hem op 2 gezet. Wat bleek, had ik op het laatste moment toch maar Dennis Ruijgrok op 2 gezet :S Anders had ik voor het tweede jaar op rij de supertrio gewonnen. Toch leuk 50 euro en een boek...

27-02-2006 10:09 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Volgens de KNSB had Chiel geen bye... Grijns

edit: +g

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 01-03-2006 at 09:06.

28-02-2006 17:40 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Volgens de KNSB had Chiel een bye... Grijns


Je bedoelt geen bye en in werkelijkheid had ik wel een bye. Een beetje jammer ja, zo gaat de 100% score er af.

28-02-2006 19:02 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Chiel
Een beetje jammer ja, zo gaat de 100% score er af.


Daartegenover staat natuurlijk dat een tpr van 2631 met een score van 5½ uit 6 neerkomt op een tegenstand van 2248. En daartegen 5½ uit 6 scoren is wellicht nog beter dan wat jij deed. Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

01-03-2006 09:09 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller