Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » 66e Noteboomtoernooi: 24 t/m 26 februari 2006
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

66e Noteboomtoernooi: 24 t/m 26 februari 2006 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

"Het Leidsch Schaakgenootschap organiseert voor de 66e keer het Daniël Noteboomtoernooi. Als toernooivorm is gekozen voor het bekende 6-rondige Zwitsers op weerstand in twee groepen op vrijdag, zaterdag en zondag. Groep A is toegankelijk voor spelers met een ELO > 1800; spelers met een ELO > 1900 worden niet toegelaten tot groep B."

Bron: Toernooisite van LSG.

Aan dit toernooi doen ongetwijfeld weer veel bekenden mee.

DSC'ers en bekenden onder de deelnemers

Groep A:

  • Martin Glimmerveen
  • Gert Legemaat
  • Chiel van Oosterom
  • Arno Wiersma


Groep B:
  • Marco Anink
  • Remko Moerkerken
  • Corniel Nobel
  • René Torenstra

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Untagonklik on 21-02-2006 at 02:50.

11-02-2006 21:12 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb mijn staande afspraak op zaterdagavond weten te verplaatsen naar de vrijdagavond, ik doe dus ook mee.
Ik twijfel nog over de A- danwel B-groep.

13-02-2006 12:37 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gezien je stand in de interne: go voor de A. Ging vorig jaar ook niet slecht kan ik mij herinneren.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

13-02-2006 13:39 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zit wat in. B-groep met zwitsers gambiet (Bye ronde 1), lijkt me daarentegen ook wel leuk.
Het probleem is alleen dat je in de B, bij de minste of geringste misstap rating verliest en ook geen prijs wint. In de A-groep is de kans op een prijs ook niet al te groot, maar wel kans op ratingwinst.

Ik kom dit jaar in de KNSB alleen wel nog net wat te kort heb ik het idee. Da's een beetje het dilemma... Glimlach

13-02-2006 14:26 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Maar goed, dat 'te kort komen' ga je niet wegwerken door tegen 5 zwakkere schakers te gaan schaken lijkt me.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

13-02-2006 14:35 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het Notenboom is inmiddels van start gegaan. Informatie is te vinden op de volgende website: http://lsg-leiden.nl/noteboom/2006/noteboom2006.html

Zo is bijvoorbeeld te zien dat Kim vandaag op het hoogste bord tegen vd Doel zit.

25-02-2006 09:46 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Ronde 1 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zoals wel vaker doen Remko Moerkerken, Arno Wiersma, René Torenstra en ik gezamelijk mee aan dit toernooitje.

De eerste ronde ging redelijk voor ons. Remko won soepeltjes, Arno maakte zonder moeite remise en ik mijn partij was een grappige miniatuur:



Wit heeft na zwarts 8...Dc6 gerokeeerd. Nu gaat zwart op slag verliezend in de fout:
9...Pxe4? 10.Dg4 Pxc3?? (10...Pf6 11.Dg3 +/-)11.Dxg7 Tf8 12.Lh6 Dd6 13.Dxc3 Pc6 14.Dg7



En dit was een mooi moment geweest om op te geven. Zwart staat straks een volle toren achter, de dames zijn van het bord en compensatie heeft hij ook niet. Mijn tegenstander speelde echter door in de hoop het tournooibulletin niet te halen. Aan de uitslag veranderde dat niets.

René Torenstra speelde een spannende, mooie, en complexe partij tegen Johan Bosman. Beide spelers deden een aantal opmerkelijke en mooie zetten. In de curicieaale stelling (die René u hopenlijk gaat laten zien) offerte René een stuk voor twee pionnen, wat er zeer goed uit zag. Zeker toen Johan misgreep een het stuk probeerde terug te offeren.

René greep kort daarom echter mis, en speelde het niet iets minder scherp dan waar de stelling om vroeg. Na een grote afruil bleef een stelling over waar zwart met dank aan zijn dubbelpion een winnend breekzetje kon uitvoeren...

Ik verwacht echter dat René in de rest van het toernooi nog veel punten gaat pakken.

Voor zij die dachten dat Chiel niets over zijn resultaat zei omdat het tegenviel: Chiel won.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-02-2006 12:22 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Dag 2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was een leuke dag, we vertellen u later wel hoe leuk. Voor dit moment willen we u de stelling die Remko Moerkerken op het bord kreeg echter niet onthouden:



Helaas voor Remko werd het uiteindelijk remise. (wit aan zet)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

26-02-2006 02:13 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller