Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » René Torenstra neemt de kop bij interne Prometheus
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

René Torenstra neemt de kop bij interne Prometheus Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

René Torenstra heeft de ongedeelde koppositie in handen in de interne competitie van Prometheus. Na een overwinning op Gerrit Bussmann zag hij mede-koploper Arno Wiersma het punt delen met Lieuwe Boskma.

René had wel enig fortuin, aangezien Gerrit Bussmann in een remise-eindspel de fout in ging en een pion moest afstaan. Gerrit gaf meteen op.

Arno had een bijzonder leuke partij die veel te ingewikkeld was voor het speeltempo. Arno leek beter uit de opening te komen, maar vond geen goede voortzetting. Toen het eindspel was aangebroken stond Lieuwe ene pion voor, maar hij zat in tijdnood. Een fout kostte hem toen twee pionnen, maar na het nodige gevlugger werd de partij remise gegeven. Arno had geen zin Lieuwe door de vlag te meppen (Lieuwe had nog 11 seconden) in een zeer remise toreneindspel met een pion meer. Lieuwes koning stond namelijk voor de pion en Arno's koning was afgesneden.

René gaat nu met nog twee ronden te gaan met 5½ uit 6 aan kop. Arno volgt met een half puntje achterstand.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

18-11-2005 01:12 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was bij mij inderdaad remise, hoewel Gerrit secuur moest spelen. Ik had L+T tegen P+T met pionnen op twee vleugels en domineerde de knol. Gerrit wist ruil van de torens te voorkomen maar zag daarbij over het hoofd dat er via via een pion afging, wat me de verre vrijpion opleverde van de goede kleur.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

18-11-2005 02:35 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 289

Prometheus Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zet 'm op René.

Herman

__________________
www.zonderland.nl Prodent

19-11-2005 00:23 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller