Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2005-2006 » DSC4 kruipt door het oog van de naald tegen Schaakhuis 1
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

DSC4 kruipt door het oog van de naald tegen Schaakhuis 1 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op miraculeuze wijze heeft DSC4 haar eerste overwinning in de externe competitie behaald. Met 4½-3½ werden de matchpunten voor de poorten van de hel weggespleept.

In een zinderende finale wisten zowel Bart Meulmans als Theo Rekveldt vanuit verloren posities de benodigde anderhalve punt bij elkaar te sprokkelen.

(later meer)

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Corniel on 01-11-2005 at 22:09.

01-11-2005 14:13 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

was de eerste ronde niet gelijk tegen DSC6?

01-11-2005 17:04 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

RE: DSC4 kruipt door het oog van de naald tegen Schaakhuis 1 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel

In een zinderende finale wisten zowel Bart Meulmans als Theo Rekveldt vanuit verloren posities hun partijen te winnen.

(later meer)


He, ik heb gewonnen!! En ik die dacht dat mijn vlag viel één zet voor ik de eenzame koning van mijn tegenstander mat kon zetten Rolt met ogen
Maar wat Theo tevoorschijn kon toveren, was inderdaad magie op een hoog niveau...

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

01-11-2005 20:40 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn partij was een draak, en dan bedoel ik niet de naam van de opening... Nee!
Mijn derde zet (na tien minuten nadenken!) gaf mijn tegenstander de kans om twee pionnen weg te snoepen, én mijn koningsvleugel te versplinteren, maar omdat hij niet kon geloven dat ik zoiets doms had kunnen doen durfde hij er niet op in te gaan...
Ik bleef echter gedrukt staan (die derde zet was écht slecht Huil ) en moest een kwaliteit in de aanbieding doen, in ruil voor wat vage aanvalskansen en een hele hoop bluf. Dat laatste bleek genoeg compensatie, want ik kreeg een stelling op het bord waarbij ik twee stukken voor mijn toren en twee pionnen had. Waarschijnlijk nog verloren, maar een onnauwkeurigheid van wit gaf me het loperpaar, en in wederzijdse tijdnood kon ik een kwaliteit grabbelen en een gewonnen stelling bereiken. Die heb ik (met nog één minuut op de klok) niet nauwkeurig uitgespeeld, en uiteindelijk viel mijn vlag één zet voor het mat, maar mijn tegenstander had enkel zijn koning nog op het bord. Remise dus. Al met al misschien wel een terechte uitslag, en net genoeg voor de twee matchpunten.

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

01-11-2005 20:53 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller