Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Open Internationaal Schaaktoernooi van Gent
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Isis Isis is a Female
actief DSC-lid




geregistreerd: 12-03-2002
aantal berichten: 76

Open Internationaal Schaaktoernooi van Gent Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dit Jaar vond de 25ste keer het Gentse Open Internationaal Schaaktoernooi plaats.
Dit toernooi was tijdens de Gentse Feesten (= overdag schaken, 's avonds feesten)
Er deden in totaal 464 mensen mee, en er waren 9 rondes.

Van de DSC deden er in totaal 7 schakers mee, nl.
Hora Vlam, S. Broos, M. Neuteboom, Yep Blom, Henrik Tamerus, Eelse-Jan Stutvoet, en ik (Isabelle Hagerop van Eijs)

de resultaten heb ik hieronder opgeschreven,
(volgorde: naam, rating, totale score, tpr)


    Hora Vlam - (2200) - 5,5 - (2085)
    S. Broos - (1831) - 3,5 - (1836)
    M. Neuteboom - (1674) - 3,0 - (1515)
    Yep Blom - (2003) - 5,0 - (2009)
    Henrik Tamerus - (1697) - 4,0 - (1769)
    Eelse-Jan Stutvoet - (1582) - 3,0 - (1619)
    Isabelle Hagerop van Eijs - (1303) - 2,5 - (1517)

27-07-2002 19:40 Isis is offline Send an Email to Isis Search for Posts by Isis Add Isis to your Buddy List Add Isis to your Contact List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kan ik een stukje tegemoet zien voor het volgende clubblad?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

29-07-2002 15:14 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Isis Isis is a Female
actief DSC-lid




geregistreerd: 12-03-2002
aantal berichten: 76

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

jahoor, maar niet van mij...

02-08-2002 15:04 Isis is offline Send an Email to Isis Search for Posts by Isis Add Isis to your Buddy List Add Isis to your Contact List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Isis
jahoor, maar niet van mij...

En waarom dan wel niet? En als jíj dat stukje niet schrijft wie doet het dan?

Quote

Vraag je niet af wat DSC kan doen voor jou, maar wat jij kan doen voor DSC (..)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

05-08-2002 11:17 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page


Volgens mij kan Isabelle best wel een leuk stukje schrijven. Ik ben wel benieuwd wat er daar allemaal is gebeurd, en dan denk ik niet direct aan wat er op het bord is gebeurd Grijns

Het is toch altijd zo gezellig in Gent? Vertel daar dan eens over in het clubblad, en dan gaan er misschien nog wel veel meer D.S.C.'ers heen volgend jaar!

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

08-08-2002 17:06 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

aanwezigheid Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wie een stukje over Gent moet schrijven? Iemand die er niet geweest is, natuurlijk.
Een van de meest befaamde boeken is de Divina Commedia van Dante. Het beschrijft Dantes tocht door de hel, het vagevuur en de hemel. Het is werkelijk een buitengewoon indrukwekkend boek: ik raad het aan, liefst in de vertaling van pater Vos. Boven het zweetkamertje in de Universisteit Leiden staat een citaat eruit (Laat varen alle hoop Gij die hier intreedt), het boek dat ik momenteel lees bevat citaten: kortom een goed boek en een prachtig verhaal.
Hij werd overigend verbannen uit Florence. Detail...
Er is gerede twijfel over de vraag of Dante er echt geweest is. Maar dat belet niet een goed verhaal te schrijven!
De beste verhalen ontstaan zo! Dat is eigen aan fictie!
Beste Corniel, waarom schrijf je het zelf niet? Niet gehinderd door vooroordelen etc...
winfvdm

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

20-08-2002 10:26 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page


Begrijp ik nou goed dat Kees zelf van plan is een stukje over Gent te gaan schrijven? Hij is er immers (voor zover ik weet) deze zomer niet geweest! Grijns

Corniel hoeft dat uiteraard niet te doen, die schrijft al zoveel in het clubblad. Maar wellicht is het een breder toepasbaar idee; we schieten als redactie gewoon iedere keer een willekeurig lid aan om een verslag te schrijven over een toernooi.Goed zo!

En Kees, als je geen zin hebt om over Gent iets te schrijven, dan lijk je me een uitstekende verslaggever die kan berichten over de verrichtingen van laten we zeggen het zevende team van D.S.C. Bij die externe wedstrijden (zeker uit) ben je immers toch niet aanwezig! Tong

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

20-08-2002 21:46 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Kees van der Meer
Een van de meest befaamde boeken is de Divina Commedia van Dante.
(..)

De beste verhalen ontstaan zo! Dat is eigen aan fictie!
Beste Corniel, waarom schrijf je het zelf niet? Niet


Ik betwijfel of de lezers van het AxiomA zitten te wachten op fictie, en verder hebben de meeste schrijvers een niveau dat zeer ver onder dat van Dante liggen.

Maar als jij je vingers er aan wilt branden, dan mag dat. En verder - Arno refereerde er al aan - schrijf ik vrij veel, voor dit clubblad geloof ik 5 artikelen. Het is een keer genoeg toch?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

20-08-2002 22:00 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller