Delfts Schaakforum » Overig » Arbitrage » Mat in 1
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Arnout Arnout is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 23-10-2002
aantal berichten: 116

Shocked Mat in 1 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een mooi voorbeeldje van een "verassende" promotiezet...



Linkje...

Wie ziet em? Rolt met ogen

--edit: Enne... er is een reden voor dat dit in "Arbitrage" staat Knipoog

edit: fen toegevoegd

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Corniel on 26-08-2005 at 17:51.

26-08-2005 13:06 Arnout is offline Send an Email to Arnout Homepage of Arnout Search for Posts by Arnout Add Arnout to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had het diagram al gezien op de site van Botwinnik. De bijbehorende uitleg vind ik overigens wel erg ver gezocht. Een soort taalpurisme waarvan ik betwijfel of de daar gekozen interpretatie van de nederlandse taal juist is. Maar ik ben geen neerlandicus, dus daar kan ik niets met zekerheid over zeggen.

Meer mening durf ik haast niet te geven, omdat ik dan hints richting het antwoord zou kunnen geven. Maar ik vermoed niet dat er arbiters zullen zijn die problemen hebben met deze situatie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

26-08-2005 15:26 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dit gaan ook weer werkelijk nergens over... iemand verveelde zich denk ik Glimlach

26-08-2005 16:12 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

DGT-klokken Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Rondkijkend op de site van Botwinnik kwam ik verhalen over de gebreken van DGT-klokken tegen, zoals


  • Toch weer aan zet;
    Het kan gebeuren, dat een speler bij het indrukken van zijn klok het mechaniek zo terugveert dat zijn eigen klok weer gaat lopen. Volgens Rutten gebeurt dat als een speler zijn eigen klok vrij hard indrukt.
  • Twee klokken lopen gelijktijdig
    Rutten en Pascal Losekoot beweren beiden dit met eigen ogen te hebben gezien.
  • Lekkage-seconden;
    (Bron: Botwinnik SCHAAKRECHTSVRAAG VAN DE MAAND juli '05, tevens Stukkenjagers-Eindhoven, zie http://www.schaakbond.nl/comp/knsb04a/1b.htm#r9)
    Het schijnt, dat je eigen klok kan lopen terwijl je oppo aan zet is. Je kan de tijdcontrole halen en dan toch "door de vlag gaan".
  • Klok uitzetten door op de zijkant te slaan;
    Sommige DGT's kunnen schijnbaar "per ongeluk" uitgezet worden.
  • Onbetrouwbare claims
    Als je claimt op vlag, dan verwacht je niet dat dit wordt afgewezen, aangezien je met een DGT speelde.
    TIP: Op het nippertje verloren op tijd bij gebruik DGT-klok: Claim een malfunctie van de klok, iets dat reeds eerder is gehonoreerd. Doe dit echter alleen bij "vriendschappelijke" wedstrijden, en trek je claim in tijdens het aanbieden van een consumptie, want misschien wil je oppo anders de degelijkheid van de DGT testen door Die Gekke Tegenstander op zijn kop te slaan.

Artikel 6.11 van de FIDE regels luidt: (..)Een schaakklok met een kennelijk gebrek moet worden vervangen. (..)
DGT's zijn kennelijk onbetrouwbaar, deze zullen derhalve niet meer gebruikt mogen worden. Maar dit zal niet worden gehonoreerd, want met een vergrootglas een reglement ontrafelen mag niet de bedoeling zijn.

26-08-2005 16:58 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller