Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2004-2005 » Interne competitie [16]: Henrik brengt spanning aan de top
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): « previous 1 [2]
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

travestiete boer Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote Walter: "Boer zoekt vrouw;
Schijnt een populair tv-programma te zijn. Laatst heb ik bedacht, dat dit wel een mooie beschrijving is van een promotie-combinatie. Ik was echter nergens in de buurt van het promoveren van een pion, dus ook verwijzingen naar "boer zoekt vrouw" slaan nergens op."

Bij een promotie-combinatie is er volgens mij veeleer sprake van "boer wordt vrouw". Ook dit zou een uitstekende tv-formule kunnen zijn met o.a. Maarten 't Hart als vaste kijker Tong

__________________
Homo Caïssapiens

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Legemaat on 17-03-2005 at 09:30.

16-03-2005 21:34 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Thumb Up! Tamerus is een held Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Overigens, mag ik de heren Tamerus Halleluja, Op den Kelder en Anink hartelijk danken voor het drastisch vergroten van mijn kansen op de kampioenstitel? Ja, ook de heer Anink, want hij heeft Anema verslagen en die loerde ondanks al zijn geweeklaag op eerst een come-back in de toptien en vervolgens het terugpakken van zijn titel. Immers niemand zo gevaarlijk als een ex-clubkampioen, dat bewees o.a Arend Bosma een paar jaar geleden toen hij op een haar na de titel pakte.

Zelf werd ik in mijn partij tegen Arend van Dop geïnspireerd door een combinatie van Topalov:


Tegen Vescovi (Moskou 2001) speelde hij hier 26.Pe5! met als pointe natuurlijk De4. Je offert een stuk op als een soort schild om daarachter aanval te ontwikkelen.
Vescovi had d5 moeten doen maar verloor snel na Pd5 27.De4, Pf6 28.Dxa8

Legemaat - Van Dop na 23..,Lxe5
In deze stelling had Arend zojuist mijn loper op e5 eraf geslagen. Als ik nu 24.fxe5 doe sta ik na Dxe5 2 pionnen achter zonder veel compensatie. Daarom speelde ik na 9 minuten moed verzamelen (is er echt niks beters?) het geplande 24. Td5 ?!! Geschokt
In dit geval is de toren het 'schild'.
Bij na-analyse met Fritz bleek er weinig van dit offer te deugen, maar het was wel spannend en het werkte wèl Ja! Er volgde 24..,cxd5 25.fxe5 (De pointe van de combinatie is dat als zwart nu zijn paard speelt wit met Pxf5 gxf5 Dxf5 een fraaie aanval over de f-lijn krijgt).
Arend zag dit aankomen en was er (te) bang voor.
Er volgde 25..,e6 (?) 26.exd6,Td8 27.c4!,Txd6 28.cxd5,Kg7 29.dxe6,fxe6(?) 30.Pc4,Dd8 31.Pxd6,Dxd6 32.Dxa7+,Kh7 33.De3+ en wit had voordeel! Echter ik gaf het voordeel weer uit handen en even later werd, met voor beiden nog 2 minuten op de klok, tot remise besloten. Toch weer een half punt op Chiel ingelopen Grijns

__________________
Homo Caïssapiens

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Legemaat on 17-03-2005 at 14:32.

16-03-2005 22:52 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Pages (2): « previous 1 [2]  
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller