Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2004-2005 » DSC9 wint overtuigend van Lierse 3
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

DSC9 wint overtuigend van Lierse 3 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Terwijl de meeste DSC-ers zich tacktisch en technisch lieten bijspijkeren versloeg DSC9 in de Lier het derde van de lokale SV met 6½-1½.

Al vrij snel stonden de meeste borden op voordeel. Rick Plomp behaalde het eerste punt op bord 5, vrij snel gevolgd door Steven van der Weele op bord 4.

Paul van Riet op bord 3 kon vanwege de stand en de posities op de andere borden remise aanbieden. Dit werd aangenomen door zijn tegenstander.

Frans Smit op bord 2 bood ook remise aan, zijn tegenstander moest er wel even over nadenken. De stukken stonden bijna nog allemaal op het bord. De positie was onduidelijk. Zijn tegenstander nam de remise uiteindelijk aan.

Aad de Jong behaalde een mooie overwinning op bord 6. Steven Mast op bord 8 had niet zo veel moeite met het pionnen eindspel em won zijn partij.

Leo Zuydgeest op bord 7 won op een mooie manier zijn partij.

René Herbold had voordeel op bord 1. De winst was al binnen en besloot om remise aan te bieden. Zo konden we vroeg naar huis. Dit was de laatste wedstrijd van DSC9 van dit seizoen.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 08-03-2005 at 12:54.

08-03-2005 09:29 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Herbold
forumlid


geregistreerd: 25-09-2004
aantal berichten: 6

Thumb Up! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Al vrij snel stonden de meeste borden op voordeel. R.Plomp behaalde het eerste punt op bord 5, vrij snel gevolgd door S.v der Weele op bord 4. P.van Riet op bord 3 kon vanwege de stand en de posities op de andere borden remise aanbieden en wat ook werd aangenomen door zijn tegenstander. A.de.Jong behaalde ook een mooie overwinning op bord 6. F.Smit op bord 2 bood ook remise aan, zijn tegenstander moest er wel even over nadenken. De stukken stonden bijna nog allemaal op het bord. De positie was vrij onduidelijk. En terecht nam zijn tegenstander de remise.
S.Mast op bord 8 had niet zo veel moeite met het pionnen eindspel em won zijn partij. L.Zuydgeest op bord 7 won op een mooie manier zijn partij. Ik stond op voordeel op bord 1. De winst was al binnen en besloot om remise aan te bieden. Zo konden we vroeg naar huis. Dit was de laatste wedstrijd van DSC9. Ik vond het een gezellig team. Wil hierbij dan ook alle team leden bedanken voor jullie strijd en vechtlust. Ook de invallers die we hard nodig hadden wil ik bedanken voor de bereidheid om in te vallen. De invallers waren S.van der Weele en R.Plomp. Ook wil ik als laatste G.van de Dussen en M. van Veldhoven beterschap wensen. Nu hopen dan Vogelwijk gewoon wint van Rijswijk en wij een verdiende tweede plaats behalen.

edit: inhoud van dit bericht gedeeltelijk overgenomen in het nieuwsbericht

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 08-03-2005 at 12:54.

08-03-2005 12:25 Herbold is offline Search for Posts by Herbold Add Herbold to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een mooie afsluiting van het seizoen. En Rick invaller? Hij heeft dit jaar zoveel gespeeld dat je dat bijna zou vergeten. Knipoog Draaiend hoofd Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

08-03-2005 12:56 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Italiaantje omgebracht Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn tegenstander met zwart had zijn laatste partij verloren omdat hij de italiaanse opening niet goed behandelde. Na mijn zet Lc4,van Italiaanse opening, bood hij zijn eigen loper tot afruil aan. Vanaf dat moment ging het mis.Hij verloor vrij snel een kwal en twee pionnen. Eigenlijk moet je dan gewoon opgeven. Maar nee hij wilde mij zelfs een tweede dame laten halen!! Ach sommige mensen vinden dat leuk! Nee! Van mijn kant nog een blunder Prodent maar dan van logistieke aard. Ik had op internet sv Lierse gevonden en een uitdraai van de route gemaakt. Na een moeilijke tocht stonden we op het adres....bleek van de secretaris zelf te zijn?? Wel in de Lier gelukkig. Na 3 min. kwamen we op de speellokatie aan. Al met al toch een leuke avond met gezellige meerijders Steven en Leo...eigenlijk goud van oud en 3-0 op de teller. Ja!

08-03-2005 19:12 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Herbold
forumlid


geregistreerd: 25-09-2004
aantal berichten: 6

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vogelwijk 3 heeft Rijswijk 4 verslagen met 5 - 3.
Daardoor is DSC9 als tweede geeindigd achter Vogelwijk.

14-03-2005 15:27 Herbold is offline Search for Posts by Herbold Add Herbold to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller