Delfts Schaakforum » Internationaal » Toernooien & activiteiten » Ted Barendse van 22 t/m 30 juli actief op het Czech Open 2005 festival
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Ted Barendse van 22 t/m 30 juli actief op het Czech Open 2005 festival Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ted Barendse speelt in Padovice (Tsjechië) het Czech Open 2005 festival. Het is een groot toernooi waar naast schaken ook andere denksporten (o.a. dammen, brigde en go) beoefend worden.

Het schaaktoernooi begint vrijdag (22 juli). Meer informatie is te vinden op de toernooisite van Padovice.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

19-07-2005 17:46 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Arnout Arnout is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 23-10-2002
aantal berichten: 116

Shocked Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kunnen wij niet ook zo'n toernooi in Nederland hebben? Wat een boel denksporten bij elkaar en dan ook nog al die varianten als Fischer Random en Bughouse... gaaf hoor Glimlach

Oh en Ted veel succes natuurlijk Rolt met ogen

20-07-2005 06:58 Arnout is offline Send an Email to Arnout Homepage of Arnout Search for Posts by Arnout Add Arnout to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ted heeft de eerste ronde gewonnen van iemand met ongeveer 2050 en moet morgen (vandaag?!) tegen iemand met 2090. Nog steeds redelijk wat puntjes meer, maar nu met zwart. We gaan wel zien wat dat brengt...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

23-07-2005 00:38 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met zwart heeft Ted gisteren remise gespeeld. Nu mag hij het met wit opnemen tegen iemand die ongveer 2100 heeft. We zin wederom benieuwd.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

24-07-2005 10:09 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hmm Ted heeft gisteren (zondag) verloren. 1½ uit 3 is wat teleurstellend. Maar er komen nog 6 ronden. Vandaag mag hij tegen een Duitser met 2050.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-07-2005 12:13 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ted heeft remise gespeeld, mag het nu opnieuw proberen tegen een Duitser. Deze keer met wit en zijn tegenstander heeft een rating van 2066.

26-07-2005 09:25 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ted heeft gewonnen en staat nu op 3 uit 5.
Nu moet hij het met de zwarte stukken opnemen tegen een Luxemburger met een rating van 2095

26-07-2005 20:55 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zag trouwens dat oud DSC-jeugdkampioen Anton van der Heijden ook mee deed. Die zou met zijn rating van 2232 niet misstaan in ons eerste...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

27-07-2005 08:08 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Er zijn meer Van der Heijdens op deze wereld. Anton is jaren geleden gestopt met schaken. Hij had toen een rating van laag in de 1700. Ik vermoed dat deze Van der Heijden (gezien zijn rating) afkomstig is uit Bussum. Hij is volgens de site van de FIDE in inder geval geboren in 1964, dus dat sluit "onze" Anton wel uit geloof ik Knipoog

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

27-07-2005 09:32 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ted heeft wederom gewonnen en staat nu dus op 4 uit 6. Volgende wedstrijd is met de witte stukken tegen een Italiaan met een rating van 2141.

27-07-2005 21:52 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Maar hoe staat het nu met Teds Go-, Dalmuti- en klaverjasresultaten? Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

28-07-2005 00:43 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wellicht ergens tussen kleine Dalmuti en grote boer? Draaiend hoofd Grijns Draaiend hoofd

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

28-07-2005 08:09 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ted is verslagen door de italiaan en staat nu dus op 4 uit 7. Hij moet het nu met zwart opnemen tegen een Tjech met een rating van 2078.

29-07-2005 12:28 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ted is het toernooi geeindigd met 5 uit 9 en is daarmee gedeeld 58 tm 87ste geworden. Helaas geen groot succes met schaken dus. Maar wie weet hoe het met de andere spellen gaat...

30-07-2005 19:04 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik weet niet of er eerst een foute uitslag heeft gestaan, maar volgens de website van het toernooi is Ted met 6 uit 9 geëindigd, en heeft hij de laatste ronde gewonnen.

Hij eindigde met dat resultaat op een gedeelde 32e tot en met 52e plaats.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

31-07-2005 23:30 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had het idd ook van de toernooi site, vreemd

01-08-2005 13:19 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het toernooi in Pardubice was overweldigend groot: ongeveer 1600 schakers deden eraan mee, in twee verschillende zalen. De sterkste groepen speelden in een ijshockeystadion (een van de populrairste sporten in Tsjechie), de andere groepen in een soort cultureel centrum op loopafstand.

Mijn toernooi begon niet goed: blijkbare concentratiefouten (en dus te gemakkelijk spel in spannende stellingen) zorgden voor een onnodige remise in ronde twee, en een dito nederlaag (in dik gewonnen stellling een fout) in ronde drie.
Daarna wat halve en hele punten gehaald, en in ronde zeven een terechte nederlaag tegen een Italiaan die zijn oening beter kende dan ik, en bovendien veel meer had gezien dan ik.
Daarna nog twee overwinningen, en daarmee dus 6 uit 9. Een redelijke score, ongeveer volgens mijn rating.

Ik speelde wel goed, maar wist op de kritieke momenten dus niet toe te slaan. Ook maakte ik twee keer een rare fout: ik speelde twee keer een zet die ik niet gepland had, en die punten kostte.

Maar al met al een leuk toernooi, waarvan enkele partij(fragment)en nog wel in het clublad terecht zullen komen.

Ik kan Tsjechie wel aanbevelen: mooi en leuk land, met vriendelijke mensen. Het toernooi was goed georganiseerd, en een dagje Praag was genieten. Voor herhaling vatbaar dus.

Overigens jammer dat ik niet "live" kon doorgeven hoe het ging. Ik kon niet bij mijn mailbox die ik nodig had om het wachtwoord van de Delftse Schaaksite te bekijken.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Ted on 08-08-2005 at 13:57.

08-08-2005 13:49 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller