Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » 16 t/m 24 juli Amsterdam Chess Tournament 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (3): [1] 2 3 next » Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

16 t/m 24 juli Amsterdam Chess Tournament Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Van zaterdag 16 juli tot en met 24 juli 2005 is voor de tweede keer het ACT. Vorig jaar was een aantal DSC-ers succesvol op dit toernooi. Met name Simon Dirkse en Michiel van Wissen vielen op.

toernooien
A groep (elo > 2200)
B groep (elo < 2250)
C groep (elo < 1900)
D groep (elo < 1600)

website
194.109.162.96/act/

dsc-ers (en bekenden) tot nu toe

  1. Chiel van Oosterom (A)
  2. René van Alfen (B)
  3. Dolf Beltz (B)
  4. Teun Timmerman (B)
  5. Marco Anink (C)
  6. Simon Broos (C)
  7. Simon Dirkse (C)
  8. René Torenstra (C)

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Corniel on 08-07-2005 at 19:44.

07-07-2005 20:04 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Teun Teun is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 25-06-2003
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En wat dacht je van DSC-secretaris Teun Timmerman in groep B?! Ja!

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Teun on 07-07-2005 at 21:24.

07-07-2005 21:23 Teun is offline Send an Email to Teun Homepage of Teun Search for Posts by Teun Add Teun to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Teun
En wat dacht je van DSC-secretaris Teun Timmerman in groep B?! Ja!


Oeps, niet gezien Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

07-07-2005 21:27 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En Rene, waarom viel mijn gedeeld derde plaats minder op dan? Knipoog

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

12-07-2005 12:37 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
En Rene, waarom viel mijn gedeeld derde plaats minder op dan? Knipoog


Eerlijk gezegd viel dat een beetje tegen! Knipoog

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

12-07-2005 16:39 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Om de eerste ronde compleet te maken: Teun verloor, Simon Broos won, René van Alfen speelde remise (netjes).

Ikzelf kreeg een c3-Siciliaan tegen me; ik kreeg het betere van het spel met het loperpaar en opgeblazen centrum, maar Wit ruilde alles af, ook één van de lopers. Remise in 22 zetten.

Simon Dirkse zat naast me, en die trof een meneer die kennelijk in Miles' voetsporen wilde treden maar even vergat dat je ERGENS ook nog e6 moet spelen:


(of iets dergelijks Knipoog)

Zwart heeft zojuist Pf6 bedacht. Simon bedacht Db3 en won; dreigt mat op f7 op zet 6. Altijd lastig.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

17-07-2005 10:20 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Teun Teun is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 25-06-2003
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Uitslagen ronde 1

A. Taco Vrenegoor (2349) - Chiel van Oosterom (2197) 1-0
B. Joop Hummel (2030) - Dolf Beltz (2179) 0-1
B. René van Alfen (1882) - Arnaud Wirschell (2088 ) remise
B. Teun Timmerman (1846) - Frans Hazenberg (2040) 0-1
C. Marco Anink (1880) - Peter v/d Werf (1696) 1-0
C. Simon Broos (1772) - Hugo v/d Laan (1635) 1-0
C. Simon Dirkse (1623) - Henk Kelch (1755) 1-0
C. Dick Stapersma (1751) - René Torenstra (1621) remise

DSC: 5 - 8

17-07-2005 20:16 Teun is offline Send an Email to Teun Homepage of Teun Search for Posts by Teun Add Teun to your Buddy List
Teun Teun is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 25-06-2003
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Uitslagen ronde 2

A. Chiel van Oosterom (2197) - Jaap Vogel (2291) remise
B. Dolf Beltz (2179) - Ben de Leur (2089) remise
B. Dirk Goes (2082) - René van Alfen (1882) 1-0
B. Eric Smaling (2024) - Teun Timmerman (1846) remise
C. Martin de Niet (1738 ) - Marco Anink (1880) 0 - 1
C. Marcel Hoogesteger (1656) - Simon Broos (1772) remise
C. Ed Loose (1748 ) - Simon Dirkse (1623) 1-0
C. René Torenstra (1621) - Melchior Vesters (1780) remise

DSC: 3,5 - 8 (totaal: 8,5 - 16)

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Teun on 17-07-2005 at 22:46.

17-07-2005 20:21 Teun is offline Send an Email to Teun Homepage of Teun Search for Posts by Teun Add Teun to your Buddy List
Teun Teun is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 25-06-2003
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gisteren begon ik het ACT-toernooi in mineur: een duidelijke nul na een fout in de opening. Een slecht begin, temeer dat het mijn eerste verliespartij was sinds 13 december 2004 (24 partijen ongeslagen). Een drukke werkweek zorgde ervoor dat ik niet ontspannen achter het bord zat, en mijn tegenstander buitte dat prima uit.

Vandaag een goede pot gespeeld. Helaas remise, op zet 43 liet ik (met zwart) een winnende voortzetting lopen:



Wit speelde 42. Kf5. Na 42. ..., f6 43. Kg6, Ke6? 44. K*h5, Ke5 45. Kg6 werd het remise. 43. ..., h4! was echter winnend, zowel na 44. g*h4 als na 44. g4. De vrije d-pion beslist de partij, omdat zwart het promotieveld kan dekken en wit in tempodwang raakt...

Huil

Wordt vervolgd...

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Teun on 17-07-2005 at 20:50.

17-07-2005 20:32 Teun is offline Send an Email to Teun Homepage of Teun Search for Posts by Teun Add Teun to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In een benoni wist Zwart in mijn partij met f5 een zet te vinden die vanwege tactische complicaties tot gelijkspel voerde. Het duel werd vervolgens op de damevleugel uitgevochten, maar door te breken in het centrum bleef het spannend.
In de slotstelling sta ik wel duidelijk beter, maar het is nog steeds riskant, en ik vond dat ik met vijf minuten voor vijf zetten toch beter de remise kon aanvaarden.

Slotstelling na 35...Kh7

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

17-07-2005 20:50 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

@Rene

Kan je niet simpel een paar nutteloze schaakjes geven en dan na je 40ste zet een plan bedenken?

Zelf werd ik getrakteerd op een Rossolimo met Lxc6 bcx6, dus dat werd manoeuvreren...een wit pionoffer bracht mij een centrumpje met e6-d5-c4-e4, leuke trident dus. Compensatie zag ik niet echt. Helaas was ik even later weer eens aan het slapen en liet uit het niets een paardvork op dame en toren toe..kwal achter dus.
Om daar gebruik van maken moest wit echter wel de stelling voor openen, en om mij het loperpaar te ontnemen en zijn slechte zwartveldige loper af te ruilen gaf hij nog een pion.

Op het eind had hij nog steeds een kwal meer (toren tegen loper), maar die 3 verbonden vrijpionnen waren toch net iets nuttiger...Knipoog

Maarja..kon niet echt slapen nu...dus uit alle inspiratie die ik had en al het nieuws over de Tour de France, heb ik maar een stukje geperst, voor jullie leesplezier..

zie draadje 'De Ronde van Amsterdam'

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

18-07-2005 02:01 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Update Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Om onze toevallige bezoekers nog meer tot dienst te zijn, linkt de banner van het ATC op onze hoofdpagina nu naar het einde van deze draad.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

18-07-2005 10:27 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

record (algemeen) Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Teun
Gisteren begon ik het ACT-toernooi in mineur: een duidelijke nul na een fout in de opening. Een slecht begin, temeer dat het mijn eerste verliespartij was sinds 13 december 2004 (24 partijen ongeslagen). Een drukke werkweek zorgde ervoor dat ik niet ontspannen achter het bord zat, en mijn tegenstander buitte dat prima uit.


24 partijen ongeslagen: is dat niet een goeie voor de optie "schaakrecords" op deze site?

__________________
Homo Caïssapiens

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Legemaat on 18-07-2005 at 11:42.

18-07-2005 11:39 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nope. Hoewel heel goed, past hiet niet binnen het van Krabbé overgenomen concept om alleen 'partij eigen' karakteristieken over te nemen. Dus ook geen meest extreme ratingwinsten, tpr's e.d.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

18-07-2005 13:30 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Teun Teun is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 25-06-2003
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Uitslagen ronde 3

A. Ali Bitalzadeh (2317) - Chiel van Oosterom (2197) 0-1
B. Gerard Verholt (2093) - Dolf Beltz (2179) 0-1
B. Theo Ebels (2023) - René van Alfen (1882) 1-0
B. Teun Timmerman (1846) - Dick van der Eijk (2109) remise
C. Marco Anink (1880) - Chris Leenders (1766) 1 - 0
C. Simon Broos (1772) - William van de Groep (1642) 0 - 1
C. Simon Dirkse (1623) - Roelof Kist (1744) 0 - 1
C. Jonathan Terstall (1732) - René Torenstra (1621) 1 - 0

DSC: 3,5 - 8 (totaal: 12 - 24)

De vermelde ratings bij groep A en B zijn in de meeste gevallen FIDE-ratings, deze liggen vaak aanzienlijk boven de Nederlandse ratings.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Teun on 19-07-2005 at 22:06.

19-07-2005 00:11 Teun is offline Send an Email to Teun Homepage of Teun Search for Posts by Teun Add Teun to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vandaag was het tijd voor een persoonlijk nieuwtje. Het zal vast bekend zijn en als goed genoteerd staan, maar voor mij persoonlijk was het een flinke ontdekking, die 11e zet in het Damegambiet, want reeds zeer vele malen heb ik die exacte stelling op het bord gehad, maar deze voortzetting gemist. Daarna was het attack!, tegenstander is van z'n water en paniekeert, offert een stuk en gaat zo alleen maar sneller onderuit. 3 op 3, en best soepeltjes ook.

De rest liet het wat liggen vandaag, vooral mijn DSC-groepsgenoten, met hun 0 uit 3.

Dolf zei nog dat de man tegen wie hij een dubbel toreneindspel met een miniem plusje wist uit te melken misschien nog voor enkelen bekend zou zijn, en plots gaat er nu pas een belletje bij mij branden:

Gerard Verholt staat bekend als een remisekoning! Hij heeft volgens mij vorig jaar 8 of misschien wel 9 remises behaald...leuk om daar zo'n eindspel tegen uit te melken en te winnen dus! Glimlach

Vanavond nog even langs DSC, zoals ook René T. en Dolf, niet meegespeeld maar wel een paar biertjes gepakt en nog wat geanalyseerd, prima voor zo even tussendoor.

Helaas werd ik, nog na het de kreet "Laatste rondje!", gebeld met de mededeling dat ik mijn 100% morgen kwijt zou raken: ik had Redmar Damsma aan de lijn, een goede vriend van mij uit Amsterdam. Die had mij geloot en zoals we al voor aanvang van het toernooi hadden afgesproken zou dat een 3-zetten remise worden en een dagje Amsterdam in.

Morgen dus even naar de zaal voor de handtekeningen, dan een dagje de stad in (balen dat het inmiddels geen strandweer meer is!) en dan woensdag verder met 3,5 uit 4.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

19-07-2005 01:35 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had beloofd zo nu en dan ook wat te posten over mijn partijen.
Een probleem bij de eerste ronde was dat ik koorts had. Ik had het ijskoud in de speelzaal (en inmiddels heb ik dan ook geen koorts meer, maar ben ik snipverkouden). Ook de partij ging niet echt lekker. Ik ben nu overtuigd dat de variant die ik koos (Positionele Sveshnikov variant 11...Lb7) niet echt goed is, een beetje laat aangezien Joost het ook al tegen me zei tijdens het voorgift-toernooi. Daarna speelde ik nog een aantal mindere zetjes en ik ging er heel snel en heel kansloos af.
De tweede ronde speelde ik remise. Dit was wel een interessante partij, eindigend in een remise ongelijkeloperstelling.
De derde ronde won ik dus een keer. Ik won ergens een pionnetje, waarvoor hij wel compensatie kreeg, maar later kon ik na onnauwkeurigheid van mijn tegenstander afwikkelen, maar in die afwikkeling maakte mijn tegenstander een fout en zo won ik materiaal.
Alle partijen van de a staan op een van de twee toernooisites.
Vandaag tegen Merijn van Delft

19-07-2005 07:51 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Teun Teun is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 25-06-2003
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Uitslagen ronde 4

A. Chiel van Oosterom (2197) - Merijn van Delft (2369) 0-1
B. Dolf Beltz (2179) - Ghanem Al-Sulaiti (2076) 0-1
B. René van Alfen (1882) - Martin Plijter (2036) 1 - 0
B. Milan Ramer (2024) - Teun Timmerman (1846) 0 - 1
C. Redmar Damsma (1891) - Marco Anink (1880) remise
C. Rob Geukes (1689) - Simon Broos (1772) 0 - 1
C. Peter Koefoed (1781) - Simon Dirkse (1623) 1 - 0
C. René Torenstra (1621) - Tejo Hagen (1737) remise

DSC: 4 - 8 (totaal: 16 - 32)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Teun on 19-07-2005 at 18:35.

19-07-2005 18:23 Teun is offline Send an Email to Teun Homepage of Teun Search for Posts by Teun Add Teun to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

ik had vandaag best een leuk en spannend potje. helaas gaf ik in tijdnood en de zet erna het een en ander uit handen. zet 39, 40 en 41 waren blunders.

19-07-2005 20:03 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kort verslag uit de klunzengroep:

Gisteren wist ik dit nog te verliezen.

Jonathan Terstall - René



En vandaag?

René - Tejo Hagen



^@%%%#!! Huil 2

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

19-07-2005 20:44 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Pages (3): [1] 2 3 next »  
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller