Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2004-2005 » Maandag 4 juli ID4 Charity Odds Tournament
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Maandag 4 juli ID4 Charity Odds Tournament: !!locatie Molshoop!! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ter gelegenheid van het samengaan van Schaakcollectief Jan Timman (SCJT) met de Delftsche SchaakClub (DSC), organiseert de Delftsche SchaakClub maandag 4 juli een gezellig snelschaakvoorgift toernooi.

Oorspronkelijk was op die avond de traditionele afsluiting van het seizoen, namelijk de spelletjesavond gepland. Maar als gevolg van de fusie tussen de Delftsche Schaakclub en Schaakcollectief Jan Timman (SCJT) is de spelletjesavond verplaatst naar 11 juli, en is voor 4 juli gekozen voor een zogenaamde verenigingsavond (in de letterlijke zin van het woord).

Let op! Er wordt gespeeld in de Molshoop!
Vanwege het speciale karakter van de avond, en het feit dat ons Denksportcentrum wordt gebruikt voor het duWo Kennisstad Damfestival 2005 wordt deze avond gehouden op de oude locatie van SCJT, buurthuis de Molshoop, Molslaan 139 in Delft.
Aanvang: 20.00 uur


Voor het reglement en extra info zie:‘ID4 Charity Odds’-toernooipagina.

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Corniel on 04-07-2005 at 09:41.

30-06-2005 15:18 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

als je een toren voor geeft, mag je dan nog wel rokeren naar die kant met de virtuele toren?

04-07-2005 09:08 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Die vraag had ik al verwacht: het lijkt mij van niet. De rokade is ingevoerd, om de koning makkelijker in veiligheid te brengen zonder dat dat tenkoste gaat van de mogelijkheden van de toren om te ontwikkelen. Een toren die je niet hebt kan je ook niet ontwikkelen. Mocht onze wedstrijdleider overigens bepalen dat het wel mag: prima.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

04-07-2005 09:38 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

code:
verschil voorgift 0 t/m 125 c-pion  
 


Om bij een ratingverschil tussen 0 en 125 een pion voor te geven is natuurlijk van de gekke. Ik zou zeggen: tussen 0 en 125 ratingverschil geen verschil en daarna een pion etc.
Ik neem aan dat als beide spelers dezelfde rating hebben, beide zonder c-pion beginnen??

04-07-2005 10:48 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Arnout Arnout is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 23-10-2002
aantal berichten: 116

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook leuk is de vraag welke ratinglijst aangehouden wordt. Als dat namelijk de KNSB lijst is dan zou ik mooi wegkomen, daar sta ik niet meer op, dus heb ik dan eer rating van 0? Draaiend hoofd

En een ander puntje: hoe wordt de eerste ronde ingedeeld? Op rating bovenste helft tegen onderste helft? Of juist twee mensen vlakbij elkaar in rating die tegen elkaar moeten?

Ik voorzie een avond vol met: Wedstrijdleiding, hoe zit dit en Wedstrijdleiding hoe zit dat? Misschien moet de wedstrijdleider maar omgedoopt worden in wedstrijdlijder voor dit soort toernooien. Ja!

Het zal wel weer een heel spektakel worden!

04-07-2005 10:57 Arnout is offline Send an Email to Arnout Homepage of Arnout Search for Posts by Arnout Add Arnout to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Alles op weerstand Arnout. Dat houdt in dat het de eerste ronde random is. En mensen zonder rating krijgen een geschatte rating. Maar je doet vanavond dus mee?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

04-07-2005 13:32 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik denk dat na de genoemde voorgiften, de op rating zwakkere tegenstanders meer kans hebben. 2 voorbeelden:
Tegen Arno en Henrik waar ik in de competitie van verloor, zal ik geen schijn van kans hebben met een paard minder.
Tegen mijn broertje (HSB-jeugdrating 870) kon ik alleen met wat geluk 1-1 spelen met een dame minder.

04-07-2005 14:06 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ach Chiel, teneerste denk ik dat je nog best kans tegen mij hebt Glimlach
En ten tweede zou ik het persoonlijk niet zo'n drama vinden als de hoger gerate spelers een keer niet bovenin eindigen, al valt dat wat mij betreft dus nog te bezien

04-07-2005 14:18 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Fischer schijnt ooit gevluggert te hebben tegen een IM met een paard minder en alle potjes te hebben gewonnen...

edit: tanx Michiel, je moet idd 125 pt later beginnen

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

04-07-2005 14:20 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
edit: tanx Michiel, je moet idd 125 pt later beginnen


Dat scheelt heel veel
Overigens vind ik het ook prima als lager gerate spelers bovenin eindigen.

04-07-2005 14:41 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
 
Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller