Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Jan-Willem de Jong alleen aan kop bij Open Prometheus Kampioenschap / PK HSB
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Jan-Willem de Jong alleen aan kop bij Open Prometheus Kampioenschap / PK HSB Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met een overwinning op Igor Coene in de slotfase van de partij heeft Jan-Willem de Jong de ongedeelde kop genomen. De andere koplopers (Walter Anema en Timon van Dijk) deelden het punt.

De uistlagen:
Groep A
Wit - zwart
1 Igor Coene ( 2½) - Jan-Willem de Jong ( 2½) 7- 1 0-1
2 Walter Anema ( 2½) - Timon van Dijk ( 2½) 10- 3 ½-½
3 Joost Michielsen ( 2 ) - Kees Dekker ( 2 ) 2- 6 1-0
4 Michiel van Woerden ( 2 ) - Arno Wiersma ( 2 ) 23- 16 1-0
5 Koert ter Veen ( 1½) - Dave Kent ( 1½) 13- 22 1-0
6 Mitchell de Ruijsscher( 1½) - Hora Vlam ( 1½) 15- 11 ½-½
7 Dirk van Nieuwkerk ( 1½) - Mark Versteegh ( 1½) 24- 17 0-1
8 Johan 't Hart ( 1½) - Chiel van Oosterom ( 1½) 21- 5 0-1
9 Jan van den Bergh ( 1 ) - René van Alfen ( 1 ) 9- 20 1-0
10 Henk van Huizen ( 1 ) - Diederik van Rappard( 1 ) 19- 8 0-1R
11 Willem Jan v/d Broek ( ½ ) - Jos Ouwerkerk ( 1 ) 18- 26 ½-½
12 Jan-Willem Weenink ( 0 ) - Danny Lindhout ( ½ ) 12- 25 ½-½

Groep B
Wit - zwart
1 Lieuwe Boskma ( 3 ) - Teun van Dijk ( 3 ) 9- 12 1-0
2 Casper Ruigt ( 2½) - René Torenstra ( 2½) 4- 26 1-0
3 Ton Paalvast ( 2½) - Nadeem Taverne ( 2½) 11- 21 0-1
4 Simon Broos ( 1½) - Hans van der Wijk ( 2½) 27- 2 0-1
5 Patrick Tjioe ( 2 ) - Diederik van Heijgen( 2 ) 15- 7 1-0
6 Kees Venema ( 2 ) - Bart Germeys ( 2 ) 19- 10 0-1
7 Martin Glimmerveen ( 2 ) - Ger Honderd ( 2 ) 1- 14 ½-½
8 Gerrit Bussmann ( 1½) - Rens ter Veen ( 2 ) 13- 6 1-0
9 Jan Nienhuis ( 1½) - Simon Dirkse ( 1½) 29- 20 1-0
10 Corniel Nobel ( 1½) - Pieter Struiksma ( 1½) 17- 37 1-0
11 Farhang Farid ( 1½) - Steven Mast ( 1½) 16- 45 1-0
12 Marten Kats ( ½ ) - André van der Weijde( 1½) 8- 28 0-1
13 Kees Vellekoop ( 1½) - Jan van Lier ( 1½) 18- 25 1-0
14 Rudi Matai ( 1½) - Farshid Ansari ( 1 ) 3- 32 0-1
15 Ronald Bokhove ( 1 ) - Gerbrand Beekman ( 1 ) 43- 5 0-1
16 Jan van der Kolk ( 1 ) - René Herbold ( 1 ) 31- 35 1-0
17 Max van Herpen ( 1 ) - Monique Keuzenkamp ( 1 ) 33- 42 0-1
18 Hans-Olaf Veldhuyzen( ½ ) - Gert Butterman ( ½ ) 39- 23 0-1
19 Sjaak Ouwerkerk ( ½ ) - Leo Zuijdgeest ( ½ ) 41- 44 1-0

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

25-02-2005 17:04 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was een nogal onwezelijke avond. Begrijpelijk natuurlijk, en het spel van sommige spelers leek er - dat was althans mijn indruk - onder te lijden.

Zelf kwam ik geen moment in gevaar. Net als vorig jaar - toen ik ok met wit tegen Dhr. Struiksma mocht aantreden - kwam ik zeer goed uit de opening. Nadat hij ook nog zijn meest actieve stuk ruilde tegen mijn minst actieve stuk, ging mijn e-pion als een mes door de boter. Ik won de dame tegen een toren en een paard en de resterende stelling was hopeloos voor zwart.

Dat ik toch niet helemaal scherp was blijkt uit deze stelling:



Hier speelde ik 25.Dxh7 mat, terwijl 25.Pxg6 mat, veel mooier is natuurlijk. Maar ach, het punt is binnen. Nu maar kijken of we de volgende ronde met zwart ook weer eens wat potten kunnen breken. Want 2½ uit 4 tegen gemiddeld 1600 is voor verbetering vatbaar.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-02-2005 18:07 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik speelde met Zwart tegen Casper Ruigt, een Leningrader. Toch maar weer vertrouwd gekozen in de opening, maar ik wil er toch eens vanaf Glimlach

Ik heb verloren door wat ik een -2ply combinatie zou willen noemen:
In een remise-eindspel (Wit loperpaar maar Zwart de betere pionnenstructuur) was het in het stadium aangekomen van "eerst dit, dan dat - en zus is het resultaat."
Dat "dit" was een tussenschaakje wat nodig was, "dat" was het activeren van de koning.

Ik speelde "dat", omdat ik in gedachten al ver voorbij "dit" was. En dat kostte een vol stuk! Zeer frustrerend. Ik sta nog niet slecht met een 1800+ TPR, maar dit was volslagen onzin. Frons Kots

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

25-02-2005 19:38 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Bah. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra
Zeer frustrerend. Ik sta nog niet slecht met een 1800+ TPR, maar dit was volslagen onzin.

Ook frustrerend is zien dat je niet kan schaken. Ik heb zowat de hele partij erg goed gestaan, maar heb niets zinvols ermee kunnen doen. Natuurlijk heb ik met een halfje tegen Timon van Dijk ook een TPR boven de 1800, maar alleen maar zetten doen zonder een winstplan te verzinnen is pas onzin.
Wat gebeurde er? Ik mocht in een Siciliaan zomaar Pc3-d5 spelen en had na Dc7-d8 een mooie stelling. Later twijfel ik tussen twee voortzettingen en speel vervolgens de zet die ik juist als zwakker had beoordeeld. Ik krijg een nieuwe kans. Na onzorgvuldig spel verloor zwart een pionnetje, zodat ik met zelfs een loperpaar wel erg goed stond.
Hierna probeerde ik met mijn vrijpion door een woud van stukken naar voren te gaan, terwijl ik gewoon mijn stelling had moeten versterken. Het bord werd steeds leger, zodat ik bang werd voor een eindspel van K+L+L versus K+L (zonder pionnen). Om dit te vermijden liet ik zwart toe om te vluchten in een ongelijk loper eindspel. Tja, dat is altijd remise, ook al heb je nog steeds een plus pion. Altijd? Nee, met mijn laatste zet vergooi ik de winst.

25-02-2005 23:22 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller