Delfts Schaakforum » Internationaal » Toernooien & activiteiten » Corus 2005
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Corus 2005 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Leuk, partijtjes volgen op het internet!

Ik heb in de eerste ronde gesmuld van Kosteniuk - Onischuk. Genoeg "fouten", maar dat maakt het juist leuk om live naar te kijken. Je hebt makkelijk praten met Fritz en de tablebases erbij Glimlach


Wit heeft zojuist 13.e5!? gespeeld, en het antwoord daarop lijkt 13... d5 te moeten zijn. Onischuk speelde echter 13... gxh4? en je ziet de problemen al komen Glimlach

Via accuraat verdedigen is de schade voor Zwart slechts een kwaliteit.

Na veel geschuif:

Wit aan zet.

Wit speelt 65.Tb6 +- , maar grappig is:

65.f5!! Te2+ 66.Ka3! en Wit wint. 66...b2 kan namelijk niet: 67.Tf7+ Kh8 68.g6 en Zwart heeft alleen: 68...b1P+! Glimlach 69.Kb4! ( 69.Kxa4? Pc3+) 69...Tb2+ 70.Kxa4 Pc3+ 71.Ka3 Pxd5 72.Kxb2+-

Het hele verhaal eindigt met K+T+L tegen K+T. Met de tablebases is het makkelijk kijken, maar die had Onischuk niet bij de hand.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

15-01-2005 22:10 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

ronde 2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wel dat was me het rondje wel: Kramnik verloor met wit in 20 zetten van Topolov. Judit Polgar had een mooie aanvalspartij tegen Ponomariov, maar liet hem ergens ontglippen en ze verloor. En ook Anand verloor. Tegen Leko moest hij een kwaliteit geven. En dat was genoeg.

Opvallend is dat er nu tussen ‘de top’ al een aantal klappen zijn uitgedeelt, terwijl ik onlangs (ik meen in NiC) kritiek hoorde dat de toppers elkaar in dit soort toernooien ontzagen. Het belooft in iedergeval weer veel voor vandaag.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

17-01-2005 11:24 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ligt het aan mij, of spelen grootmeesters tegenwoordig niet met Wit of Zwart, maar wordt het onderscheid aangeduid met Spaans of Siciliaans?
Met Zwart kunnen we dan nog kiezen uit Najdorf of Sveshnikov, maar dan houdt het wel een beetje op.
Ik kijk op dit moment met verbazing naar Morozevich, die een Albin op het bord tovert tegen Sokolov Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

25-01-2005 14:35 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Beter opletten René, vandaag is er twee keer Russisch op het bord gekomen, en er zijn ook heel veel 1.d4 openingen aan ons voorbij geschoven...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-01-2005 15:04 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Beter opletten René, vandaag is er twee keer Russisch op het bord gekomen, en er zijn ook heel veel 1.d4 openingen aan ons voorbij geschoven...


Dan hebben ze waarschijnlijk de verkeerde pion aangeraakt of in gedachten wat zetten overgeslagen Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

25-01-2005 15:16 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Koffiehuismateriaal, misschien, maar ik vroeg me echt af wat Adams van de laarzen van zijn vrouw dacht Grijns


 

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

30-01-2005 23:00 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik denk dat daar maar één woord voor mogelijk is, en dat is:

gewaagd

Het laatste dat ik trouwens van Adams hoorde, was dat'ie homo is. Weet z'n vrouw dat ook? Grijns

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

31-01-2005 01:35 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

gewaagd?

lelijk
is anders ook aardig treffend...

31-01-2005 15:05 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Leko Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Overigens, Leko, hulde.

Hij is niet één van mijn favorieten, maar het is geen kinderachtig toernooitje Grijns en verdiend.

Voorlopig is mijn favoriete partij Pono - Kramnik, waar beide heren vechtschaak lieten zien. Psychologisch ook leuk, die partij. Kramnik nog 20 minuten, Pono nog 90:



25.Txh5!!
Volgens Fritz niet de beste zet, maar van mij krijgt ie !! Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

31-01-2005 15:18 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

ja die partij heb ik live eventjes gezien, en ik dacht even dat Pono zou gaan winnen Glimlach

31-01-2005 17:12 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller