Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2004-2005 » DSC6 verliest nipt van HSV 1
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

DSC6 verliest nipt van HSV 1 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het op papier veel sterkere HSV kwam met 5-3 alleszins goed weg tegen DSC6. Dit team - dat de eerste ronde ook al met 5-3 verloor - speelde beter dan dat men op basis van de gemidelde Elo mag verwachten.

Op bord 8 maakte Corniel Nobel een valse start door in een zeer goede stelling een paard te verliezen. Hij meende mat te zien, maar dit was onjuist.

Kort daarna verloor Rob Smits van de clubkampioen van de tegenstander. Deze overspeelde Rob naar eigen zeggen volledig.

De rest speelde echter vrolijk verder en de stand gaf hoop: Jan den Brok stond een pionnetje voor en de rest stond prettig tot goed.

Bij het naderen van de tijdnood wisten René Gelpke en Jan-Pieter de Vries hun partij te winnen. Jan moest echter berusten in een nederlaag. Hij was door zijn vlag gegaan.

Toen Gerard Bilars ook nog verloor was 4-4 het hoogst haalbare. Vitaly stond inmiddels zeer goed en Luc Verhees had een onduidelijke stelling. Net op het moment dat het leek of Luc een voordeeltje kon pakken, ging hij voor wat materiaal. Dat bleek niet verstandig en hij ging mat.

Voor de eer en de bordpunten maakte Vitaly het keurig af. Helaas, net niet, maar de volgende keer gaat het beter.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

01-11-2004 23:50 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
... een false start ...


Verward

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

02-11-2004 00:09 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

False, als in 'niet true'? Tong

02-11-2004 00:21 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het staat er toch gewoon goed, heren? Knipoog

(Ik corrigeer de nieuwsartikelen. Grijns Denk niet dat ik alle berichten naloop. Ik hoorde jullie trouwens niet klagen over allerzinds? Knipoog)

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

02-11-2004 02:08 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

"jullie"? Je bedoelt Patrick?

02-11-2004 10:10 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Merk op dat op basis van het ratingverschil wij geacht werden nog geen 2˝ punt te halen. (Net als tegen DSC4)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

02-11-2004 10:55 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had ook het beeld dat het zesde zeker niet kansloos was tegen HSV, dat toch een van de favoriete teams is in de klasse. Het was echter wel jammer dat DSC6 steeds achter de feiten aanliep door de vroege achterstand.

De volgende ronde wacht wederom een sterke tegenstander (de tegenstander van DSC4 van deze ronde), maar ik acht het zesde prima in staat daar de eerste matchpunten te gaan pakken.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

02-11-2004 11:58 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Rob Rob is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 08-09-2004
aantal berichten: 28

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik werd in een franse opening (ik had zwart) volkomen verrast door een torenoffer en ging door zwakte van de zwarte velden ten onder.

Later aan de bar bleek deze tegenstander een +2000 rating te hebben. En vertelde een tegenstander van DSC4 tegen deze Pool volkomen verrast te zijn na
1. e4 e5
2. Pf3 d5!?
en hierna volkomen geveegd te zijn.

__________________
Het is mogelijk van lucht dik te worden, als je maar ballon bent.

02-11-2004 14:02 Rob is offline Send an Email to Rob Search for Posts by Rob Add Rob to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Uit de losse pols: Pxe5, dxe4 Lc4 (Ph6 d4)...zwart kan daar toch nooit wat hebben ?!

Nee, op exd5 zal wel e4 volgen met beter spel voor zwart maar daar denk ik niet dat je het van moet hebben...

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

02-11-2004 15:25 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Luuq
forumlid


geregistreerd: 02-11-2004
aantal berichten: 11

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Luc Verhees had een onduidelijke stelling. Net op het moment dat het leek of Luc een voordeeltje kon pakken, ging hij voor wat materiaal. Dat bleek niet verstandig en hij ging mat.


Niet helemaal, ik speelde een goede partij en hij ook. Toen ik dat pionnetje pakte stond ik in hogere zin al verloren. Was meer een wanhoopspoging.
Ik kan niet zeggen waar ik nou de fout inging, ach hij had ook 1950 ELO en was gewoon wat sterker.

__________________
este nix pax, christe nix

02-11-2004 20:46 Luuq is offline Search for Posts by Luuq Add Luuq to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Uit de losse pols: Pxe5, dxe4 Lc4 (Ph6 d4)...zwart kan daar toch nooit wat hebben ?!

4. ... Dg5 (i.p.v. Ph6) is interessant.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

03-11-2004 00:33 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een echte olifanter speelt geen dxe4, maar Ld6 in alle omstandigheden Grijns

Leuke opening, waarin Zwart verschillende mogelijkheden heeft om zwaar aan te vallen afhankelijk van de witte opstelling. (Pionnenstorm koningsvleugel, zwarte veldenspel, etc.).
De leukste partijen volgen na
1.e4 e5 2.Pf3 d5 3.exd5 Ld6!? waarna Wit moet voortzetten met 4.d4!, anders heeft Zwart zijn zin. Laffe zetten als d3 werken niet, en c4 speelt Zwart helemaal in de kaart.
Geen opening voor een serieuze partij, denk ik, maar in rapid is het erg leuk.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

03-11-2004 17:46 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller