Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2004-2005 » DSC9 een maatje te groot voor Paris
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

DSC9 een maatje te groot voor Paris Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC9 heeft de schakers van dat andere DSC (het Delfts Studenten Corps) eenvoudig verslagen. Rick Plomp won zeer snel omdat zijn tegenstander nog de beginselen van het schaken moest leren, waarna Aad de Jong eveneens simpel van zijn tegenstander won.

Als derde won Steven, die eerst vond dat ik hem te hoog had ingeschaald door hem op bord 2 te zetten, kwam erachter dat zijn tegenstander ook het schaken nog moest leren. Steven Mast was echter zeer genereus voor de studenten. In een betere stelling gaf hij veel weg en moest zijn koning omleggen. Maar omdat de andere borden beter stonden werd de wedstrijd echter niet spannend. Frans Smit kwam snel een toren voor en won in het eindspel, Paul van Riet kwam een loper voor en won in het eindspel. Zo waren de matchpunten binnen en maakten Leo Zuijdgesst al combinerend en GerJan van der Dussen het karwei af.

Een simpele maar ook overtuigende overwinning geeft vertrouwen voor de toekomst.

gedetailleerde uitslagen:
DSC9 - Paris 1 7 - 1
G.J van der Dussen - Attema 1 - 0
S. van der Weele - Deelder 1 - 0
P. van Riet - Mertens 1 - 0
S. Mast - de Kat 0 - 1
R. Plomp - van Reenen 1 - 0
A. de Jong - Voors 1 - 0
F. Smit - Streefkerk 1 - 0
L. Zuijdgeest - Sandberg 1 - 0

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

05-10-2004 09:28 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Echt of niet...? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als invaller wil je natuurlijk scoren voor het team! Mijn tegenstander vroeg mij"hoe gaat het ook al weer"??
Hij opende vervolgens met f4...toen dacht ik..hij houdt mij voor de gek!! hij kan echt wel goed schaken. Daarna opende ik met d5. Wat er daarna gebeurde was iets van blitz schaak. Hij vloog met de stukken over het bord naar de verkeerde velden met een toren en dame in de aanbieding. Maar wat alles overtrof ..hij wilde ook wel eens mat gezet worden. Op de één na laatste zet vroeg hij ."is het nu afgelopen"?? Al met al het eerste punt was in een razend tempo binnen.

05-10-2004 11:37 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op bord 4 na, waar Steven Mast een kwal had maar 3 wat onhandige zetten op rij speelde, waardoor zijn verdediging niet meer bestand was tegen de goed gevoerde aanval van de corpsbal, lieten de heeren zien dat schaken niet meer zo elitair is als het ooit was.

Maar toegegeven, Phoenix heeft zowaar een schaaksub die zowel intern als extern speelt. En dat kan Minerva - met Morphy - niet zeggen. Ik probeer het inmiddels niet eens meer.
Met de gedachten aan een goedbezocht simultaan van Theo Hommeles als lustrumactiviteit en 1 avond vorig jaar, waar de schaaktafel de gehele zaal op een drukke avond bezighield, als zoete herinneringen...Doei

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

05-10-2004 19:37 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Herbold
forumlid


geregistreerd: 25-09-2004
aantal berichten: 6

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hoi allemaal.
Het is voor het eerst dat jullie mij hier zien, denk niet de laatste keer. Ik ben Rene Herbold teamleider van het 9e.
Hierbij wil ik alsnog het 9 felisiteren met hun grote overwinning. Even kort het team voorstellen: G.v der Dussen - F.Smit - A.de Jong - L.Zuijdgeest - P.v.Riet - R.Herbold - S.Mast - M.v.Veldhoven. En de eerste twee invallers R.Plomp en S.v der Weele. Mijn verwachting is dat we bij de eerste twee kunnen eindigen. Ik probeer de verichtingen van het team zoveel mogelijk hier te posten. Verder probeer ik ook via het clubblad het een en ander mede te delen. Nu ons voorbereiden op Vogelwijk-3 dat plaatsvind op Dinsdag 3 november.

16-10-2004 20:13 Herbold is offline Search for Posts by Herbold Add Herbold to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Welkom, René Goed zo!

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

16-10-2004 23:24 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Welkom Rene,

We hebben op het forum ergens een introductiedraadje. Ongetwijfeld zal Corniel binnenkost wel een link posten.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

17-10-2004 00:02 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

terugtrekking team in 3C Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik hoorde van de competitieleidster Gera de Jong dat RSC-Arena 3 zich teruggetrokken had.
Dit team was ingedeeld bij DSC9.

De wedstrijd op donderdag 16 december RSC-Arena 3 - DSC9 vervalt dus. Dus nog vijf wedstrijden om kampioen te worden.

17-10-2004 09:27 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mij valt op dat er de nodige teams zich terugtrukken aan het begin van dit seizoen. Lijkt me best vervelend, aangezien de externe competitie al zo klein is.
Soms is het niet te voorzien, maar dat is de situatie in een beperkt aantal gevallen lijkt me...daarom vraag ik me af waarom het zo vaak gebeurt?

17-10-2004 16:18 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het probleem is dat het aantal teams al voor 10 augustus ingeschreven moeten zijn, terwijl op dat moment het seizoen nog niet echt begonnen is.
Bij DSC is mijn ervaring dat ik pas rond half september een volledig overzicht heb wie wel en niet mee wilt doen.

Dit was aan de orde bij het terugtrekken van DSC10.
Begin augustus waren we zeer positief dat we een tiende team (negende senioren!) ruim konden vullen.
Echter in augustus en september vielen er velen af en moest ik helaas het tiende terugtrekken.
Dit zal bij meer verenigingen spelen.

17-10-2004 22:40 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Het probleem is dat het aantal teams al voor 10 augustus ingeschreven moeten zijn, terwijl op dat moment het seizoen nog niet echt begonnen is.


Dat probleem geldt ook wel bij andere clubs schat ik zo in. Valt er aan die datum niet iets te sleutelen of is die tijd nodig tussen aanmelding en samenstelling van klassen en indelingen etc ?

Misschien 'maak ik me wel druk' om iets wat verder niet echt als probleem wordt ervaren...dan houd ik mijn mond verder!

17-10-2004 23:01 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller