Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Eindstand Klassieke competitie: 1. Sander 2. Ed, Arvind
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Tjerk Tjerk is a Male
Oud-DSCer




geregistreerd: 01-03-2017
aantal berichten: 216

Eindstand Klassieke competitie: 1. Sander 2. Ed, Arvind Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De laatste ronde tegen Arvind kostte Sander toch nog zijn ongeslagen status. Arvind eindigt met een 100% score (4 uit 4) op een knappe tweede plek. Vanwege zijn onoverbrugbare voorsprong is de klassieke competitie alsnog gewonnen door Sander. Van harte gefeliciteerd!

Door een overwinning op Simon Broos eindigt Ed Eveleens eveneens op de tweede plek.

Herman Zonderland wist wederom te verrassen door René Poots van het bord te schuiven en claimt daarmee de vierde plek in de eindrangschikking.

Hartelijk dank aan allen die mee hebben gedaan. Wat mij betreft starten we een nieuwe competitie!


Uitslagen ronde 8

Sander van Gennip - Arvind Pandit 0 - 1

Ed Eveleens - Simon Broos 1 - 0

Herman Zonderland - René Poots 1 - 0

Lito van Reede - Adri Albregtse 1 - 0

Jan Torenstra - Tom Broekhuizen 0 - 1

Jan van de Donk - Bert van der Willik 1 - 0

Paul van Riet - Vincent Goverse 1 - 0

Louis Trautwein - Joop van Ham 0 - 1

Hans Hendriks - Bart van Cleef 0 - 1


Eindstand


 

__________________
Erro ergo sum.

This post has been edited 6 time(s), it was last edited by Tjerk on 12-07-2020 at 11:59.

28-06-2020 12:00 Tjerk is offline Send an Email to Tjerk Search for Posts by Tjerk Add Tjerk to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

RE: Klassieke competitie (R8) - 1 juli 19:45 uur (of 29 juni t/m 5 juli) Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Tjerk

Het lijkt me een goed idee om nog een laatste ronde te spelen en dan een nieuw zomertoernooi te beginnen met bijvoorbeeld een A- en B-groep, nieuwe ronden en nieuwe kansen! Als iemand ideeën heeft, dan hoor ik ze graag!


Ik vond het een leuke competitie, en zeker leuk om bovenaan te eindigen. Maar wat me eigenlijk best een beetje tegenvalt is hoe weinig sterke spelers zich hiervoor inschrijven.

Ik heb echt niet de illusie dat ik de sterkste speler van DSC ben, en wat meer weerstand zou toch wel leuk zijn geweest.

Hoe we sterkere spelers zover krijgen om zich hiervoor aan te melden weet ik niet. Het is me eigenlijk ook niet duidelijk waarom ze zich niet aanmelden. Juist nu alle competitie stil ligt lijkt dit me juist een prachtige kans om partijen met een 'normaal' tempo te spelen.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Sander on 28-06-2020 at 18:16.

28-06-2020 18:09 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Schaken met Lichess Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het grote voordeel van schaken met Lichess is voor mij de direct inzichtelijke computeranalyse (Stockfish) na de partij. Een diagramanalyse met weergave van het aantal imperfecties, fouten en blunders staat gelijk paraat.
Gisterenavond speelde ik een lange partij tegen Herman Zonderland,die Herman soeverein won. Vanaf de opening stond ik minder en moest knokken om in de partij te blijven. Duidelijk werd echter dat ik op een bepaald moment mijn kans had kunnen grijpen, maar een verkeerde keuze maakte. Met behulp van de analyse kon ik me dat nog goed voor de geest halen.
Vorige week donderdag won ik wonder boven wonder (dacht ik) het rapidtoernooitje van 5 ronden met een 100% score. Op rij versloeg ik Sander, Sam, Arjan, Simon en Tjerk. Ik (en anderen met mij) wist niet wat me overkwam. Hoe kon dit? Was ik opeens zo goed geworden?
De analyse achteraf liet duidelijk merken dat ik in de meeste partijen echter slechter uit de opening kwam dan mijn tegenstander en dat zij die avond net iets meer fouten en blunders maakten dan ik. Die avond was ik echter wel scherp genoeg om deze af te straffen en voordeel te behouden, gisterenavond niet.
Herman won dus en onderstreepte daarmee zijn knappe prestatie in dit toernooi.
Ik ga voortaan naar al mijn partijen een laptop meenemen om ze direct in Lichess in te voeren. Daar leer ik op dit moment het meest van.

30-06-2020 14:01 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Thumb Up! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De analyse tools van Lichess zijn inderdaad geweldig.

Zover je die nog niet hebt ontdekt, kijk ook eens naar 'Chess Insights' onder je profiel. Daar kun je allerlei leuke statistieken vinden. Zoals bijvoorbeeld in welke openingen je goed/slecht scoort, in welke fase van de partij je het slechtst scoort, met wat voor soort stuk je de grootste fouten maakt, etc, etc.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Sander on 01-07-2020 at 12:38.

01-07-2020 12:37 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Mad Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nou, op de valreep toch nog een partij verloren. Frons

Ik gaf weer een stuk weg, en de schaakgoden waren mij dit keer minder gunstig gezind helaas.

De partij: https://lichess.org/zZsDjQwm

Snel vergeten maar.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Sander on 01-07-2020 at 20:04.

01-07-2020 19:56 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

RE: Klassieke competitie (R8) - 1 juli 19:45 uur (of 29 juni t/m 5 juli) Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Tjerk

Het lijkt me een goed idee om nog een laatste ronde te spelen en dan een nieuw zomertoernooi te beginnen met bijvoorbeeld een A- en B-groep, nieuwe ronden en nieuwe kansen! Als iemand ideeën heeft, dan hoor ik ze graag!


Zijn hier plannen voor?

Op zich heb ik wel zin in nog wat meer partijen in klassiek tempo. Glimlach

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

06-07-2020 15:15 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had wel de winst in de laatste partij aan Sander gegund. Dan zou ik misschien na het verlies van ook Simon, derde zijn geworden.
Komt er nog een einduitslag? Ik zie dat Dolf nog een partij moet spelen.

__________________
www.zonderland.nl Prodent

06-07-2020 21:59 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller