Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Tata 2017: DSC-leden actief
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

Tata 2017: DSC-leden actief Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook dit jaar doen er weer talloze DSC'ers mee aan Tata.

Afgelopen vrijdag startten de weekend vierkampen en heb ik de volgende resultaten van DSC-leden genoteerd.

In de 2e klasse G haalde Lisa Hortensius 0,5 punt (TPR 1816)
In de 2e klasse J haalde Hans Stam 1,5 punten (TPR 2092) en in de 3e klasse P haalde Lucien van de Lisdonk 2,5 punten (TPR 2241).

http://www.tatasteelchess.com/players/amateurs/all-amateurs

Ons lid Anish Giri is met 2 remises begonnen.

Wordt vervolgd.

16-01-2017 13:42 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In een snelle scan bij de tienkampen zag ik in ieder geval staan:

Ted Barendse
Gert Legemaat
Richard Oranje
Evert van den Hooven
Jan Torenstra
Jan Zonneveld

En dan heb ik er vast nog wel 1 of meer gemist.

Succes allemaal! Glimlach

16-01-2017 16:07 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Lijst van deelnemers van DSC aan Tata tienkamp Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Teneinde de persoonlijke uitslagen van de tienkampers te kunnen volgen, hieronder een lijstje van DSC-ers en groepen waarin zij spelen.

Ted Barendse 1B
Sten Goes 2F
Gert Legemaat 2G
Evert van den Hooven 3D
Filip Borst 3F
Richard Oranje 3H
Jan Torenstra 8D

(Jan Zonneveld, 7C, is geen lid meer van DSC).

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 5 time(s), it was last edited by winfvdm on 23-01-2017 at 10:31.

21-01-2017 14:38 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

RE: Lijst van deelnemers van DSC aan Tata tienkamp Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
Teneinde de persoonlijke uitslagen van de tienkampers te kunnen volgen, hieronder een lijstje van DSC-ers en groepen waarin zij spelen.

Gert Legemaat 2G
Sten Goes 2F
Evert van den Hooven 3D
Filip Borst 3F
Richard Oranje 3H
Jan Torenstra 8D

(Jan Zonneveld, 7C, is geen lid meer van DSC).


En Ted Barendse in 1B

21-01-2017 16:19 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En Anish Giri, GM-groep A

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

22-01-2017 10:37 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Ted
En Anish Giri, GM-groep A


....die stond al in het eerste bericht.... Ja!

22-01-2017 11:07 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik noemde alleen de DSC-leden die deelnemen aan de tienkamp. GM groep A met DSC-lid Anish Giri is geen tienkamp.

Terzijde: volgens Sosonko had Magnus Carlsen Anish Giri zo ongeveer mat in drie kunnen geven. In zo'n zwaar toernooi na urenlange strijd zou ik het ook niet gezien hebben. Hup Magnus!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 22-01-2017 at 11:58.

22-01-2017 11:57 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat had Magnus inderdaad kunnen doen via 56. Tc8+ Kg7 57. Tf7+ Kh6 58. Th8 mat.

Saillant detail is dat dat een vrijwel identieke combinatie zou zijn geweest als in zijn laatste WK-partij tegen Karjakin. Daar won hij na Te8+ Kh7 en toen het briljante Dh6+, waarna gxh6 Tf7 mat of Kxh6 Th8 mat zou zijn geweest.

Hoe kan het dat hij dat toen wel zag (in een snelschaakpartij) en gisteren (in een reguliere partij) niet?!
Voer voor psychologen....

22-01-2017 12:07 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De standen kunnen gevolgd worden door de uitgebreide berichtgeving op de website van de HSB: http://www.haagseschaakbond.nl/content/view/3084/1/

Kort:
Ted Barendse 1B 1½ / 3
Sten Goes 2F 1 / 3
Gert Legemaat 2G 1½ / 3
Evert van den Hooven 3D ½ / 3
Filip Borst 3F 3 / 3
Richard Oranje 3H 1½ / 3
Jan Torenstra 8D 1 / 3

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by winfvdm on 23-01-2017 at 10:34.

23-01-2017 10:19 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De Tata-tienkampen, stand DSC-ers na de zesde ronde:

Ted Barendse (1B) 2
Sten Goes (2F) 3
Gert Legemaat (2G) 3½
Evert van den Hooven (3D) ½ (uit 5 partijen)
Filip Borst (3F) 4
Richard Oranje (3H) 4
Jan Torenstra (8D) 3

Nog drie ronden te gaan.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 25-01-2017 at 20:42.

25-01-2017 20:41 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Eindresultaten van DSC-ers in de Tata-Tienkampen (resultaten uit 9 partijen, tenzij iets anders is vermeld)

Ted Barendse (1B) 3
Sten Goes (2F) 4½, gedeeld vierde in deze groep
Gert Legemaat (2G) 5, gedeeld derde in deze groep
Evert van den Hooven (3D) 1½ (uit 8 partijen)
Filip Borst (3F) 5½, gedeeld tweede in deze groep
Richard Oranje (3H) 6½, gedeeld EERSTE in deze groep
Jan Torenstra (8D) 4, gedeeld vijfde in deze groep

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

29-01-2017 21:26 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na een nederlaag in ronde 3 had ik 1,5 punt. Daarna volgde de inhaalrace wat mij na 8 ronden ongedeeld op kop bracht een half punnt voor op mijn oppo uit ronde 3. De laatste ronde had ik aan remise met zwart genoeg voor promotie en nam dan ook geen risico's meer. Uiteindelijk gedeeld 1e aangezien de concurrent won. De nummer 3 Peter Poncin speelde 1 zet in zijn laatste partij en kwam toen remise overeen en eindigde op een half punt 3e. Leuk toernooi gespeeld, slechte stellingen gehad en daarvan er 1 verloren en 2 remise en 2 gewonnen. Alle goede stellingen gewonnen.

29-01-2017 23:52 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had inderdaad 3 punten uit 8 partijen.

Balen voor mij dat een van mijn overwinningen (op een Franse speler met een rating van 2270) niet meetelt in de eindrangschikking omdat ie zich na 4 ronden ziek terugtrok. Dat is de regel: als een speler minder dan de helft van de partijen in een toernooi speelt tellen deze niet mee.

Deze overwinning telt overigens wel mee voor de rating.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

30-01-2017 09:42 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Ted
Ik had inderdaad 3 punten uit 8 partijen.

Balen voor mij dat een van mijn overwinningen (op een Franse speler met een rating van 2270) niet meetelt in de eindrangschikking omdat ie zich na 4 ronden ziek terugtrok. Dat is de regel: als een speler minder dan de helft van de partijen in een toernooi speelt tellen deze niet mee.

Deze overwinning telt overigens wel mee voor de rating.


Het spijt me, dat het 8 partijen waren, had ik gemist!
Bij de groep van Van den Hooven had ik dat (toevallig) wel gezien.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

30-01-2017 14:55 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller