Delfts Schaakforum » DSC Forum » Algemeen [DSC] » 8 DSC-ers bij Open toernooi in Gent
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

8 DSC-ers bij Open toernooi in Gent Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor het derde achtereenvolgende jaar is een groep DSC-ers in Gent om mee te spelen bij het Open toernooi aldaar, en om te genieten van de roemruchte Gentse feesten.

Bob Voogt, Diederik van Heijgen, Edgar Huisman, Hans Stam, Henrk Tamerus, Ivar de Hoogt, Lucien van de Lisdonk en Ted Barendse maken het Gentse onveilig.


Gegevens over het toernooi, en de uitslagen en standen zijn te vinden op de link www.kgsrl.be/open2016/index.html

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

18-07-2016 09:58 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Leuke partij van Ivar tegen Sarrau (2359):
http://www.kgsrl.be/open2016/games.html

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

18-07-2016 11:49 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Eindscores:

Ted 6,5 uit 9 (gedeeld 8e in veld van 239 spelers)
Henrik 5,5
Ivar 5
Lucien 5
Hans 4,5 (uit 8?!)
Bob 4,5
Diederik 4,5
Edgar 3,5

21-07-2016 09:04 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bij dat linkje van René, is de partij froeyman - barendse ook best aardig Glimlach

21-07-2016 09:46 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En wie heeft de toto gewonnen?

Met name Ted en Henrik een prachtige score. Ivar denk ik ook nog wel een aardig toernooi, maar zal niet tevreden zijn.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 21-07-2016 at 15:13.

21-07-2016 15:12 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De toto is gewonnen door Jeffrey (WSC) met grote afstand, ondanks dat ie van tevoren eigenlijk niemand kende!

En ik ben inderdaad best tevreden met mijn toernooi Glimlach

22-07-2016 08:09 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En nog wat foto's:



 



 



 



 



 



 

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Henrik on 22-07-2016 at 08:37.

22-07-2016 08:14 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Ivar de Hoogt Ivar de Hoogt is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 05-03-2011
aantal berichten: 147

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ach. Overall best tevreden inderdaad.

Ronde 1: soepele winst tegen 1600
ronde 2: die partij die René aangeeft. Zijn FIDE is overigens 2373.
ronde 3: Zware partij, zwart tegen A. Stone (2280) die 1. c4 speelt. Uiteindelijk de winst laten liggen, maar nadat ik een foutje maak, grijpt hij zijn kans niet en het eindspel is remise gegeven. Grappig detail wel is dat er in totaal in 8 zetten tijd 4x remise is aangeboden. 2x elk
ronde 4: Nadat het in het restaurant niet zo soepel was gegaan (de kater overheerste toch daadwerkelijk ..), had ik in de avondpartij niet zo'n zin. Die is ook via de link van René te vinden. Geweldige positie tegen FM Lacrosse. Een betere speler (Ted bijvoorbeeld) had zoiets soepel tot winst gevoerd. Nuja, toch een plusremise tegen 2225.
ronde 5: Wederom plusremise; ditmaal tegen Vermaat (2190) van Philidor Leeuwarden. Met zwart kom ik in een variant die mij wel ligt, maar het eindspel heb ik mijn enige kans op echt voordeel laten liggen. (kwaliteitsoffer, maar er wel 2 verbonden vrijpionnen aan overhouden)

Tot dusver het geslaagde gedeelte van het toernooi ..

ronde 6: binnen 7 zetten kansloos verloren tegen van Baerle (2179). Hele stomme zet kost me een pion en de rochade. Ik maak er nog een 4-dubbel pionoffer van voor wat vage tegenkansen en speel nog 30 zetten, maar dat houdt natuurlijk niet over ..

ronde 7: Tegen een 1783 die de opening aardig mishandelt - (1. e4 g6 2. Lc4 Lg7 3. Pf3 d6 4. Le3 Pc6 5. c3 e5 6. 0.0 Pf6 7. Le2?! - als ik nu op e4 pak met mijn paard, is het idee 8. d5 en daarna dubbele aanval via veld a4. Het faalt omdat ik eerst een keer op d4 kan ruilen, want dan volgt op dezelfde truc Lxb2 ... niet eens gezien!) - weet ik niet te winnen. Heb wel gewonnen gestaan na de opening, maar ik weet het zelfs nog bijna te verliezen (hij kon gewoon een stuk winnen ..). Het eindspel met een kwaliteit voor blunder ik in wederzijdse tijdnood (hij 40 seconden, ik 1 minuut en 10) echter een toren weg en derhalve is de einduitslag remise.

ronde 8: Tegen nog een Fries, Eelke Heidinga (1913) gaat de opening, ondanks dat ik voor het eerst een Engels structuur speel, wel aardig. Niet 100% scherp echter. Ook niet 50%. Ook niet 25%. Vier zetten achter elkaar krijg ik de gelegenheid om met het simpel spelen van de d-pion (d4 valt een loper op c5 aan; hierna d5 een dubbele aanval op paard op c6/loper op e6 ..) een stuk te winnen. Uiteraard niet gezien in deze fase van het toernooi. Met zijn fantasie-opstelling krijgt hij derhalve een mooie aanval, waarbij ik al klaar sta om op te geven, wanneer hij ineens dames laat ruilen met dubbele pionwinst voor mij. Terstond opgegeven. 5/8 thus far, met toch behoorlijk wat tegenstand.

ronde 9: Ik mag het toernooi beëindigen met een Tiger tegen een Duitse speler met een rating van 2168. Zeer complexe positie waarin ik met mijn zwarte kleur een marginaal plusje bezit. Door het ruilen van thematisch gezien het verkeerde stuk kom ik dan ook in de problemen. Diverse stukoffers voor 2 a 3 pionnen zitten in de stelling, waarna het nog een lastig eindspel wordt voor de opponent, maar in plaats van zo'n optie, kies voor het briljante Pf5 en bied remise aan (dat ding valt een dame aan, gaat vervolgens naar d6, alle belangrijke velden onder controle, dus eindspel minstens gelijk); hierop kijkt mijn tegenstander mij verbouwereerd aan, waarna hij het ontluisterende gxf5 speelt. ... .....

Met andere woorden, na mijn zeer sterke optreden in de eerste 5 ronden heb ik geen stuk meer normaal op het bord gezet. Het toernooi was voor mij gezien mijn slapeloosheid de voorafgaande week twee speeldagen te lang!

5/9, gemiddelde tegenstander 2079. Dus wel een plusscore en plus-TPR, maar toch smaakte het naar meer gezien de start.

Het was weer een geslaagde Gentse trip, volgend jaar uiteraard wederom van de partij! Grijns

De andere heren kenden ook zo hun ups en downs tijdens de Gentse toestanden (Ted ook slaat een gedekte pion met zijn paard voor een keurig zwitsers gambiet in ronde 2; Henrik haalt keurig zijn koning naar de vrijpion ter ondersteuning terwijl opponent Wubben buiten het vierkant staat en nu een pion op f2 krijgt etc.), maar het meest opvallende was toch Gent-debutant Iron Man Bob! Hij had het zowel in de kermisattractie als met de peperjenever nogal zwaar, maar alles is keurig binnengebleven!
Ja!

22-07-2016 10:00 Ivar de Hoogt is offline Send an Email to Ivar de Hoogt Homepage of Ivar de Hoogt Search for Posts by Ivar de Hoogt Add Ivar de Hoogt to your Buddy List
Ivar de Hoogt Ivar de Hoogt is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 05-03-2011
aantal berichten: 147

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Henrik
Bij dat linkje van René, is de partij froeyman - barendse ook best aardig Glimlach


Zijn partij tegen Djuric ook. Helaas vond hij de remise in dat eindspel niet

22-07-2016 10:03 Ivar de Hoogt is offline Send an Email to Ivar de Hoogt Homepage of Ivar de Hoogt Search for Posts by Ivar de Hoogt Add Ivar de Hoogt to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller