Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Enquete KNSB over team competities
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Enquete KNSB over team competities Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Binnen de KNSB is een discussie gaande over de toekomst van de verschillende competities in teamverband. Dit gaat over de toekomst van de KNSB-competitie op zaterdag en o.a. de HSB-competitie op de clubavond. Men speelt met de gedachte om de verbinding tussen deze twee competities door te snijden. Om een goed plan te kunnen maken wil de KNSB graag de mening van alle leden peilen.

Daarom heeft de KNSB een enquete op zijn website gezet. Het is goed als iedereen zijn input geeft, dus bij deze de oproep aan DSC-leden om dit te doen. Het kost slechts een paar minuten!

Enquete

08-03-2016 22:22 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik twijfel. Ik ben bang dat de laagste landelijke klasse en hoogste regionale klasse spanning en relevantie verliezen wanneer er geen promotie of degradatie op het spel staat. Wellicht dat een concreter voorstel mij zou kunnen helpen te kiezen.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

09-03-2016 10:36 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor de duidelijkheid: de enquete gaat niet over een voorstel, maar om het in kaart brengen waar spelers nu spelen (zaterdag, doordeweeks) en waar ze zouden willen spelen (zaterdag, doordeweeks, beiden).

Ik had die zin over het doorknippen misschien niet moeten toevoegen, dat lijkt het verwarrend te maken. Maar goed, wie A zegt, moet ook B zeggen: Het idee is dat er dan meer klassen op zaterdag komen en dat je dus in beiden zou kunnen spelen als je dat zou willen. Regionaal staat er dan inderdaad geen promotie op het spel, maar wel een kampioenschap! En er zal altijd een laagste klasse bestaan, maar dat is logisch toch? In ieder geval is er nu de onlogische situatie dat als je promoveert vanuit de Promotieklasse HSB, dat je dan ineens op een ander moment gaat spelen.

Of zoiets gaat gebeuren - en de manier waarop - staat wat mij betreft nog lang niet vast en is hier ook niet relevant. Het gaat alleen om wanneer de huidige teamschakers nu schaken en wat men graag zou willen. Dit kan in kaart brengen of er überhaupt wel vraag is naar het bovenstaande.

In theorie zou het bijvoorbeeld kunnen dat er veel schakers van het niveau <1800 zijn die heel graag op zaterdag willen spelen en nu dus helemaal niet extern spelen omdat ze op doordeweekse avonden niet kunnen of niet willen. Of je deze mensen gaat bereiken met deze enquete is een volgende, maar dit is maar een voorbeeld natuurlijk.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 09-03-2016 at 11:04.

09-03-2016 11:01 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jawel, ik begreep je Glimlach

Maar in de vragenlijst moet je aangeven: voor/tegen/geen mening over het splitsen (en dus afschaffen promotie/degradatie tussen landelijk/regionaal).

Ik heb "geen mening" ingevuld met een aanvulling dat ik voor mijn gevoel niet genoeg informatie heb om dat te kunnen zeggen.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

09-03-2016 13:04 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller