Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » OPK (4): Veel remises
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

OPK (4): Veel remises Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de A-groep waren er dit keer veel remises; alleen Jouke van Gosliga en Marco van Straaten wisten hun partij te winnen. Ook de topper Legemaat-De Jong eindigde in remise, waardoor Marco naar de tweede plaats opschuift, een half punt achter de regerend kampioen.

Ook de B-groep leverde twee remises aan de drie topborden op. Han Nicolaas scoorde een plusremise tegen Nadeem Taverne, die wederom een moeilijke stelling omzette in een halfje. Bert Gerritsma en André van der Weijde deelden ook het punt, waardoor Rens ter Veen zich, gedeeld met Bert, aan de top meldt. Rens won zijn partij tegen Arzhang Davazdahemami.

 Groep A   
1Legemaat, Gert-De Jong, Jan-Willem½-½
2Barendse, Ted-Van Orsouw, Theo½-½
3Milort, Gerard-Dubbeldam, Bart½-½
4Bojanowski, Roman-Van Straaten, Marco0-1
5Goossens, Pieter-Koelmans, Jan Willem½-½
6Van Gosliga, Jouke-Lode, Peter1-0
7Van den Broek, Willem-Jan-Van Calmthout, Hans½-½
8Van der Pluijm, Dik-Dekker, Derk½-½

½: Van Loenen, Wiersma

 Groep B   
1Gerritsma, Bert-Van der Weijde, Andre½-½
2Ter Veen, Rens-Davazdahemami, Arzhang1-0
3Taverne, Nadeem-Nicolaas, Han½-½
4Andringa, Arjo-Weerts, Rene0-1
5Blanter, Marfa-Gajadhar Sukul, Vanish0-1
6Broos, Simon-Stoops, Michael1-0R
7Wagter, Eric-Venema, Kees1-0
8Keuzenkamp, Monique-Poots, Rene0-1
9Zonneveld, Jan-Uittenbogaard, Hans0-1
10Hanewald, Ernst-Dirkse, Simon1-0
11Leite, Scot-Eveleens, Ed0-1
12Huisman, Edgar-Ter Mors, Adriaan1-0
13Krikorian, Olivier-Van der Duijn-Schouten, Fr1-0R
14Hendriks, Hans-Swanink, Koos0-1
15Molinari, Fausto-Van Ham, Joop0-1
16Torenstra, Jan-Zonderland, Herman0-1
17Van der Willik, Bert-Van Riet, Paul1-0

0: Boonman
½: Bokhove, Piet Zonderland
1: Van der Kolk

Uitslagen en standen op de toernooisite.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

21-02-2016 12:19 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Han Nicolaas Han Nicolaas is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 29-04-2005
aantal berichten: 56

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Was een leuk potje met zwart tegen Nadeem Taverne. Aanvankelijk dacht ik ook dat ik een stevige plusremise had gescoord maar de volgende ochtend had ik daar hele andere gedachten over... In onderstaande stelling met zwart aan zet (klik op link) miste ik mat in 2.... Als 'excuus' kan ik aanvoeren dat ik in razende tijdnood was (minder dan 10 seconden op de klok) maar dan nog: dat moet je gewoon zien.

http://en.lichess.org/RM72eEZn#75

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Han Nicolaas on 21-02-2016 at 13:29.

21-02-2016 13:26 Han Nicolaas is offline Send an Email to Han Nicolaas Homepage of Han Nicolaas Search for Posts by Han Nicolaas Add Han Nicolaas to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Han Nicolaas
Was een leuk potje met zwart tegen Nadeem Taverne. Aanvankelijk dacht ik ook dat ik een stevige plusremise had gescoord maar de volgende ochtend had ik daar hele andere gedachten over... In onderstaande stelling met zwart aan zet (klik op link) miste ik mat in 2.... Als 'excuus' kan ik aanvoeren dat ik in razende tijdnood was (minder dan 10 seconden op de klok) maar dan nog: dat moet je gewoon zien.

http://en.lichess.org/RM72eEZn#75


Ik probeerde het verslag optimistisch te houden, Han Glimlach Na de mooie zet ...Ld4 liep ik naar de andere borden met het idee dat je dit snel zou winnen!

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

21-02-2016 19:59 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller