Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC8 verslaat Pomar 2 met 5-3
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

DSC8 verslaat Pomar 2 met 5-3 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Twee weken geleden prikkelde ik ons team met een citaat dat ik op de site van Pomar vond;

'Na drie achtereenvolgende tweede plaatsen eindige Pomar 2 vorig seizoen op de derde plaats in de 3e klasse. Zal het dit keer wel een keer lukken: promotie naar de 2e klasse? Dat moet dan gebeuren in een poule met HSV 2, Schaakhuis 3, Botwinnik 4, WSC 6, DD 7, DSC8 en DSC10. HSV 2 lijkt een geduchte concurrent voor de titel maar ook Schaakhuis 3 valt niet te onderschatten.’

Het stak ons dat wij in dit rijtje niet genoemd werden als ‘geduchte concurrent’. Dat hebben hen gisteravond duidelijk gemaakt door een klinkende overwinning van 5-3.

Bijna juichend kwamen René, Edgar en Fred uit de speelzaal hun individuele mooie overwinning delen met de mensen aan de bar. Daar stonden Bert en ik al enige tijd. Hij een snelle overwinning, ik een snelle remise.

Met het halve puntje van Wybe op bord één kwamen we op vijf punten.

Om 01.50 uur in de nacht kreeg ik nog een email van Wybe: ‘Tussen zet 25 en 31 heb ik 3x een combinatoire winnende voortzetting gemist. Het eindspel was in hogere zin ook gewonnen voor mij, maar na mijn blunder in tijdnood tegen Barbosa was ik wat onzeker en dus tevreden met remise tegen deze sterke speler. Ik moet toch wat sneller leren spelen…’

Dit tekent het enthousiasme van het vernieuwde DSC8. Ben benieuwd hoe het met de 'titelaspiraties' van Pomar 2, na twee nederlagen, is gesteld......?

This post has been edited 7 time(s), it was last edited by Zonderland on 27-10-2015 at 19:55.

27-10-2015 09:24 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Een mooi potje! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Soms, heel soms, heb je van die partijen om in te lijsten. Partijen waarvan je bij wijze van spreken alleen maar droomt. Gisterenavond speelde ik er eentje om te zoenen.

Strategisch goed, de stelling goed behandeld en afrondend een prachtige combinatie om de tegenstander tot opgave te dwingen. Mooi was daarbij dat ik bijna elke variant had gezien, waarbij ook de variant die mijn tegenstander had moeten kiezen om enigszins gelijkwaardig spel te behouden.

Soms doet schaken je een beetje op een wolk leven.

Quote

This post has been edited 6 time(s), it was last edited by Rene Poots on 27-10-2015 at 21:34.

27-10-2015 18:32 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Hieronder de partij die Edgar Huisman speelde tegen L. Beekman van Pomar. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

__________________
www.zonderland.nl Prodent

27-10-2015 20:04 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Bert van der Willik Bert van der Willik is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 28-08-2007
aantal berichten: 3

RE: Hieronder de partij die Edgar Huisman speelde tegen L. Beekman van Pomar. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Zonderland

27-10-2015 21:01 Bert van der Willik is offline Send an Email to Bert van der Willik Search for Posts by Bert van der Willik Add Bert van der Willik to your Buddy List
Han Nicolaas Han Nicolaas is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 29-04-2005
aantal berichten: 56

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja Herman, dat ik DSC8 niet heb getipt als mogelijke titelkandidaat in deze poule lijkt een klein foutje... Jullie mogen op 16 november laten zien of jullie echt een kampioensteam zijn als Schaakhuis 3 jullie tegenstander zal zijn. Dat team zie ik nog steeds als voornaamste kandidaat voor de titel, samen met DSC8 dan, ok!

En Pomar 2? Tja, die kampioenaspiraties kunnen na twee duidelijke en volkomen terechte nederlagen wel weer de ijskast in. Volgend seizoen dan maar?

31-10-2015 18:22 Han Nicolaas is offline Send an Email to Han Nicolaas Homepage of Han Nicolaas Search for Posts by Han Nicolaas Add Han Nicolaas to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mooie overwinning van het team, en ook mooie partijen. Dank voor het delen!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

02-11-2015 14:53 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Han Nicolaas
Ja Herman, dat ik DSC8 niet heb getipt als mogelijke titelkandidaat in deze poule lijkt een klein foutje... Jullie mogen op 16 november laten zien of jullie echt een kampioensteam zijn als Schaakhuis 3 jullie tegenstander zal zijn. Dat team zie ik nog steeds als voornaamste kandidaat voor de titel, samen met DSC8 dan, ok!

En Pomar 2? Tja, die kampioenaspiraties kunnen na twee duidelijke en volkomen terechte nederlagen wel weer de ijskast in. Volgend seizoen dan maar?


Da's zeker Han, Het Schaakhuis, maar toch ook HSV, lijken de serieuze tegenkandidaten voor de titel.

__________________
www.zonderland.nl Prodent

02-11-2015 15:43 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller