Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC 6 wint uit van Rijswijk 4
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

DSC 6 wint uit van Rijswijk 4 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na een spannende avond heeft DSC6 gewonnen van Rijswijk 4. Bij een 4-3 voorsprong wist Kees Korving door middel van eeuwig schaak het beslissende halfje binnen te halen.

Het was een spannende avond. Er was weinig tekening in de strijd. Het duurde lang voordat er uitslagen kwamen. En het bleef gelijk opgaan. Na twee partijen stond het 1-1, Na 6 partijen 3-3.
Naast Kees was ik ook nog bezig.
In een lange partij had ik wel voordeel, maar kon ik dat niet uitbreiden. Nadat ik mijn paard had geofferd tegen 2 pionnen lukte dat wel en kon ik de winst binnen halen.

Hier gaat DSC samen met DCSV 1 en Promotie 5 aan kop met 4 matchpunten uit 2 wedstrijden.

19-11-2014 21:03 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Direct na afloop van de partij had ik er al een goed gevoel over. En nu heb ik dat nog steeds. Tevreden


21-11-2014 23:05 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je stond inderdaad prima. Wat ik me afvroeg, was 27. g4 niet een vergissing? Dan haal je de optie Th1-h4-g4-g6 er uit? Misschien is dat toch wel te traag, want zwart is met Tg8 en Lh8 net op tijd, maar het vergroot je opties. Wellicht kan je ook op twee plannen/zwaktes spelen door te switchen met iets als Ta8 en damevleugel opblazen.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 22-11-2014 at 21:48.

22-11-2014 21:47 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Th1-h4-g4 was inderdaad de bedoeling. Vandaar ook dat ik eerst Kg2 speelde. Maar na Kh7 dacht ik dat het niet goed zou gaan. Ik kwam tot de conclusie dat zwart twee zware stukken op de g-lijn zou krijgen en ik mijn toren nooit goed op g4 kon krijgen. Vandaar dat ik alsnog g4 speelde.
Het opblazen van de damevleugel heb ik ook overwogen. (Vandaar ook 53 Ta1). Maar daar kon ik geen overtuigend plan vinden.
Bij het paardoffer was ik niet zeker van dat het winnend was, maar had ik wel de overtuiging dat ik niet zou verliezen.

22-11-2014 23:16 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller