Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Anish Giri wint simultaan met 34-2
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 289

Anish Giri wint simultaan met 34-2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Anish Giri speelde zaterdag 9 februari een simultaan op het Grotius College te Delft. Zie voor meer informatie over de simultaan en het doel (de opbrengst van de actie gaat naar een school in Nepal) waarvoor deze werd gegeven de simultaanpagina.

Anish had in totaal 36 opponenten, 32 tegenstanders wist hij te verslaan, tegen vier man speelde hij remise, geen enkele partij ging voor hem verloren.

Herman Zonderland heeft een prachtige timelaps gemaakt van het evenement. Deze is via de onderstaande link te bekijken:
http://www.zonderland.nl/text.php?catId=65961


Hieronder de tekst van het persbericht van Grotius van vandaag:

ANISH GIRI WINT VOOR NEPAL

DELFT- Anish Giri dwong respect en bewondering af tijdens de schaaksimultaan op de Open Dag van het Grotius College afgelopen zaterdag. Dat hij zou winnen was hij natuurlijk aan zijn stand verplicht. De 18-jarige scholier van het Grotius behoort tot de top dertig van de wereld en is drievoudig Nederlands kampioen. De 36 schakers vonden het dan ook een interessante uitdaging om tegen deze internationale grootmeester te spelen. Na drie uur schaken had Anish 32 partijen gewonnen en vier remises gespeeld.
De schaaksimultaan werd georganiseerd door de Nepalcommissie van de school in samenwerking met de Delftse schaakclub DSC. Dankzij donateurs en bijdragen van de schakers bracht deze actie maar liefst 2100 euro op. Een kwart van deze opbrengst kwam van Anish Giri zelf. Normaal krijgt hij geld voor het spelen van een simultaan, maar nu sponsorde hij het goede doel. Zijn vader is Nepalees en heeft onderwijs gevolgd in Nepal. Grotius College steunt een school in Nepal en betaalt daar drie leraren. Alle reden dus voor de familie Giri om dit doel te steunen. Ook zijn sponsor, kunsthandel Simonis & Buunk uit Ede, deed een extra gift.
Aan de simultaan deden ook vijf basisschoolleerlingen mee. Het was goed om te zien hoe gedisciplineerd en geconcentreerd deze jonge schakers speelden. Anish ging in deze partijen niet voor de snelle winst, maar speelde leuke partijen tegen hen. Ruben Siahaija hield het tegen hem erg lang vol. Uiteindelijk hadden beide spelers nog slechts een koning, een stuk en twee pionnen, maar toen Anish een van zijn pionnen promoveerde tot koningin was er voor Ruben geen ontsnapping meer mogelijk. Als prijs kreeg hij voor zijn prestatie een schaakboek met handtekening van zijn idool.
De remises vielen tegen clubspelers. Voor mij voelt het als een overwinning, glunderde Arnt Veenstra van DSC. Ook Hans van Weteringh van de Edense schaakvereniging was trots op zijn remise. Anish Giri zelf vond de remises tegen Bob Voogt (DSC) en Frank Buunk (Edense SV) het beste. Als beloning kregen ook deze spelers een schaakboek. Deze prijzen waren beschikbaar gesteld door Poppe Dijkhuis, de oudste aanwezige speler, die het samen met zijn kleinzoon opnam tegen Giri.
En nu maar weer leren voor mijn schoolexamens, glimlachte Anish Giri na de simultaan. Door het schaken volgt hij een apart programma op het Grotius College, waardoor hij zonder vertraging in juli zijn tweetalig vwo-diploma zal behalen. Daarna kiest hij vol voor het schaken. Ik wil me twee jaar volledig op het schaken kunnen concentreren om te kijken hoe ver ik kan komen, zei het toptalent.

Voor de foto's, zie:
https://www.dropbox.com/sh/jawigf1luxlj2sc/vVxLSOmpOw

__________________
www.zonderland.nl Prodent

This post has been edited 7 time(s), it was last edited by Untagonklik on 11-02-2013 at 18:38.

09-02-2013 17:51 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Gerard Bilars Gerard Bilars is a Male
Erelid


geregistreerd: 01-10-2006
aantal berichten: 58

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik was bij de opening aanwezig. Prima opkomst, prima sfeer. Veel belangstelling van ouders en kinderen die in het kader van de Open Dag naar het Grotius kwamen. Voor het Grotius en de Nepal-actie was het zeer positief en ook voor ons, DSC. Naast de organisatorische en promotionele ondersteuning, bood Ted namens de vereniging ¤ 150,- aan voor het scholenproject.

Ik lees dat Anish 32x won en 4x remise speelde. Dat maakt de uitslag 34-2 ipv 33-2. Inderdaad een fantastische prestatie !

Gerard

__________________
GB

10-02-2013 14:04 Gerard Bilars is offline Send an Email to Gerard Bilars Search for Posts by Gerard Bilars Add Gerard Bilars to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 289

Timelaps Anish Giri Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met enige trots laat ik de timelaps zien van de simultaan die Anish Giri afgelopen zaterdag speelde op het Grotius College.

http://www.zonderland.nl/text.php?catId=65961

__________________
www.zonderland.nl Prodent

11-02-2013 11:24 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je hebt er weer iets heel moois van gemaakt Herman!

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

11-02-2013 13:22 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 289

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dank, was leuk om te maken.

__________________
www.zonderland.nl Prodent

11-02-2013 14:38 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Geweldig. De simultaan van Giri is indrukwekkend, en de video getuigt daarvan, brengt dat over.
Het idee van stills in de video bevalt me zeer... je moet eens nagaan of minder en langere stills (zodat het ritme van snelheid en rust in de video evenwichtiger wordt) de gewenste indruk nog versterken.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

12-02-2013 14:39 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kan me wel vinden in de suggestie van Kees denk ik.

Verder een miniem zeikpuntje: simultaan wordt vertaalt als simultaneous (chess of exhibition), (niet simultan chess).

12-02-2013 20:21 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Arnt Arnt is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 12-02-2013
aantal berichten: 10

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hier is de partij Anish Giri - Arnt Veenstra:



Groeten,
Arnt

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 13-02-2013 at 11:18.

12-02-2013 23:44 Arnt is offline Send an Email to Arnt Search for Posts by Arnt Add Arnt to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller