Delfts Schaakforum » Internationaal » Toernooien & activiteiten » Tata Steel Chess 2013 van 11 t/m 27 januari
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Tata Steel Chess 2013 van 11 t/m 27 januari Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor de 75e keer wordt het Hoogovens/Corus/Tata Steel-schaaktoernooi georganiseerd.

Oude topics
2012
2011 (nieuws)
2010 (nieuws)
2009 (nieuws)
2008 (nieuws)
2007 (nieuws)
2006 (nieuws)
2005

20-01-2013 00:31 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na een jaar afwezigheid (mijn vrije dagen zijn nu eenmaal beperkt) ben ik er dit jaar voor de zesde keer bij. In de eerste vier edities wist ik slechts eenmaal mijn openingspartij niet te verliezen.

Gelukkig verloor ik hem dit jaar voor de tweede maal niet, maar ook nu begon ik niet met een overwinning:



Vandaag mocht ik een eenvoudige overwinning bijschrijven tegen een enthousiast lid van Schaakhuis. Hij had kennelijk naar mij gegoogled, want hij vroeg of ik idd aan wielrennen deed, en of ik nog steeds dezelfde opening speelde als in 2000 (dat laatste met andere woorden). Enfin, in de partij gebruikte hij veel tijd om de volgende stelling te bereiken:

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

20-01-2013 00:41 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik mocht een tweede overwinning aantekenen vandaag. In het eindspel een klein plusje (met wat hulp van mijn tegenstander) weten te verzilveren (nadat ik een pluspion eerder in de partij weer had ingeleverd):

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

21-01-2013 03:32 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ronder vier was minder succesvol. Wit verrast me met een interessante combinatie. Even later biedt hij remise aan, waarna ik dat afsla en alleen nog maar slechte zetten produceer en verlies... Frons

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

22-01-2013 00:11 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Soms het je van de partijen, dat het helemaal nergens op lijkt...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 22-01-2013 at 22:46.

22-01-2013 22:37 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was vandaag pijnlijker dan gisteren...

Meer wil ik er niet over kwijt.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

23-01-2013 22:11 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met mij gaat het in groep 6D wel aardig. Met 4,5 uit 6 sta ik momenteel aan kop. Het lukte me gisteren zelfs met zwart te winnen.

De leukste pot tot nu toe vond ik de volgende:

24-01-2013 11:52 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Lekkere overwinning Coen! Morra is altijd leuk om te spelen.
Nu nog weten te consolideren en de 1e plek is een feit...

Ik zie verder dat ook Ted het erg goed doet: 5,5 uit 6 in 2E met een TPR van 2506!

Kon je overigens ook 16. Lxe6 spelen ipv Le3? Na 16..fxg5 speel je 17. Pxg5 en dreig je Dh5 etc. Op 17..Dxg5 volgt 18. Lxd7+ met allerlei dreigingen over de d- en e-lijn. De koning zal ongetwijfeld in een matnet belanden, lijkt me. Laat dat maar aan Houdini cs over... Grijns

24-01-2013 18:56 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb een leuk toernooi gespeeld, en ben uiteindelijk op een mooie derde plaats geëindigd. Het leukste moment was in de achtste ronde. Mijn tegenstander was een echte schaakliefhebber, die naast de zetten op het bord ook graag wat over het schaken praatte en grapjes maakte. En daar deed ik graag aan mee. Toen de onderstaande stelling op het bord kwam wees ik naar f7 met de opmerking dat ik daar binnen wilde komen. Daarop antwoordde hij met een grijns: "Make my day!". Vervolgens ging ik nadenken over de stelling.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Untagonklik on 28-01-2013 at 17:54.

27-01-2013 23:22 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Niet verkeerd, Arno! Ingeleverd voor de spectakelprijs? ;-)

Ik zag dat Ted (gedeeld) en Gert hun groep 2 gewonnen hebben! Groep 1 voor Gert in ieder geval en wellicht Ted ook?

28-01-2013 10:02 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In mijn laatste partij heb ik een engeltje op de schouder gehad.

Ik had lang gestreden om het ene pionnetje tegen te houden in een toreneindspel maar zag de bui al hangen. De volgende stelling:

Wit: Ka7, Tb8 en een pion op c7
Zwart: Kc5 Tg7

Wit aan zet.

Geen tijdnood niets aan het handje.

Speler speelt Ka7-a8
Natuurlijk volgt Tg7xc7

Soms heb je geluk.

Achteraf misschien wel eerlijker want het was een fouten spektakel van jewelste.

5,5 uit 9. Ik mag niet klagen. En dat doe ik ook niet.
Volgend jaar geen groep 5 (of mijn rating moet boven de 1700 komen)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Coen on 28-01-2013 at 10:45.

28-01-2013 10:44 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller