Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2010-2011 » DSC5 verliest nipt van RSC-BP
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

DSC5 verliest nipt van RSC-BP Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gisteren is DSC5 net aan het schip in gegaan tegen het op papier sterkere RSC-Belgisch Park 1. Met vier invallers kwam men eerst nog op voorsprong, maar uiteindelijk moest in een nipte nederlaag van 4½-3½ berust worden.

Als eerste was Ton Vissers op bord vijf klaar. Hij won ergens een kwaliteit en speelde het eindspel daarna soepel uit. Zijn chauffeur en invaller Cees Huygen maakte soepel remise: ½-1½.

Op bord drie trad Corniel Nobel aan tegen de (op papier) sterkste van de die Van der Zijden die de Scheveninger­formatie rijk is. Hans zat met - na verluid - een jetlag achter het bord en moest al vroeg de denktank in. Nadat hij te vroeg met d5 counterde kreeg Corniel het betere van het spel. Met opkomende tijdnood leek de stelling wat meer in evenwicht te komen, maar de zwaktes aan zwarte zijde bleken in het eindspel te groot: ½-2½.

Daarmee waren de punten aan DSC-zijde echter wel op. Mark Versteegh en Martin Verolme maakten remise, maar de resterende borden gingen verloren.

 RSC-Belgisch Park 11850-DSC517434½-3½
1G. Milort1957-M. Versteegh1832½-½
2B.M. Verbaan2022-D. van Heijgen17301-0
3J.A. v/d Zijden1887-C. Nobel17610-1
4A.Q. v/d Zijden1889-M. Verolme1891½-½
5D. Ramondt1778-A. Vissers16960-1
6D. Wareman1780-B.D. Rabeling17291-0
7A.J. v/d Toorn1701-C. Korving16461-0
8P.H. Ingenhoes1782-C. Huygen1657½-½

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 05-10-2010 at 13:01.

05-10-2010 12:23 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

4½-3½ verloren krijg ik per sms van Diederik.
Hij verloor zelf van Bart Verbaan (2000+)

05-10-2010 12:37 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hmm, dat is minder. Toen ik wegging (verplichtingen elders) stonden we niet slecht.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

05-10-2010 13:02 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jammer, maar ik vermoed met 4 invallers niet helemaal onverwacht tegen dat team...?

05-10-2010 16:26 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
Jammer, maar ik vermoed met 4 invallers niet helemaal onverwacht tegen dat team...?

Op voorhand zou ik zeggen dat een nederlaag was ingecalculeerd. Maar toen ik weg ging, stonden we dus met 2½-½ voor. Martin (Verolme) stond iets beter dacht ik, Mark stond niet slecht, en op de overige borden leek het wel te doen. Dat viel kennelijk tegen. Niets aan te doen.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

06-10-2010 08:45 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had een zeer enerverende partij. Ik kwam er vanavond echter wel achter dat het eindspel nog veel geheimen voor mij kent (en gelukkig ook voor mijn tegenstander). Wat ben ik een ongelofelijke knoeier. Ter leering ende vermack!

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

06-10-2010 21:38 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller