Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2009-2010 » Patrick de Bas man of the match bij DSC2
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Patrick de Bas man of the match bij DSC2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Om kwart voor twaalf stonden de 8 spelers van DSC2 klaar op station Delft, om per auto naar Amsterdam te vertrekken. Er was een voorlopige weerswaarschuwing afgegeven, en bij vertrek kwamen enkele kleine vlokjes poedersneeuw uit de hemel vallen, maar dat was geen beletsel om naar Amsterdam af te reizen.

De heenreis verliep zeer voorspoedig. De sneeuwbuien bleven we keurig voor, en we arriveerden dan ook probleemloos en ruim op tijd in Amsterdam. Na enig zoekwerk naar een geschikte parkeerplaats, en het spekken van de Amsterdamse gemeentekas om daar een paar uurtjes te mogen staan, arriveerden we ruim op tijd in de speelzaal.

Om maar met de speelzaal te beginnen, die was niet zo best. Caïssa werd bij ingang van dit seizoen de grootste schaakclub van Nederland, toen de Amsterdamse vereniging Euwe besloot zich aan te sluiten. Deze vereniging bracht 2 KNSB-teams mee, dus heeft nu Caïssa 5 teams in de KNSB-competitie. En die pasten niet in de oude zaal. Er werd dus een tweede zaal bijgehuurd, en daarin speelden wij tegen Caïssa 5. In dezelfde ruimte speelden tevens Caïssa 4 en De Eenhoorn 2 hun wedstrijd. Dat was eigenlijk een beetje teveel voor die ruimte; het was er erg vol. Tevens was de verlichting niet best. Onze eerste 6 borden hadden goed licht, maar Arno Wiersma en Bob Voogt op de borden 7 en 8 hadden matig licht, en als later op de dag het daglicht zou verdwijnen vroegen we ons af of we er dan nog wel fatsoenlijk de stukken zouden kunnen zien. Gelukkig speelde DSC2 niet op de plaats van de wedstrijd Caïssa 4 - De Eenhoorn 2, want daar hadden alle 8 borden geen lichtpunt boven hun bord.

Maar het grootste probleem was de geluidsoverlast uit de bar. In de bar werd muziek gedraaid, gepooled, en uiteraard gepraat. En al dat geluid werd niet tegengehouden door de glazen wand tussen ons en de kantine. Het werd dus een beetje kroegschaak. Nu was dit alles geen verrassing; in het verslag van De Waagtoren 2 over hun uitwedstrijd tegen Caïssa 4 was dit alles al te lezen. En de thuisvereniging is ondertussen er ook achter dat het volgend seizoen niet weer op deze wijze moet. Ik ben blij dat ik niet in Caïssa 5 speel! Al hadden wij Delvenaren als ervaren kroegschakers natuurlijk wel ervaring met dit soort omstandigheden. We moeten de spelers van Caïssa 5 maar uitnodigen voor het Kroeglopertoernooi met Pinksteren.

Maar genoeg over de speelzaal. We begonnen keurig op tijd aan de wedstrijd. Daarin kwamen we niet geweldig uit de startblokken, na een half uurtje leek Caïssa over het geheel genomen wat beter te staan. Daarna kwam de machine echter op gang, en bleef maar puntjes produceren. Het leverde zelfs bijna de perfecte score op, maar daaraan wenste 1 bord niet mee te werken...

De eerste 3 bordpunten kwamen rap achter elkaar binnen. Kim Meulenbroek mocht als eerste een hand in ontvangst nemen. Kim kwam al snel in een prettige stelling terecht, en was bezig de duimschroeven aan te draaien, toen zijn tegenstander daarbij nog een beetje hielp. Hij wilde met h7-h6 een witte loper verjagen, maar Kim wenste niet te wijken, en stuurde een extra paard ten aanval. Na een half uurtje nadenken gooide zijn tegenstander vervolgens de handdoek in de ring.

Stelling na h4-g6


Even later kon ook Arno Wiersma een punt noteren. Zijn tegenstander had een stuk geofferd voor koningsaanval. Hij was overtuigd van goede kansen, Arno zag de kansen niet.

Zwart speelt xe5 dxe5 xe5


Uiteindelijk verdween er steeds meer materiaal van het bord en hield Arno gewoon een stuk meer over. Arno had zijn tegenstander nauwelijks de hand geschud, of naast hem capituleerde Bob Voogts tegenstander. Bob had eerder in de partij via een aftrekaanval al een pionnetje gewonnen, maar toen zijn tegenstander nog een tweede aftrekaanval (nota bene op hetzelfde stuk) toeliet, sneuvelde er nog een stuk, en was het pleit beslecht.

Zwart speelt c5-e4


Het eerste matchpunt werd door Walter Anema binnengehaald. Walter was zijn partij begonnen met een ruime tijdsvoorsprong; zijn tegenstander kwam een half uur te laat binnen. De tijdsvoorsprong werd naarmate de partij vorderde alleen maar groter. Walter had ergens een pionnetje opgepeuzeld, en schotelde zijn tegenstander een paar vervelende problemen voor. Die leverde zoveel hoofdbrekens op dat wits vlag ruim voor de 40e zet viel.

Gert Legemaat was de volgende die won. Hij had vanuit de opening meer ruimte gehad, en was in het middenspel druk gaan zetten. In de slotstelling waren er dusdanig veel witte stukken in de aanval midden in de zwarte stelling, dat zwart stukverlies niet kon voorkomen.

Op dat moment haperde de machine even. Patrick de Bas had lang een vrij rustige stelling gehad, maar zijn tegenstander dreigde af te wikkelen naar een voor Patrick moeilijk eindspel. Patrick bood daarom remise aan. Na afloop van de wedstrijd meldde hij dit gedaan te hebben in de overtuiging daarmee het tweede matchpunt binnengehaald te hebben. Jammer dat het toen al 0-5 stond. Maar zijn halfje leverde uiteraard veel gespreksstof op tijdens het eten bij El Mamma in Rijswijk, waar Patrick opvallend genoeg afwezig was...

Er waren nu nog twee partijen bezig. Richard Oranje had uit de opening een pionnetje overgehouden, maar het daarna niet heel handig aangepakt. Er ontstond een wat rommelige stelling, waarin beide partijen kansen hadden. Richards tegenstander ging vervolgens de fout in toen hij Richards koning de mogelijkheid gaf pacman te spelen. Richard verloor weliswaar zijn dame, maar kreeg daar een toren en twee stukken voor terug. De resterende stelling won Richard vlot.

Alleen Ted Barendse was nu nog bezig. Ted had een duidelijk beter eindspel van + tegen ++. Dit was gewonnen, maar niet in een paar zetten. Ted ging er eens goed voor zitten, en bracht ondersteund door een steeds gezelliger wordende kantine, de zevende overwinning binnen.

Teds eindspel



Zo ontstond de grootste overwinning van seizoen. De terugreis werd voorzichtig ingezet; er lag nu wel wat stuifsneeuw op de weg, maar de reis werd zonder problemen voltooid. Na een heerlijke maaltijd bij El Mamma arriveerden we weer in Delft.

Persoonlijke uitslagen:
 Caïssa 51968-DSC22076½-7½
1Eric Coppoolse--Gert Legemaat22360-1
2Angelo Spiler1964-Ted Barendse21250-1
3Sander Tigelaar1908-Kim Meulenbroek21190-1
4Theodoor Keizer1979-Walter Anema20110-1
5Olaf Ephraim1999-Richard Oranje20460-1
6Martijn Miedema1975-Patrick de Bas2085½-½
7Kees Sterrenburg2018-Arno Wiersma19740-1
8Herre Trujillo1932-Bob Voogt20150-1

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Untagonklik on 10-01-2010 at 14:52.

09-01-2010 21:39 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat is nog eens een uitslag! Chapeau!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

10-01-2010 12:41 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In ronde 5 mocht DSC2 aantreden tegen Caïssa 5. Alhoewel dit team qua rating tot de middenmoters van de poule behoort, hebben ze het enkele van de sterkere teams in de poule in eerdere ronden nog knap lastig gemaakt.

De tocht richting het Amsterdamse verliep voorspoedig, totdat we, een half uur voor aanvang van de ronde, de speellocatie hadden bereikt. Daar diende probleem 1 zich aan: waar laten we de auto's? Parkeren in Amsterdam is lastig en duur, zoals we een kwartier later - maar in bezit van een parkeerplek - en 20 euro lichter - maar in het bezit van een parkeerkaartje tot kwart over zeven - hebben uitgevonden.

Aankomst in de speelzaal zelf leverde probleem nummer 2. Caïssa heeft besloten om een sporthal als speellocatie te nemen. Nu is een dergelijke locatie niet per se ongeschikt, maar wel als het 'hok' waar een wedstrijd wordt gespeeld vlak naar de kantine ligt, waar de locale jeugd onder overmatig harde muziek haar kunsten op de pool- en tafelvoetbaltafel oefenen. Bovendien was de zaal, waar twee wedstrijden worden gespeeld, te krap voor voor 16 borden en matig verlicht via een enkel TL-balkje. Een formeel protest tegen de speelomstandigheden leek ons te zwaar, maar we gaan de competitieleider van de KNSB nog wel informeren over de ons inziens slechte stand van zaken van de speellocatie.

Over naar de wedstrijd. Na een uurtje spelen begon de strijd enige tekening op te leveren. Richard werd verrast in de opening en kwam in een passieve stelling waar zijn stukken zeer vreemd stonden opgesteld. Daar tegenover kon Arno genieten van een pionnetje meer plus een mooi overwicht in het centrum.

Vlak daarna kwamen de eerste uitslagen binnen en allemaal in Delftst voordeel. De tegenstander van Kim, die samen met Gert, Ted en Kim zelf in de race was voor de topscorers-titel van de poule, was in een thematisch (beginners)zetje getrapt en moest een kwaliteit inleveren. Kort hierop werd de partij opgegeven (1-0).

De tegenstander van Arno had geprobeerd om zich van de druk te bevrijden via een stukoffer, die hij met compensatie dacht terug te winnen. Een tussenzetje maakte een einde aan die illusie en na enkele zetjes mocht ook Arno een punt noteren (2-0).

Rond hetzelfde tijdstip ontstond rond het bord van Bob een enige consternatie, wat leek te duiden op een afgelopen partij. Bob leek solide te staan, maar bevond zich nog in het vroege middenspel. Op de vraag aan de groep mensen rond het bord wat er aan de hand was kwam het antwoord "Stuk verloren". De vervolgvraag "Wie?" werd door Bob zelf, onder verwijzing naar zijn tegenstander, beantwoord met "Hij". Kortom, een puntje erij voor DSC (3-0).

Op dat moment leek de overwinning wel veilig. Gert had zijn stelling goed op orde en bezette de enige open lijn. Ted had een plusje. Walter mocht een pionnetje snoepen en ging er, gezien de wankele stelling van zijn tegenstander nog één of twee winnen. Richard had met het nodige kunst- en vliegwerk zijn stelling kunnen behouden en mocht van zijn tegenstander een extra pionnetje incasseren. Aan mijn eigen bord was de stelling - zoals eigenlijk al vanaf het begin van de partij - ongeveer gelijk met misschien een klein plusje voor mijn tegenstander.

Omdat ik zelf toen wat tijd nodig had voor mijn partij heb ik niet gezien hoe Gert en Walter het punt hebben binnengehaald (5-0), maar de uitslagen kwamen niet als verrassing. In mijn eigen partij wist ik mijn dame in de witte stelling te werken. Helaas kon ik vanwege de kwetsbaarheid van mijn koning niet op pionnenroof gaan. Aan de andere kant kon mijn tegenstander kon mijn tegenstander mijn dame ook niet verjagen op straffe van een verloren eindspel. Uiteindelijk besloten we tot remise, waarbij ik mij er terdegen bewust van was dat ik wel een 'dat halfje' zou kunnen worden (5,5-0,5).

Richards tegenstander, die vanaf zet 6 al tevreden achter het bord zat, begon nu toch enkele zorgelijke blikken te tonen. Naast de pion die hij kwijt was, had Richard de tactische trucendoos opgegooid en pardoes mocht de man van Caïssa flink materiaal inleveren. Kort daarna werd de zinloosheid van het verzet ingezien en mochten we wederom een punt noteren. (6,5-0,5)

Als laatste was Ted nog aan de slag. Hij had zijn stelling weten om te zetten naar een eindspel van T+5 tegen P+L+3, waarin Ted duidelijk beter stond vanwege zijn actieve zwarte toren, de witte stukken die op een kluitje rond de witte koning stonden, de zwarte pionnen die zich in hoog tempo richting diezelfde witte koning begaven. Alhoewel wit zijn loper nog offerde voor twee pionnen, resteerde een compleet gewonnen eindspel van T+1 tegen P+1, waarin tot ons aller verbazing de tegenstander vrolijk nog wat zetten deed. Gelukkig werd kort daarop de zinloosheid van het verzet ingezien en mochten wij ook ons laatste punt noteren (7,5-0,5).

Met een tevreden gevoel en twee matchpunten op zak keerden we bijtijds naar huis om eventuele sneeuwstormen voor te blijven.

Helaas blijkt de wedstrijd Leiderdorp - De Waagtoren 1 uitgesteld (watjes!!), zodat we nog steeds niet weten of we één of twee matchpunten voorstaan op het achtervolgende peleton. Ons bordpuntensaldo heeft in ieder geval een flinke duw omhoog gekregen: we staan 7,5 bordpunt voor op de huidige nummer twee. De volgende ronde brengt het onderling HSB-treffen DSC Delft 2 - Schaakcombinatie HTV .

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

10-01-2010 14:42 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Teun Teun is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 25-06-2003
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Arno:

Na enig zoekwerk naar een geschikte parkeerplaats, en het spekken van de Amsterdamse gemeentekas om daar een paar uurtjes te mogen staan, arriveerden we ruim op tijd in de speelzaal.

Patrick:

Daar diende probleem 1 zicht aan: waar laten we de auto's? Parkeren in Amsterdam is lastig en duur, zoals een kwartier later - maar in bezit van een parkeerplek - en 20 euro lichter - maar in het bezit van een parkeerkaartje tot kwart over zeven - hebben uitgevonden.

Kom op, heren! Een iets betere voorbereiding had je kunnen brengen naar:

www.bereikbaar.amsterdam.nl/live/main.asp

Parkeren 24 uur voor maar 6 euro, inclusief gratis openbaar vervoer voor maximaal 5 personen. Dichtsbijzijnde plek is bij het Olympisch Stadion, vanwaar het ook lopend in ongeveer 15 minuten te doen is naar de speelzaal. Dus niet te hard schreeuwen svp, Amsterdam is een volle stad en probeert hiermee iets te doen om bereikbaar te blijven.

(Overigens van harte gefeliciteerd met jullie mooie overwinning!)

10-01-2010 15:12 Teun is offline Send an Email to Teun Homepage of Teun Search for Posts by Teun Add Teun to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Sorry Teun, maar lijkt me een typisch gevalletje van 'moet je wel even weten'...

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

10-01-2010 15:16 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Teun Teun is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 25-06-2003
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Probeer bij Google eens "parkeren Amsterdam" Ja! Is toch niet al te veel gevraagd?

Overigens zou het wel slim zijn als de Amsterdamse clubs dit als service in hun routebeschrijving melden, de parkeertarieven in de Binnenstad zijn inderdaad erg hoog....

10-01-2010 15:21 Teun is offline Send an Email to Teun Homepage of Teun Search for Posts by Teun Add Teun to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gezien de weerswaarschuwing ben ik wel blij dat we in de buurt van de speelzaal geparkeerd hebben. Als het onverhoopt flink gaat sneeuwen weet je niet hoe het met het OV precies verder gaat. En 15 minuten glibberen door de Amsterdamse straten om terug naar de auto te wandelen is dan ook niet ideaal.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

10-01-2010 16:20 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Marco, Rotterdam en Den Haag kennen dit ook tegenwoordig. Even googlen levert dit idd vrij snel op.
Overigens vind ik dit zo interessant.

Wel interessant waren deze twee uitgebreide verslagen van een fantastische overwinning! Gefeliciteerd (en bedankt) heren! Hulde!

Ik was overigens ook zeer verbaasd te horen dat de wedstrijd van L'dorp afgelast was. Blijkbaar is L'dorp hier mee accoord gegaan. Dat was niet gebeurd als ik teamleider of bestuurslid aldaar geweest was...

10-01-2010 18:24 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Ik was overigens ook zeer verbaasd te horen dat de wedstrijd van L'dorp afgelast was. Blijkbaar is L'dorp hier mee accoord gegaan. Dat was niet gebeurd als ik teamleider of bestuurslid aldaar geweest was...

De verschillende wedstrijdleiders hadden een expliciete oproep van de KNSB ontvangen, om coulant om te gaan met verzoeken tot afstel. Niet alleen Alkmaar had zich afgemeld, veel wedstrijden waren afgelast. Ik weet niet hoeveel spelers van Alkmaar woensdag nog in de file hebben gestaan, maar sommige Alkmaarders hebben voor het stuk Amsterdam-Alkmaar 7 uur in de auto moeten zitten. Ook al was ik benieuwd hoe weinig punten Leiderdorp zou scoren, vind ik dit wel de meest humane beslissing die je kon nemen.

Quote

Originally posted by Teun
Een iets betere voorbereiding had je kunnen brengen naar:
www.bereikbaar.amsterdam.nl/live/main.asp

Als chauffeur had ik deze pagina natuurlijk reeds in mijn voorbereiding meegenomen. Op de kaart stonden 5 P&R symbolen aangegeven, geen van allen nabij de speellokatie of Olymp. Stadion. Of de P's ook gratis OV zou bieden staat niet duidelijk vermeld. Dit in combinatie met de mededeling van NS dat de dienstregeling drastisch verlaagd zou gaan worden, maakte de keuze voor het parkeren vlak voor de deur eenvoudig (ik hoefde geen kwartier te zoeken).

11-01-2010 00:34 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Marco, Rotterdam en Den Haag kennen dit ook tegenwoordig. Even googlen levert dit idd vrij snel op.
Overigens vind ik dit zo interessant.


Volgens mij vergeet je het woord niet Knipoog

Maarja, ik doe alles per OV en fiets, heb je nooit parkeerkosten...wel eens dat je gewoon niet meer weg kan omdat er geen trein rijdt, maar da's een ander probleem Tong

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

11-01-2010 01:19 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Volgende ronde een beetje opletten Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De uitslag Schaakcombinatie HTV - Kennemer Combinatie 3 5½-2½ is verrassend. Hadden we tot nog toe tegen elk team de grootste uitslag neergezet, nu heeft SHTV met een half bordpunt meer gewonnen van Kennemer dan wij. Dit betekent niet direct dat zij sterker zijn dan wij, maar we moeten de volgende ronde tegen hun wel even opletten.
Merkwaardig trouwens, de verliezer Kennemer heeft weer gewonnen van de Waagtoren. De conclusie dat SHTV dan wel veel sterker dan de Waagtoren is blijkt niet uit hun onderlinge uitslag: De Waagtoren verloor niet van SHTV maar won met 7½ - ½ !

Edit: Even opzoeken hoe je een ½ moest coderen (hekje 1/2 hekje)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Walter on 11-01-2010 at 09:59.

11-01-2010 09:54 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Walter

Quote

Originally posted by Martin
Ik was overigens ook zeer verbaasd te horen dat de wedstrijd van L'dorp afgelast was. Blijkbaar is L'dorp hier mee accoord gegaan. Dat was niet gebeurd als ik teamleider of bestuurslid aldaar geweest was...

De verschillende wedstrijdleiders hadden een expliciete oproep van de KNSB ontvangen, om coulant om te gaan met verzoeken tot afstel. Niet alleen Alkmaar had zich afgemeld, veel wedstrijden waren afgelast. Ik weet niet hoeveel spelers van Alkmaar woensdag nog in de file hebben gestaan, maar sommige Alkmaarders hebben voor het stuk Amsterdam-Alkmaar 7 uur in de auto moeten zitten. Ook al was ik benieuwd hoe weinig punten Leiderdorp zou scoren, vind ik dit wel de meest humane beslissing die je kon nemen.


Die mail van de competitieleider heb ik ook gehad, maar er was absoluut geen reden om de wedstrijd een avond van te voren af te gelasten. Ik heb in Rotterdam werkelijk geen sneeuwvlokje gezien en al zou de terugweg wellicht langer duren, thuis kom je over de snelweg altijd wel. Het probleem om een nieuwe datum te vinden is veel groter (denk aan Corus bijv.).
Daarnaast heeft De Waagtoren mij (Leiderdorp) een nare streek gemaakt, dus what goes around, comes around zou ik zeggen.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 11-01-2010 at 11:42.

11-01-2010 11:21 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Daarnaast heeft De Waagtoren mij (Leiderdorp) een nare streek gemaakt, dus what goes around, comes around zou ik zeggen.


Niets zo mooi voor een verstoorde relatie van diepgewortelde rancune. Glimlach

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

11-01-2010 14:31 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller