Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Van 10 t/m 19 juli Leiden Chess Tournament
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next » Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Van 10 t/m 19 juli Leiden Chess Tournament Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In Leiden is gisteren het jaarlijkse zomertoernooi van start gegaan, met een aantal DSC-ers. In ieder geval oud teamgenoten Martin Glimmerveen, Diederik van Heijgen en Marco Anink doen mee. Verdere DSC-ers die ik in de lijst zie zijn Naomi & Tabitha Snikkers, Marco Kirana en Simon Dirkse.

Simon moet nog in komen en staan nog onderaan, Marco Anink doet het daarentegen meer dan goed en staat in de top van de B-groep met 2 uit 2. De A-groep heeft verslag van de stand na 1 ronde dus daarover vast later meer.

De uitslagen en standen zijn te vinden op de website van het toernooi.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 11-07-2009 at 20:52.

11-07-2009 17:37 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

RE: Leiden Chess Tournament van start met DSC-ers Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik doe ook een poging. Na een dramatische partij tegen Barend Lavrijsen (1236) in de eerste ronde waarbij ik met twee paarden down toch nog remise wist te halen op het laatste bord van de B-groep.

Vandaag vrij simpele winst op Eva Gorter (1780). Morgen een bye wegens andere verplichtingen en dan ho-pen dat ik minstens 50 % haal, maar zoals het vrijdag ging gaat dat niet lukken.

11-07-2009 18:41 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Excuus Coen, en evt anderen die ik vergeten ben. Vind het wel knap met 2 paarden minder een halfje halen eigenlijk (hoewel er vast minder handige actie's aan vooraf gingen...) Succes nog in ieder geval!

11-07-2009 19:30 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Helaas naar beneden ingedeeld en niet weten te winnen. Ik moet er - op gevoel - erg dichtbij zijn geweest. Mijn koningsaanval voelde overweldigend aan, maar mijn tijdsverbruik was dat ook. Hierdoor heb ik wellicht niet de meest dynamische voortzetting gekozen en wist zwart met ...f5 de boel te blokkeren.
Daarna was de technisch betere stelling -met weinig tijd- niet aan mij besteed en mocht ik nog blij zijn dat ik nog net binnen de eeuwig-schaak-marge bleef.

Morgen schijn ik tegen IM Fred Slingerland te moeten...

11-07-2009 23:37 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
Excuus Coen, en evt anderen die ik vergeten ben. Vind het wel knap met 2 paarden minder een halfje halen eigenlijk (hoewel er vast minder handige actie's aan vooraf gingen...) Succes nog in ieder geval!


Op tijd alle pionnetjes geruild Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

11-07-2009 23:51 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra

Quote

Originally posted by Elguapo
Excuus Coen, en evt anderen die ik vergeten ben. Vind het wel knap met 2 paarden minder een halfje halen eigenlijk (hoewel er vast minder handige actie's aan vooraf gingen...) Succes nog in ieder geval!


Op tijd alle pionnetjes geruild Glimlach


Dat zou zomaar kunnen....misschien vertelt Coen het nog wel Knipoog

12-07-2009 09:52 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Klopt, op tijd waren alle pionnen weg.

Simon won vandaag, evenals Diederik. Coen een bye, ik verloor.

Martin was niet opgewassen tegen het 'anti-schaak' (zoals hij dat noemde) van Slingerland en blunderde in het eindspel.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

12-07-2009 17:32 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Teun Teun is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 25-06-2003
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Volgens mij staat Paul Koks bovenaan in B met 3 uit 3. Die is toch ook lid van DSC?!

12-07-2009 19:47 Teun is offline Send an Email to Teun Homepage of Teun Search for Posts by Teun Add Teun to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Klopt, tot het einde van dit seizoen.

Benieuwd wat de complete eindstanden zijn, die zullen binnenkort wel volgen.

12-07-2009 21:47 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Teun Teun is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 25-06-2003
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dan zul je nog een weekje moeten wachten, Olivier Ja!

Het is geen weekendtoernooi, maar een weektoernooi, met elke dag een partij, woensdag een rustdag en zondag de laatste dag...

13-07-2009 15:26 Teun is offline Send an Email to Teun Homepage of Teun Search for Posts by Teun Add Teun to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ah ik vond Marco's berichtje al kort, nu ik begrijp Glimlach

Maar nog vele ronden met vele kansen dus!

13-07-2009 18:05 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Klopt, op tijd waren alle pionnen weg.


Dat was inderdaad in die partij wel de bedoeling. Ik had 2 pi meer en 2 Pa minder. Dat werden vanzelf 3,4,5 pionnen meer. Toen verloor ik er opeens nog 2 (best vervelend twee paarden). Uiteindelijk kon ik met mijn koning zelfs een dubbele aanval uitvoeren en won een knol. Er restte K+T+P+pi tegen K+T

Hij dacht dat hij dat paard kon geven en dat ik promotie niet meer kon keepen. Dat lukte dus wel en dat was heel erg oef. Remise wegens allebei koning en toren.

Maar dat was de partij van vrijdag en het blaadje heb ik in het cilindrisch archief gegooid.

Vandaag was het weer erg simpel voor mij. Een beetje rommelige opening. Ding heeft niet eens een naam denk ik. e4 e5 Lc4 Pf6 d4 Pe4 Pf3 d5 en zwart staat lekker. Ik had wit en kwam er moeizaam uit, hetgeen bij mij met wit gebruikelijk is.
Ok, uiteindelijk zag mijn tegenstander een offer dat kansrijk leek en niets was. Hij gaf een kwal en dat maakte ik vervolgens na gedwongen dameruil hardhandig af.

Ik heb morgen een lange dag dus vandaar dat ik na analyse met mijn tegenstander linea recta naar het cs ben gaan lopen. Dus de andere uitslagen weet ik niet.

13-07-2009 22:08 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
Ah ik vond Marco's berichtje al kort, nu ik begrijp Glimlach

Maar nog vele ronden met vele kansen dus!


Vooral kort omdat ik me steeds zieker begon te voelen; er was een griep op komst. Rond 12u gaan slapen (eigenlijk nog veel te laat) en rond 12u weer wakker en rond 1430 m'n nest uit; zonde van het lekkere weer maar anders had ik echt niet meer verder kunnen schaken. Nog steeds een beetje koorts enzo, maar het moet maar. Vandaag op paracetamol en vitamine C bruistabletten op zet 20 een dubbel toreneindspel bereikt en dat vakkundig uitgemolken, tegen een jongen die volgens mij nog wel in de top gaat eindigen. 3 uit 4 nu, net als diederik die eveneens won via 1. f4 en een complete mataanval.

Paul Koks verloor en zo staan we alledrie op 3 uit 4 dus. Simon speelde remise (1.5/4) en Martin won (2 uit 4 in de A-groep).

Benieuwd naar de loting van morgen, maar die is nu nog niet bekend - ik ga tukken.

Edit: Inclusief Coen staan we met 4 man op 3 uit 4 - zal de loting ons koppelen?

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Marco on 13-07-2009 at 23:39.

13-07-2009 23:38 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Inmiddels is de loting wel bekend, waarbij Coen en ik elkaar treffen (Paul en Diederik elkaar niet overigens).

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

14-07-2009 00:28 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gisteren kwam ik huizenhoog gewonnen te staan tegen FM Leon Konings; duidelijk niet in vorm dit toernooi. Helaas sloeg domheid weer toe en liet ik niet alleen eeuwig schaak toe, maar in een vlaag van verstandsverbijstering speelde ik als verdediging een zet waar ik nauwelijks over nagedacht had en waarop Diederik in de analyse mat voor wit vond. Vreemd dat hij dit niet wist te vinden met een half uur op de klok. Hij liet mijn koning ontsnappen, waarna het alsnog weer gewonnen was en ik het niet meer liet glippen.

Marco won van Coen; er bleef ergens een pionnetje hangen in een dameloos middenspel met wat zwaktes aan zwarte kant. Diederik speelde remise tegen André Wagner. Hij had wat kansen, maar in plaats daarvan zette hij zijn paard ergens zo slecht neer dat hij heel creatief moest verdedigen. Dit lukte gelukkig.

Overzicht (aankomende) DSCers na 5 ronden:

A-groep:
Martin Glimmerveen 3.0 TPR 2236
Marco Kirana 2.5 TPR 2143
Martine Middelveld 2.5 TPR 2129
Talitha Munnik 2.5 TPR 2109
Hans Segers 2.0 TPR 2032
Naomi Snikkers 1.0 TPR 1304

B-groep:
Marco Anink 4.0 TPR 1972 (gedeeld 2-5e)
Paul Koks 3.5 TPR 1933
Diederik van Heijgen 3.5 TPR 1833
Coen Leentvaar 3.0 TPR 1758
Nancy Kirana 3.0 TPR 1777
Tabitha Snikkers 2.0 TPR 1490
Simon Dirkse 1.5 TPR 1458

Vanavond een "rustdag". Vanaf morgen weer te bewonderen in het Leidse Denksportcentrum, komt dat zien!

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 15-07-2009 at 09:09.

15-07-2009 09:08 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Inmiddels is de loting wel bekend, waarbij Coen en ik elkaar treffen (Paul en Diederik elkaar niet overigens).


Maar nu in ronde 6 treffen Diederik en Paul elkaar wel.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

15-07-2009 11:28 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Even een kleine bespreking van mijn partij eergisteren, om jullie van het erbarmelijke niveau te laten genieten:

FM Leon Konings (2247F) - Martin Glimmerveen (2068F)

Konings verraste mij met een offbeat antwoord op de Tango. Ooit natuurlijk wel een beetje bekeken, maar krijg het nooit tegen. Ik kwam de opening redelijk door, wist het loperpaar te krijgen, maar vervolgens ging ik te traag door. En aangezien ik zelf had nagelaten op d5 te ruilen, kon hij nu op e6 ruilen, waardoor de pionnenstructuur iets kwetsbaar is. We zien nu de stelling na 16. De2-h5 Pg6-e7:


Wit speelt 17.e5, hetgeen mij wel enigzins verraste. Natuurlijk, als hij zijn witveldige loper mee kan laten doen over die diagonaal dan is dat vervelend. Ondertussen staat hij echter verre van ontwikkeld en is de aanval dus prematuur. Ik zet mijn paard bovendien graag op f5: 17...g6 18. Dg4? geeft een tempo weg, wegens de dreigende vork op e3 18... Pf5! 19. Pg5 De7 20. De2.

Het blijkt een dure vergissing geweest, want nu moet wit terug en claimt zwart het initiatief:
20...Pe3! 21. Td3 Pxc4 22. Pce4 dxe5 23. Tb3!? Wil blijkbaar geen b5 toelaten, maar nu gaat het snel mis: 23...a4! 24. Dxf4?? axb3 25. fxe5 bxa2+ 26. Ka1 Le3! Als g5 valt dan komt het veld f3 vrij voor de dame, met dodelijke afloop. 27. Pf6+ Txf6 28. exf6 Dxf6 29. h4


Het is nu volkomen uit. Denk aan 29...Dxb2+ (door mij pas later gezien), 29...Ld4 (wel gezien, maar niet serieus genoeg bekeken), of zelfs 29...h6 (idem) winnen vrij eenvoudig. In plaats daarvan koos ik voor het door mij vooruitberekende 29...Lxg5!?, hetgeen zeer riskant is. Op zich wint het ook wel, maar ik geef iniatief weg. Ik had een klein vooruitrekenfoutje, maar het probleem zit hem in het feit dat ik alleen serieus keek naar het thema dat ik eerder bedacht had. Als ik serieus naar alternatieven had gekeken, had ik vermoedelijk Dxb2 wel gevonden, hetgeen mat-in-veel is. 30. Hxg5 Df3 31.Lg2! Hier het idee. Uiteraard had ik dit van te voren aan zien komen, dus ja. Overigens kon ook hier 30...Dxb2+, maar pas toen mijn dame op de 2e rij stond zag ik het motief. Te laat, dus.
Nu ging ik dus in de denktank. Waarom? Erg onverstandig, want 31...Dxg2 is uiteraard de enige zet. 31...Df7 kan ook wel, maar uiteraard niet de bedoeling. 31...Dg3 kan niet wegens 32. Lxb2 Lxb2 33. Dxe6+ eeuwig schaak, dat had ik al vrij snel gevonden, dus waarom denk je dan 18 van je 20 minuten weg? Joost mag het weten...

32. Dh4! Dd5!? Matige zet. Had ik ook vrijwel niet uitgerekend in die 18 minuten. Deze waren namelijk voornamelijk besteed aan 32... Kf8, maar ik was niet overtuigd. Volgens Fritz zou het wel kunnen, hij geeft nog ongeveer -1. De beste zet is (denk ik) 32...Df3, geen idee waarom ik die niet gespeeld heb. Maar ook dan zal het billenknijpen zijn, zeker met zo weinig tijd. In ieder geval bestrijkt de dame dan h1, f1, d1 en f7, terwijl hij ook later nog naar d5 kan. 33. Dxh7+ Kf8 34. Tf1+ Ke8

Hier zit de volgende (vermoedelijke) winst in, credits aan Diederik: 35. Df7+ Kd8 36. Dg7! Dd6 37. Tf8+ en zwart moet de dame geven. OK, dat eindspel is nog niet afgelopen, maar de pionnen op de g-lijn zullen wel doorslaggevend zijn schat ik zo in. Gelukkig koos wit (FM met ruim voldoende tijd) voor een tempo minder: 35. Dg7 Dd6 36. Dxg6+ Kd7 37. Tc1 c5 38. Dh5 Kc6 39. g6 Dd2??

Oeps. Dit ontdek ik pas nu, wit kan hier slaan op c5. Tja, dat krijg je als je even snel de tijdcontrole wil halen....40. Tg1? Dd4 41. Tf1 c5! en opgegeven. ...c3 is dodelijk, hoewel hij nog even had kunnen irriteren met schaakjes.

Amai, wat een gepruts in de oogstfase, het lijkt haast of we hem allebei niet wilden winnen Glimlach Hopelijk gaat dat vanavond beter Glimlach

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Martin on 16-07-2009 at 15:17.

16-07-2009 14:26 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Of het beter ging weet ik niet, maar Martin was uitgeplugd door een Indiaas meisje en verloor.

Diederik won redelijk eenvoudig van Paul Koks, Coen gaf een pionnetje weg in een eindspel met pion meer dat redelijk remise leek...waarop zijn tegenstander het nog flink ging proberen. Las op internet echter dat Coen toch verloren heeft. Simon won weer eens en staat op 4.5.

En dan ik. 07:30 op en hele dag gewerkt, tot 18.15 aan toe, beetje overwerken. Snel boodschappen, koken, heel snel opeten en zelfs daarmee was ik nog 20 minuten te laat. Na 1. e4 c5 2. a3 ging ik echter al de denktank in. Daar rolde 15 minuten later g6 uit, gevolgd door Pf3. Huh, geen b4? Ok, Lg7...c3! Dat werd weer 20 minuten nadenken over al dan niet d5 gevolgd door e5 Pc6 d4 (of kon ik dat zelf misschien?) en dan Lg4 of Ph6-f5 ofzo? Met nog 35 minuten op de klok inderdaad e5 gespeeld, waarop exd5 volgde. Goed, met weinig tijd op de klok kwam ik steeds dieper in de problemen, verloor een pion, had slechtgeplaatste stukken; het feest kon niet op. Maar nu ik steeds sneller ging spelen verdween de tijdsachterstand. En waar gekozen kon worden voor het rustig uitbouwen van de stelling met een pion meer, werd er geofferd. Vier pionnen voor het stuk; dames van het bord.

P+P+7p tegen P+P+L+3p werd echter heel snel 5 tegen 3 pionnen. Dat leek al gewonnen, maar na ruil van een paardenpaar liet wit ook nog eens zijn andere paard pennen - en ik kon het nogmaals aanvallen.

Echt heel slecht gespeeld, puur door een te drukke dag, maar niet afgestraft. Balen was het echter nu ik de loting las: Diederik en ik moeten tegen elkaar. Nee!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

17-07-2009 00:20 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ai jammer.

Uitgeplugd is een groot woord. Echter, aangezien mijn Löwenthal in de database staat bereid men zich er op voor en hebben ze dus niet het praktische probleem van een onbekende opening. Ik kwam in een variant waar ik een pion offer voor onduidelijke compensatie. Dit had ik niet eerder gespeeld, maar ik dacht dat ik wel aardig stond. Het Indiase meisje was echter niet voor niets WGM en wist de druk goed op te bouwen, waardoor ik mijn pion zeker niet terug zag en uiteindelijk mijn stelling instortte.
Misschien wordt het eens tijd voor een alternatief voor de Löwenthal Glimlach

Edit: hmm, ik zie nu dat ik op zet 19 afweek van Efimenko - Vallejo Pons 2005 en Gallacher - Carron 2008, die beiden in remise eindigden, dus blijkbaar was dat mijn fout. Glimlach

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 17-07-2009 at 11:02.

17-07-2009 10:44 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De partij vanavond moet ik maar snel vergeten. Dan ben je jeugdtrainer stap 2 en je ziet tot twee keer toe een dubbele aanval over het hoofd. Verlies van dame tegen Toren en Loper en 2 pi en daarna loper eraf door een stomme pionvork. Grrr. Gauw, heel gauw vergeten. Had duidelijk mijn dag niet.

Gisteren ging het ook al niet zo. Ik won een pion (er staat ergens hier dat ik er een verloor), maar leverde die uiteindelijk weer in. En nee, een eindspel van L+4pi tegen L+4pi met L van gelijke kleur is niet remise als je 2 pi op de kleur van de loper hebt staan. Na 75 zetten (23 zetten na de laatste slagzet) en 4,5 uur achter het bord kwam ik in tempodwang en was het uit.

17-07-2009 23:25 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller