Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Chiel van Oosterom speelt een matig Cultural Village Chess Tournament
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Chiel van Oosterom speelt een matig Cultural Village Chess Tournament Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Onze kersverse IM Chiel van Oosterom heeft een matig Cultural Village Chess Tournament afgewerkt. In dit gesloten invitatietoernooi eindigde hij met een teleurstellende 3 uit 9 als achtste.

Chiel had geen beste start in de eerste week. Na een nederlaag in de eerste ronde won hij in ronde twee nog wel van Djurre den Heeten, maar daarna volgden twee nederlagen tegen twee van de IGM's. Na het lange weekend (zaterdag was een rustdag en de partij van zondag had Chiel vooruit gespeeld) volgden nog drie partijen. De twee met zwart verloor Chiel, de witpartij wist hij te winnen.


  Naam Elo12345678910Score
1GMDimitri ReindermanNetherlands2510 ½½11½½1117 
2GMDorian RogozenkoRomania2519½ 1½1½110½6 
3GMRalf AkessonSweden2468½0 ½1½11105½
4IMRobert RisNetherlands23810½½ ½½½1115½
5IMMilen VasilevBulgaria2465000½ 111014½
6IMDaan BrandenburgNetherlands2483½½½½0 ½½1½4½
7IMThomas WillemzeNetherlands2417½00½0½ ½114 
8IMChiel van OosteromNetherlands240100000½½ 113 
9 Djurre den HeetenNetherlands225801001000 13 
10IMJulius ArmasFrance23660½100½000 2 


Zie ook aankondingingsdraad.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 29-11-2007 at 12:00.

29-11-2007 10:27 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mooie kruistabel! Ik hoop dat Chiel nog iets meer wil/kan melden.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

29-11-2007 15:02 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dit soort toernooien zijn (onder andere) bedoeld om titelnormen te behalen. Blijkbaar werkte de mededeling aan het begin van het toenooi dat Chiels aanvraag voor de IM-titel was gehonoreerd (tegen de verwachting in) niet erg motiverend Knipoog

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

29-11-2007 15:09 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Mooie kruistabel! Ik hoop dat Chiel nog iets meer wil/kan melden.


Jawel, misschien maak ik in het weekend een verslagje

29-11-2007 15:53 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als je de tabel zo ziet, zijn het gewoon 'logische' uitslagen. Knipoog

Winnen van nummer laatst en een-na-laatst, remise tegen 7 en 6, verlies tegen 1 tot en met 5.
Ook de 8ste plaats is keurig op rating. Koel

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Marco on 29-11-2007 at 16:22.

29-11-2007 16:22 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Sad Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

verwachte score zal toch hoger hebben gelegen

29-11-2007 16:37 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ga nou even mee in mijn positieve kijk op de zaken richard Koel

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Marco on 29-11-2007 at 16:43.

29-11-2007 16:43 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja, hierbij dus nog een verslagje.
Mijn toernooi begon dus met mijn partij tegen Daan Brandenburg. In deze partij stond ik de hele tijd duidelijk of iets beter. In lichte tijdnood werd ik echter een beetje verrast:


Chiel van Oosterom - Daan Brandenburg


Hier werd ik verrast door 33...Tb8? Ik had allemaal goed dingen lopen uitrekenen na 33...Tf8 en toen deze zet kwam speelde ik te snel 34. Ph6+?? Kf8 met gelijke stelling, in plaats van het op slag winnende 34. Td8+. Het werd dus remise.

Nog niet heel lekker begonnen dus. Het toernooi zelf werd in Cafe de Zon gehouden, in een apart zaaltje. Een aparte speellocatie, een beetje rumoerig en in de eerste ronde steenkoud, maar wel gezellig. We aten daar na afloop ook steeds gezamenlijk.

In de eerste ronde tegen Robert Ris ging ik niet handig met mijn voordeel om, om vervolgens in lichte tijdnood een winstpoging te doen met Tb7xc7 waarna ik totaal niet door had dat zwart dan de b-lijn zou kunnen gaan gebruiken... Dat gebeurde dus ook en ik verloor.

Maar tegen Djurre den Heeten die met 1. e5 c5 2. Pc3 d6 3. d3 Pc6 4. g4?! opende, had ik wel weer een mooie partij:


Djurre den Heeten - Chiel van Oosterom


Als ik nu de dame weghaal, zal het ook wel winnen, maar goed is 24...Lxf5! 25. gxf5 bxc3 26. Txg5?? Txb2 27. Txg7+ Kh8 28. Kg3 Txe2 29. Kxh4 exd4 30. exd4 Te1 -+ Beter voor wit was 26. bxc3 Tfb8 27. Txg5 hxg5, waarna zwart met zijn torens net vervelend genoeg is voor de witte koning: 28. Dg4 Tb1 29. Dxg5 T8b2+ 30. Kg3 Tg1+ 31. Kxh4 Txg5 32.Kxg5 Tc2 is de hoofdvariant waarna wit de c-pion niet meer goed kan stoppen.

De derde ronde tegen Rogozenko was dan weer mijn slechtste partij:


Chiel van Oosterom - Dorian Rogozenko


Na slim gespeeld te hebben in de opening kreeg ik een initiatief en ik had vervolgens afgewikkeld naar deze stelling aangezien ik verwachtte dat dit het meeste voordeel zou geven. Zijn zet 21...Kxf8 kwam echter als donderslag bij heldere hemel. Hoewel het met afstand de meest logische zet is had ik hem nooit als legale zet aangemerkt tot aan dat hij het speelde toe! Dat is natuurlijk niet zo'n best teken, maar ik kreeg in deze partij nog meer kansen nadat ik een beetje was blijven staan. In het eindspel had ik namelijk nog een vol stuk kunnen winnen, maar dat zag ik niet en ik verloor nog.

In de vierde ronde was mijn openingskeuze onhandig tegen Akesson. Ik verloor in 26 zetten en het grootste gedeelte van de partij bleek hij al een keer in een correspondentiepartij gehad te hebben.

In de vijfde ronde een remise tegen Thomas Willemze waarover ik allerminst mocht klagen aangezien hij vanuit de opening een betere stelling kreeg en dat pas weer weggaf in het toreneindspel.

Tot zover mijn verblijf in Wijk aan Zee. Er volgde eerste een KNSB zaterdag en een rustdag (door de partij tegen Daan die eerder gespeeld was). En daarna zou ik vanaf huis op en neer gaan. Dat had het voordeel dat het minder saai is dan in Wijk aan Zee (waar ik weinig anders deed dan voorbereiden, TV kijken, spelletjes onderuit en pim pam pet met Daan die ook in WaZ was spelen, en strandwandelingen maken), maar het nadeel dat de reistijd redelijk fors is.
Mijn punt tegen een Duitser in de KNSB zorgde wel weer voor een beetje nieuw zelfvertrouwen.

De partij daarna tegen Dimitri Reinderman was een beetje rommelig, eerst stond ik wat minder maar ik kreeg een lekkere counter en ik sloeg remise af om het in tijdnood allemaal weg te geven. Ik moet trouwens wel zeggen dat Dimitri dat natuurlijk ook wel een beetje afdwingt door handig te blijven spelen. Hoe ik de remise uiteindelijk weggaf is op de website van Dimitri te zien. Een toeschouwer gaf na afloop aan het wel een mooi schouwspel gevonden te hebben, dus ik heb nog wel iemand gelukkig gemaakt.

Tegen Armas moest er min of meer gewonnen worden en voor de verandering speelde ik een Open Siciliaan. Dat werkte en ik veegde hem op.

Tegen Vasilev maakte ik een foute positionele keuze en verloor dus.
Ik moet zeggen dat de boerenkool met worst maaltijd na afloop lekker was, maar toch zit dit toernooi me niet echt lekker. Veel tijdnood (ook doordat ik vaak in de opening verrast werd) en weinig scherpte, misschien kwam het toernooi niet op het goede moment voor mij. Maar wel een ervaring rijker natuurlijk.

Dimitri won het toernooi en plaatsing voor Corus C. Misschien moet ik maar weer eens kijken of ik bij de volgende training van Dimitri kan zijn.

Veel meer verslag kan ik er ook niet van maken.

01-12-2007 11:09 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Meer verslag vragen we ook niet van je Glimlach

Ook met dit verslag heb je weer (minstens) 1 persoon gelukkig gemaakt!

Trouwens, waar is Joost M. gebleven? Daar horen we namelijk (schaaktechnisch gezien) nooit meer wat van de laatste tijd... Verward

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

01-12-2007 19:00 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vond het ook een leuk verslag. Linkje naar de site van Dimitiri waar Chiel het over had: http://www.schaaklog.nl/cultural-village...je-een-toernooi

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

03-12-2007 21:28 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
René van Alfen René van Alfen is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 28-02-2002
aantal berichten: 92

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zie ook Chessvibes voor een videoverslag van de laatste ronde inclusief interviewtje met de winnaar.

__________________
I play against pieces

05-12-2007 19:16 René van Alfen is offline Send an Email to René van Alfen Homepage of René van Alfen Search for Posts by René van Alfen Add René van Alfen to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller