Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2007-2008 » DSC6 verliest ruim van DD 4
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

DSC6 verliest ruim van DD 4 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tegen en op papier favoriete DD 4 kon DSC6 geen potten breken. Vanaf het begin af aan stonden de borden er gemiddeld slechter voor en dat beeld veranderde de hele avond niet. Uiteindelijk werd het 2½-5½.

Als eerste was Koen Leentvaar klaar. Hij stond duidelijk beter dan zijn tegenstander maar wist met drie zwakkere zetten achter elkaar zijn stelling volledig weg te geven. Gedesillusioneerd gaf hij op.

Als tweede was Theo Rekveldt klaar. Ook hij verloor. Hoe dat ging is uw verslaggever ontgaan.

Gelukkig was het niet alleen kommer en kwel. Zowel Roland ten Have als Corniel Nobel stonden goed. Eerstgenoemde ruilde zijn dame tegen twee torens. Daarna drong hij met zijn twee torens de zevende rij binnen en ruilde terug met een paard als rente. De rest bleek eenvoudig.

Corniel Nobel bouwde aan een mooie aanvalsstelling. Mede door het tijdgebruik van zijn tegenstander duurde de winstvoering nog lang. En toen stond het 2-2.

Daarmee was de koek wel bijna op. Gerard Bilars had een goed stelling, maar voor de stellingen van Albert Kemeling, Johan van de Pol en teamleider René Gelpke moest worden gevreesd.

En zo geschiedde: de drie mindere stellingen gingen verloren en Gerard behaalde een soepele remise. Een terechte uitslag gezien de avond. Het is hopen dat we tegen andere concurenten nog wat matchpunten pakken.

 DSC61721-DD 417732½-5½
1Gerard Bilars1749-Arends H.1892½-½
2Johan van de Pol1746-Koreman E.P.18620-1
3Albert Kemeling1745-Zwolsman P.A.17890-1
4Theo Rekveldt1725-Grapendaal M.17780-1
5Roland ten Have1716-Bellen H. van17771-0
6Corniel Nobel1717-Graaf E. v/d17591-0
7René Gelpke1701-Voermans A.J.H.16480-1
8Coen Leentvaar1668-Vorselen T.J.M. van16760-1

27-11-2007 11:20 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik speelde een leuke pot. Ik heb twee nog mooiere voorzettingen gemist:


Ik speelde hier 18d5 terwijl 18.h3! nog beter is.


Hier keek ik even, maar niet lang genoeg naar 21.c7! wat mooi zou hebben gewonnen.

Verder miste ik in de totaal gewonnen stelling:

36.d4+! maar goed, winst is winst...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

27-11-2007 12:00 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik begreep van Diederik dat Johan de hele tijd ietsje beter stond, vanwege het team moest winnen en dus geen remise mocht nemen en uiteindelijk verloor.

27-11-2007 13:55 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vond Johan die keren dat ik er stond niet beter staan. Maar goed, ik heb zijn stellingen niet heel goed bekeken. Remise leek me gezien het verloop van de avond prima. Vier-vier of beter heeft er zoals ik al schreef eigenlijk nooit ingezeten.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

27-11-2007 14:15 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel

Hier keek ik even, maar niet lang genoeg naar 21.c7! wat mooi zou hebben gewonnen.


Ik mis even de pointe na 21...xc7. Na 22.d5+ e8 zie ik niet direct de winst.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

27-11-2007 14:31 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zag het ook niet idd
Edit: ahem, a8...

27-11-2007 14:34 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hrm, a8 is wel een pointe ja...

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

27-11-2007 15:01 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na 22...e8 volgt 23.xa8+ (kwalwinst) en
22...f6 23.g1 loopt mat...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

27-11-2007 15:05 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Blinde vinken!

27-11-2007 16:38 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hmm, ik lees in het verslag dat ik beter heb gestaan, maar dat was niet waar. Ik had weliswaar een toren gesnoept, maar mijn tegenstander kon deze gedurende 5 zetten steeds makkelijk terug winnen. Hij koos echter de goede aanvalsstrategie door zijn stukken te ontwikkelen. Ik had werkelijk niets aan mijn paarde. De een stond gepend en de ander stond werkloos op a8.

Even zag het ernaar uit, dat ik minstens een kwal of een stuk voor zou blijven tegen twee pionnen, maar uit de analyse met mijn tegenstander bleek dat het paard op a8 niet meer terug te halen was.

De blunder met mijn dame, kwam omdat ik "beren zag" die er niet waren. Ik dacht dat het mat zou lopen, maar dat was niet zo.
Kortom: ik had nooit mogen slaan op a8.

27-11-2007 17:10 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
Johan
forumlid




geregistreerd: 08-09-2003
aantal berichten: 7

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Ik begreep van Diederik dat Johan de hele tijd ietsje beter stond, vanwege het team moest winnen en dus geen remise mocht nemen en uiteindelijk verloor.


In de opening stond ik in eerste instantie duidelijk minder, maar daarna trok het allemaal weer gelijk. Als er daarna nog iemand beter heeft gestaan dan zal ik dat zijn geweest al was dat maar zeer marginaal. Remise zou door ons beiden zijn geaccepteerd. Alleen moest ik voor het team door en dan kan het twee kanten op vallen. Helaas voor mij de verkeerde kant.

27-11-2007 17:21 Johan is offline Search for Posts by Johan Add Johan to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller