Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2006-2007 » DSC4 ruim langs Haeghe Ooievaar 1
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

DSC4 ruim langs Haeghe Ooievaar 1 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het vierde team van DSC heeft de koppositie gepakt in de eerste klasse A van de HSB. Tegen het eerste team van Haege Ooievaar werd met 6½-1½ gewonnen.

De wedstrijd begon prettig met een snelle overwinning van Rob Smits. In een wilde opening leek zijn opponent de betere kansen te hebben, maar Rob speelde het handiger. Niet veel later maakte Bart Meulemans remise.

Daarna duurde het even voor verdere uitslagen volgden. De eerste was een grote meevaller. Jan-Pieter de Vries stond eerst zeer goed, maar gaf zijn goede stelling weg en kwam verloren te staan. Toen ging er een mobiele telefoon af en kon Jan-Pieter alsnog een punt noteren...

Pieter Goossens was al vlot een pion voor gekomen, en bouwde dat rustig uit naar twee pionnen en een vol punt. Toen even later Arno Wiersma een punt aan het totaal toevoegde nadat zijn tegenstander in het middenspel een te riskant plan had gekozen, waren de matchpunten binnen.

René van Alfen en Diederik van Heijgen werkten vervolgens nog aan de bordpunten. René was goed uit de opening gekomen en drukte zijn tegenstander daarna geleidelijk van het bord. Diederik trof een vrij passief spelende tegenstander. Diederik speelde actiever, vermeed valletjes, en kon zo het punt binnenhalen.

De enige nederlaag was voor Simon Broos. Simon had last van een open h-lijn. Toen zijn dame een pionnetje snoepte aan de andere kant van het bord bleek ze te lang nodig te hebben om terug te keren naar de zwarte koningsstelling en al het gevaar aldaar te parreren.

Al met al een zeer ruime overwinning waarmee DSC4 de kop pakt in haar groep. Nu afwachten wat DD4 doet tegen Promotie 3.

13-02-2007 01:55 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik stond na de opening wat onder druk en mijn poging om het centrum open te breken bracht niet echt verbetering. Omdat we ondertussen op drie borden gewonnen stonden en mijn tegenstander nogal goeie zetten kon spelen bood ik remise aan. Tot mijn verwondering werd dat voorstel na een kwartiertje (Rob had inmiddels gewonnen) aanvaard. Uiteindelijk met wat geluk een heel ruime overwinning, altijd lekker want de bordpunten zouden wel eens van belang kunnen zijn...

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

13-02-2007 09:00 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

een enigzins dubbel gevoel hier. mijn oude club is wel heel erg aan eht afglijden. zelfs de 1e klasse onderbond lijkt te hoog gegrepen van het voorheen machtige Ooievaar. Voor het vierde een stap op weg naar de titel. Op naar de promotieklasse !

13-02-2007 15:56 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

20 april genoteerd! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd; de uitslag liegt er niet om!

Eén ding is zeker (zelfs bij een minder resultaat de komende ronde tegen het niet te onderschatten Promotie 5): op vrijdag 20 april kan in de gemeenschappelijke slotronde om het kampioenschap gestreden worden. Tegelijk met de andere 1e klasse kampioenskandidaat: DSC5.

Helaas kan ik er dan niet bij zijn omdat ook DSC3 die avond kampioen probeert te worden - tenzij de HSB er voor kiest de gemeenschappelijke slotrondes in zowel Promotie- als 1e klassen op één en dezlfde locatie te organiseren!

13-02-2007 16:25 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat lijkt me wel,. Op de zelfde avond twee wedstrijden op verschillende locaties organiseren kost veel meer werk...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

13-02-2007 17:32 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

1e klasses zijn in Zoetermeer iig, een of ander college.

13-02-2007 18:30 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Promotie- en 1e klassen: totaal 3x8x8 = 192 spelers exclusief wedstrijdleiders, teamleiders, toeschouwers e.d.

13-02-2007 20:52 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Intussen heeft DD4 gewonnen van Promotie3, maar gelukkig niet al te zwaar.
DSC4 staat nu op kop met de ruime marge van een vol bordpunt Ja!

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

14-02-2007 08:32 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC7 en 8 doen het goed maar gaan niet promoveren.

DSC6 en DSC9 kunnen 1 ronde voor het einde al kampioen zijn.

Bij DSC2, 3, 4 en 5 gaat het op de laatste ronde aankomen, en het 4e en 5e treffen precies de grote concurrent in die laatste ronde.

Die vrijdagavond in april (uit mijn hoofd de 20ste) lijkt me een datum waarvoor eenmalig een invallerslijst mij geen overbodige luxe lijkt.

Kortom, misschien kunnen de heren teamleiders van het 3e, 4e en 5e bij Dolf aankloppen voor wie er nog niet extern speelt maar wel opgesteld mag worden, en kunnen de mensen uit het 6e alvast die dag reserveren als eventueel mogelijkheid tot invallen?

Stel dat het 3e een invaller nodig heeft, dan geven het 4e en 5e die liever niet af: die avond gaat voor 3 teams het seizoen gemaakt of gebroken worden!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

14-02-2007 15:37 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
en het 4e en 5e treffen precies de grote concurrent in


DSC2 ook dacht ik.

14-02-2007 18:54 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin

Quote

Originally posted by Marco
en het 4e en 5e treffen precies de grote concurrent in


DSC2 ook dacht ik.


Ja!

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

14-02-2007 20:51 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller