Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2006-2007 » DSC7 onderuit tegen Rijswijk 4
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

DSC7 onderuit tegen rijswijk 4 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bart Vlasblom en de zijnen hebben vanavond hun (gedeelde) koppositie moeten afstaan. Rijswijk 4 was met 5-3 te sterk. Alleen Jan van den Donk wist namens DSC te winnen.

Het was de wedstrijd van de waarheid. Bij winst was de koppositie mogelijk en eigenlijk noodzakelijk om te blijven meedoen voor promotie. Rijswijk 4 was echter niet van plan zich zomaar te laten afslachten,erger nog ze gingen met 5-3 met de winst aan de haal. Gezien de ratingverhouding moeten we zeggen dat ook daarin we een forse nederlaag hebben geleden. Wat gebeurde er op de borden.

Op bord een was Cees Huygen in de problemen geraakt door een niet te stoppen vrijpion van zijn tegenstander. Dat was 0-1.

Op bord twee werd er op winst gespeeld door Theo Rekveldt. Door zeer nauwkeurig verdedigen van zijn tegenstander werd het in een toren-pion eindspel remise: ½-1½.

Op bord drie ging Johan voortvarend te werk. Meer dan remise zat er niet in: 1-2.

Rick Plomp had op bord vier weinig bereikt en er dreigde zelf een mat aanval. Maar zijn tegenstander in grote tijdnood deed de verkeerde zetten en nam remise in dank aan: 1½-2½.

Op bord zes was Adriaan ter Mors door alle fasen heen gegaan: winst, verlies, goed, slecht. Alle variaties die mogelijk waren en je raad het al, remise: 2-3.

Invaller Jan den Donk deed wat een invaller betaamd: winnen in een zeer goede opgezette aanval rustig doordrukkend naar de overwinning. 3-3. Ja en toen was het over. Op de laatste 2 borden ging het mis. Paul van Riet zag iets over het hoofd dacht iets te winnen maar veroor een stuk: 3-4.

Teamleider Bart was in tijdnood en stond onder grote druk van een vernietigende aanval op zijn ‘blote’ koning. Over en uit 3-5. Snel vergeten en overgaan tot de orde van de dag. Nog 3 keer een kans teamleden.

 DSC71685-Rijswijk 415643-5
1Huygen C.1712-Tol J.H. van der15480-1
2Rekveldt M.Th.1716-Kraakman M.1809½-½
3Pol J. v/d1705-Kraakman P.1600½-½
4Plomp R.W.1687-Pol Th. van der1600½-½
5Mors A.W. ter1650-Vreugdenhil M.1600½-½
6Donk J. v/d1745-Berger M.P.M.J.15821-0
7Riet P.H.M. van1573-Akkerboom B.15170-1
8Vlasblom L.J.1661-Burk T.A.M. van13450-1

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 16-01-2007 at 15:28.

16-01-2007 00:23 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Verslag van Rick Plomp...

16-01-2007 13:15 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

samenwerking Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja en nee. Samenwerking tussen Corniel & Rick Knipoog

16-01-2007 17:24 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Bart Vlasblom Bart Vlasblom is a Male
dsc teamleider


geregistreerd: 18-10-2002
aantal berichten: 5

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

nog 2 aanvullingen van Paul van Riet:
ik gaf al vrij snel een vol paard weg, klein foutje, ik dacht even dat ik een ruil had, niet dus. Daarna kreeg ik toch langzaam maar zeker een aardige stelling en die heb ik verprutst door het verkeerde witte paard te slaan, op c5; als ik het paard op d3 had geslagen, dan stond de witte dame gepend: 2 fouten was teveel: wit kreeg daarna een onafwendbare koningsaanval en ik een slechte nachtrust.
...en van Jan van de Donk:
Ik had wit in een Engelse opening (c4 - e5), die ik iets te optimistisch behandelde en ik in gelijke stand het middenspel in ging. Met wat vage dreigingen zette ik mijn tegenstander steeds meer onder druk en ik ging er eens goed voor zitten om hem in een lange partij er onder proberen te krijgen. Maar toen hij geheel overbodig een volle toren wegblunderde (ik dacht nog: díe zet zal hij wel niet doen...) was dat niet meer nodig en kon hij meteen opgeven. Een overwinning om snel te vergeten.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Bart Vlasblom on 22-01-2007 at 17:41.

22-01-2007 17:40 Bart Vlasblom is offline Send an Email to Bart Vlasblom Search for Posts by Bart Vlasblom Add Bart Vlasblom to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Misschien niet een van de mooiste, maar de partij aan bord 8 levert wel een HSB record opGlimlach

23-01-2007 13:53 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Welk record?

23-01-2007 15:27 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Die van overwinning met grootste ratingverschil, waar de op papier zwakste speler wint. Andersom zou ook kunnen maar da's wat minder spectaculair.

23-01-2007 15:53 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Maar dat record staat veel scherper:

7 april 2003, DSC4- Pomar 3

Kemeling A.E. 2030 - Kooy G.T.v/d 1481 0 - 1

23-01-2007 19:09 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Netjes Albert, dat wist ik niet!

23-01-2007 19:48 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller