Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » NK ABC Schagen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

NK ABC Schagen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zover ik even snel heb kunnen zien doen de volgende DSC-ers mee:

A-jeugd: Joost Michielsen, Chiel van Oosterom en Joram op den Kelder
C-meisjes: Naomi en Tabitha Snikkers

De partijen zijn live te volgen via http://www.schaakbond.nl/live/tfd.htm.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 01-05-2006 at 08:34.

28-04-2006 11:53 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joram verliest met zwart van topfavoriet IM Wouter Spoelman (2362). Geen schande, maar ik had de indruk dat het niet nodig was.

Joost met wit remise tegen Tony Zhang (2105). Hij won twee pionnen net uit de opening, maar Zhang wist compensatie te creeren. Geen topvorm voor Joost, dus?

Chiel wint met wit van Jozef Simenon (2063)

Morgen ronde 2:
Bord 6: Enrico Blees (1973) - Chiel van Oosterom (2241)
Bord 7: Daan in 't Veld (2081) - Joost Michielsen (2344)
Bord 11: Joram op den Kelder (2132) - Yme Gorter (2060)

Van Yme had ik in de KNSB al kunnen winnen, goede kansen voor Joram dus Glimlach

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 28-04-2006 at 19:31.

28-04-2006 19:28 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Joost Joost is a Male
actief DSC-lid


geregistreerd: 21-03-2004
aantal berichten: 93

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De topvorm is er idd totaal niet. Gister had ik moeten verliezen, vandaag speelde ik wel redelijk maar dankzij een lelijke onnauwkeurigheid ging de beoogde pionwinst niet door en was het resterende eindspel totaal remise.

29-04-2006 14:00 Joost is offline Search for Posts by Joost Add Joost to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bord 6: Enrico Blees (1973) - Chiel van Oosterom (2241) 0-1
Bord 7: Daan in 't Veld (2081) - Joost Michielsen (2344) 1/2
Bord 11: Joram op den Kelder (2132) - Yme Gorter (2060) 1-0

Ronde 3:
1. Chiel van Oosterom (2241) - Roeland Pruissers (2313)
6. Joost Michielsen (2344) - Vincent Ouwendijk (2091)
11. Joram op den Kelder (2132) - Enrico Blees (1973)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 29-04-2006 at 15:56.

29-04-2006 15:55 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joost wint vandaag op het oog redelijk soepel, en Chiel met een mooie aanval. Wellicht dat Chiel het 'truukje' van Joost (van vorig jaar) wil copie-eren: beginnen met 4 uit 4 en dan rustig uitspelen. Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

30-04-2006 14:37 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Ronde 6 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met nog 3 ronden voor de boeg is duidelijk dat van de DSC-ers alleen Chiel mee doet om de titel (bij de A jeugd). Hij staat gedeeld eerste met 5 uit 6.

Joost heeft na zijn remise van vandaag met 3½ uit 6 een aanzienlijke achterstand opgelopen die logischerwijs niet is in te halen. Het behouden van zijn titel is dan ook een onmogelijke opgave geworden.

Joram kan bij winst vandaag - op moment van schrijven is hij nog bezig - weer op 50% komen.

Bij de meisjes C doet Tabita Snikkers het prima, ze staat ongedeeld eerste met 3½ uit 4. Haar jongere zusje staat met 1 uit 4 in de lagere regionen, maar zij is met 10 jaar de jongste deelnemer aan dit kampioenschap (tot 14 jaar).

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

03-05-2006 14:48 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

RE: Ronde 6 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Bij de meisjes C doet Tabita Snikkers het prima, ze staat ongedeeld eerste met 3½ uit 4. Haar jongere zusje staat met 1 uit 4 in de lagere regionen, maar zij is met 10 jaar de jongste deelnemer aan dit kampioenschap (tot 14 jaar).


Foei Corniel!!

Tabitha is natuurlijk Naomi die 3 1/2 uit 4 heeft en de jongste telg Snikkers (met 1 uit 4) is Tabitha

04-05-2006 12:30 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Inderdaad Dolf, mijn nederige excuses. Temeer, daar ik Tabita zelf getraind heb...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

04-05-2006 16:25 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Way 2 go Chiel, gefeliciteerd!!!! Goed zo!

05-05-2006 14:18 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vandaag Bianca vakkundig eruit gespeeld. Morgen een belangrijke partij tegen Wouter Spoelman, een van de laatste ratingkanonnen die Chiel nog tegenover zich krijgt.

Joost scoort redelijk, maar laat vrij veel remises tegen zwakkere tegenstanders toe om zich bij de top te kunnen nestelen.

Joram vecht zich langzaam terug naar de 50%.

Veel succes aan allen!

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

05-05-2006 15:06 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vrees dat Joost zich niet in je uitspraak gaat herkennen. Hij is onnauwkeurig - zie partij 7e ronde, daar zal ie verschrikkelijk van balen - en hij heeft nu bijna twee punten minder dan wat op basis van zijn rating verwacht mag worden.

Chiel is goed op dreef. Ik heb hem nog niet slecht zien staan, en waar ie iets minder stond netjes zien verdedigen. Zijn winst partijen waren merendeels mooi uitgespeelde plusjes (zo op het oog).

Bij de meiden staat Naomi een halfje achter op de nummer 1, dus dat wordt lastig, maar je weet nooit.

Merk trouwens opdat Donna Schut bij de jeugd C een punt lost staat van haar mannelijke achtervolgers.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

05-05-2006 20:05 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Chiel jeugdkampioen van Nederland!!! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Chiel heeft het geflikt - na remise met zwart tegen Wouter Spoelman in de slotronde en verlies van medekoploper Daan Brandenburg is zelfs een barrage niet meer nodig!!

Proficiat Chiel - de Delftsche Schaakclub heeft in jou een waardig opvolger voor de kampioen van vorig jaar (Joost Michielsen).

06-05-2006 12:55 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
René van Alfen René van Alfen is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 28-02-2002
aantal berichten: 92

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Chiel, van harte met je Nederlands Kampioenschap! Ja!

__________________
I play against pieces

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by René van Alfen on 06-05-2006 at 13:00.

06-05-2006 12:59 René van Alfen is offline Send an Email to René van Alfen Homepage of René van Alfen Search for Posts by René van Alfen Add René van Alfen to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Chiel, van harte gefeliciteerd! Een score van 7 uit 9 is in zo'n groep geweldig, en je bent nog ongeslagen ook.

Naomi heeft de laatste rond verloren, en heeft helaas dus geen kans meer op de titel bij de meisjes in de C-groep.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

06-05-2006 13:36 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En wederom, gefeliciteerd Chiel!Goed zo!

06-05-2006 13:45 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller