Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » 23 t/m 30 december: Harmonie Schaaktoernooi Groningen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

23 t/m 30 december: Harmonie Schaaktoernooi Groningen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Van 23 tot en met 30 december vindt in Groningen het Harmonie Schaaktoernooi plaats. Er is een invitatiegroep, en daaronder een A-groep (rating boven de 1800) en een B-groep (rating tot en met 1800). In al deze groepen worden 9 ronden gespeeld. Ook zijn er minitoernooitjes van 5 ronden.

DSC-ers die meedoen:

  • Joost Michielsen (invitatiegroep)
  • Chiel van Oosterom (A-groep)


http://www.so-on.org/kerst2005/2005ned.html

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 27-12-2005 at 18:11.

27-12-2005 17:56 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joost begon goed met 1½ uit 2, maar heeft de laatste twee ronden verloren. Met 4 uit 5 kan hij nog een norm scoren, maar dat zal moeilijk worden.

Chiel is met 3 uit 3 begonnen en heeft een papier bijna gelijkwaardige tegenstander.

We houden u op de hoogte.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

27-12-2005 18:40 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Chiel heeft ook zijn 4e partij gewonnen. Eerlijkheid gebeidt te zeggen dat hij een relatief makkelijke loting heeft gehad tot zover. Ook in de 5e ronde ontloopt hij de Elo-sterksten.

Hij mag het met zwart op nemen tegen Raoul van Ketel (2271) vandaag. We gaan het zien.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

28-12-2005 10:50 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De ochtend ronde hebben zowel Joost als Chiel met remise afgesloten. Chiel gaat nog steeds aan de leiding, zij het nu gedeeld. Hij speelt op dit moment tegen zijn mede koploper de Duitse FM Kai Uwe Schiffer (2316).

Joost moet met de zwarte stukken proberen te winnen van Robert Ris om nog kansen te houden houden op een norm.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

28-12-2005 17:28 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joost heeft gisteren gewonnen van Robert Ris. Vandaag mag hij het opnemen tegen Roeland Pruijssers, die met 4½ uit 5 begon, maar gisterenavond zijn meerdere moest erkennen in Sipke Ernst. Als Joost wint behoudt hij een kans op een norm. Daarvoor moet hij 5½ uit 9 halen en een goed rekenaar snapt dat hij met 3 uit 6 nog mogelijkheden heeft.

Chiel heeft gisteren avond zijn tweede remise gespeeld en gaat nu samen met 3 anderen aan de leiding. Ook dit maar mag hij over zijn loting niet klagen: hij wordt naar beneden ingedeeld en speelt tegen Joost van Ruitenburg, die op papier de zwakste van de twee met een halfje minder is. Aan de andere kant met een tpr van 2483 laat Chiel zien dat ie z'n mannetje staat.

Het kan nog mooi aflopen...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

29-12-2005 10:33 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joost wint met wit van Roeland Pruissers!

Joost moet vanmiddag nu met wit tegen IM Hannes Rau die naar mijn inschatting uit gelijke stelling hardhandig opgebracht werd door Robert Ris. Morgen moet Joost met zwart tegen GM Ahmed Adly. 1.5 uit 2 volstaat voor de IM-norm. Lastig, maar niet onmogelijk.

29-12-2005 13:46 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wow, Chiel heeft met zwart gewonnen. De slotstelling was ook zeer aardig.



Nu is hij weer ongedeeld koploper en speelt hij met wit tegen de nummer 1 geplaatst, de rus IM Pavel Skatchkov (2453).

Joost heeft remise gespeeld. Als hij morgen wint heeft hij een tweede IM-norm. We gaan het zien.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

29-12-2005 19:37 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Chiel heeft het niet kunnen bolwerken tegen Skatchkov

In de volgende stelling heeft zwart al groot voordeel:



19...Lxc3 20.bxc3?
Beter was 20.Te2 maar na b4 heeft zwart nog steeds winnende aanval. Na de tekstzet gaat het hard:
Dxa3 21.Td1 La2+ 22.Ka1 Lb3+ 23.Kb1 Da2+ 24.Kc1 Te2 25.Lxe2 Dxc2 mat

Chiels tpr ging van een astronomische 2520 terug naar 2430. Morgen wacht hem een tegenstander van ongeveer gelijke sterkte. Als hij wint (en dat ging dit toernooi vrij aardig Grijns) is hij in iedergeval gedeeld tweede (wat hij nu ook is) bij een misstap van Skatchkov kan hij zelfs gedeelt toernooiwinnaar worden.

Zoals eerder bericht moet Joost morgen winnen voor zijn IM norm. Ook Brandenburg heeft bij winst een norm (en de titel) op zak. Pruissers heeft zijn norm al binnen.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

29-12-2005 21:49 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller