Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2004-2005 » Moeizame overwinning DSC4 op DSC6
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Moeizame overwinning DSC4 op DSC6 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de eerste wedstrijd van het seizoen heeft het vierde net geen averij opgelopen. Met veel pijn en moeite werd een overwinning behaald op het zesde.

De avond begon dramatisch. Binnen 10 zetten was Albert 2 stukken kwijtgeraakt en kon opgeven. Theo deed iets vergelijkbaars door een toren en een pion kwijt te raken. Theo speelde nog een tijdje door, maar er zat niets meer in. Op de andere borden was nog niet zoveel aan de hand. Feitelijk 0-2 dus.

Gelukkig waren er ook lichtpuntjes. Bart kwam beter uit de opening. Jan had een gesloten stelling waarbij zijn loper beter stond opgesteld. Rene won een kwaliteit en had dreiging over de c-lijn.

En na verloop van tijd kwamen hier de bordpunten binnen. 3-2. De laatste drie borden boden weinig hoop. Sander stond iets beter maar niet voldoende voor winst. Mark (invaller voor Pieter) stond een pion achter en ook Simon stond moelijk. Een remiseaanbod voor de drie borden werd afgewezen. Sander kreeg ook een remise aanbod maar moest van de teamleider doorspelen.

Echter, in het laatste halfuur kwam alles toch nog goed.
Mark kwam zijn achterstand te boven en accepteerde een remiseaanbod. Sander kreeg nogmaals een remiseaanbod en mocht het nu wel accepteren. Simon was inmddels een toren voorgekomen. En haalde zo een overwinning. Een 5-3 eindstand derhalve.

Slecht spelen en toch winnen. Het schijnt een kenmerk van kampioenen te zijn.
De persoonlijke uitslagen:
code:

auteur: Albert Kemeling

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

28-09-2004 03:43 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tja, ik kwam redelijk uit de opening. In een stelling met - ik denk - gelijke kansen gaf ik eigenlijk vrij onhandig een kwaliteit weg. Vervolgens wist ik René nog wel een mank paard te bezorgen en de stelling vast te leggen, maar niet vast dan/wel mank genoeg om remise te forceren. Uiteindelijk kwam ik in tempodwang en moest ik in een nederlaag berusten.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

28-09-2004 09:16 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Volgens mij had je de hele wedstrijd een minnetje op de c lijn!?

28-09-2004 09:56 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
René van Alfen René van Alfen is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 28-02-2002
aantal berichten: 92

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Volgens mij had ik inderdaad een klein plusje. De half open c-lijn was in zwarts handen en ik had de betere pionnenstructuur. Het zou nog een hele klus geworden zijn om het minieme voordeeltje verder uit te bouwen, maar gelukkig was Corniel me (wederom) behulpzaam: ook in het OPK van dit jaar deed de zet Pa3 met kwaliteitswinst hem de das om.

__________________
I play against pieces

28-09-2004 10:31 René van Alfen is offline Send an Email to René van Alfen Homepage of René van Alfen Search for Posts by René van Alfen Add René van Alfen to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ezels...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

28-09-2004 10:59 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Het vierde komt met de schrik vrij Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de eerste wedstrijd van het seizoen heeft het vierde net geen averij opgelopen. Met veel pijn en moeite werd een overwinning behaalt op het zesde. (..)

Zie verder bovenaan.

28-09-2004 12:16 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

cup-schaak Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als ik de verslagen lees doet mij dit denken aan "cup-schaak"het bekende effect dat "minder"lastig is voor "meer"ofwel met Johan Cruiff te spreken: "ieder voordeel heeft zijn nadeel" ja ..ja dat blijven vreemde krachten!!!

30-09-2004 19:19 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

huh?

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

30-09-2004 19:25 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

???? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Marco,
schijnen, lijken, blijken, dat moet jou toch wel iets zeggen!!! Zo niet dan leg ik het je uit in een gezellige samenspraak aan de bar!

30-09-2004 22:27 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
De avond begon dramatisch...
Gelukkig waar er ook lichtpuntjes...
De laatste drie borden boden weinig hoop...
Echter in het laatste halfuur kwam alles toch nog goed...

Proef ik hier enige partijdigheid? Grijns Draaiend hoofd
Het is natuurlijk waar dat de oorspronkelijke auteur van dit stukje (Albert) in het 4e speelt Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

01-10-2004 01:12 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nee, van partijdigheid is geen sprake.

Het gaat natuurlijk om het bredere belang van de kampioenskansen van DSC . Door deskundigen wordt
beweerd dat de kansen van DSC4 groter zijn dan die van DSC6. Derhalve zou een verlies van DSC4 de kampioenskansen voor DSC minimaliseren.

Vandaar dat de eerder genoemde omschrijvingen zijn gebruikt.

01-10-2004 08:04 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Er is natuurlijk wel sprake van subjectiviteit: de auteur van het de gewraakte passages was diegene die op dramtische wijze materiaal in de aanbieding deed en wel zeer spoedig kon opgeven...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

01-10-2004 08:09 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

ozo (Rick)

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

01-10-2004 13:59 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Willen diegene die foto's hebben geschoten tijdens deze wedstrijd deze zo spoedig mogelijk delen met de redactie?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

02-10-2004 11:37 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb een redactielid aan de slag gezien met een camera tijdens de wedstrijd.

02-10-2004 16:05 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ook, maar ik heb de foto's niet gezien...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

02-10-2004 16:08 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller