Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » OPK (2): Nog 8 spelers met de maximale score
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

OPK (2): Nog 8 spelers met de maximale score Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na de tweede ronde zijn er nog 8 spelers die de maximale score hebben behaald. In de A-groep staat Gert Legemaat als enige aan kop; in de B-groep wordt de koppositie gedeeld door een zevental spelers.

In de A-groep ditmaal slechts 1 remise, maar ook weer een aantal verrassingen. Aan het eerste bord was er geen verrassing; Gert Legemaat versloeg met wit Theo van Orsouw. Theo had in de eerste ronde nog een favorite pootje gelicht, maar dat lukt hem niet nogmaals. Henk van der Velde ging aan het tweede bord verrassend ten onder tegen Arno Wiersma, en ook de remise bij Selman Ercan tegen Derk Dekker aan bord 3 was gezien het ratingverschil onverwacht. Rachid Schrik ontsnapte met een overwinning; hij ging een minder staand eindspel in maal wist daar toch nog een punt uit te halen.

In de B-groep gaan 7 spelers aan kop met 2 uit 2. Daaronder de op papier sterkste spelers René Torenstra, Adriaan ter Mors en Corniel Nobel. René rekende met zwart af met Arjo Andringa, Adriaan was met wit te sterk voor Ike Tjin a Lien, en Corniel won een scherp potje tegen Hans Uittenbogaard. Ook Vashish Sukul en René Weerts deden wat van hen verwacht werd. Rens ter Veen meldde zich enigszins verrassend in de kopgroep door Cock Hazeu te verslaan. En ook René Poots kent een knappe start met 2 uit 2. Hij won tegen Dimitri Karagantcheff een eindspel waarin zijn sterke paard de slechte loper van Dimitri domineerde.

Kijk voor de uitslagen en standen op de toernooipagina.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Untagonklik on 27-01-2017 at 11:14.

27-01-2017 11:13 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik speelde een leuke partij, waarin ik enigzins tegen mijn gewoonte in de aanval heb opgezocht. Tot mijn verbazing heeft het rekentuig niet direct grote gaten in mijn zetten geschoten, behalve dat ik het op het eind overtuigend had kunnen afmaken. In plaats daarvan won ik door een blunder van mijn tegenstander.

Ik heb de partij gisteren even snel bekeken, en wat commentaar toegevoegd. We komen de partij bijnnen na 12. c1-d3.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Untagonklik on 27-01-2017 at 11:26.

27-01-2017 11:22 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Henk van den Belt
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-11-2016
aantal berichten: 168

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page



Volgens Stockfish 8:

- levert 19. Qg4 een (bijna) gewonnen stelling op voor wit.
- had zwart na 19. ef4:? 19. .. Lc5 moeten spelen in plaats van Dc6?

This post has been edited 8 time(s), it was last edited by Henk van den Belt on 28-01-2017 at 16:42.

28-01-2017 11:34 Henk van den Belt is offline Send an Email to Henk van den Belt Search for Posts by Henk van den Belt Add Henk van den Belt to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had ook een leuke partij. Niet zo leuk als die van Arno, maar toch niet onaardig. Wel jammer dat ik een verliezende afwikkeling toe liet. Ik blijf een prutser.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Corniel on 29-01-2017 at 16:08.

28-01-2017 23:29 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller