Delfts Schaakforum » Overig » De Stelling » Een klein genoegen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Kees Huijgen Kees Huijgen is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 21-10-2003
aantal berichten: 2

Een klein genoegen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Onlangs werd mij gevraagd in te vallen in een wedstrijd van het zevende team. Mijn tegenstander stelde zich alleen voor met een voornaam die ik terstond vergat. Het volgende diagram illustreert het einde van de partij.


Zwart speelde d6:, waarna volgde 27. Te8:, Te8:; 28 De8 mat.
Fuck! riep mijn tegenstander luid toen hij zich realiseerde dat hij was mat gezet door een naar zijn gevoelen vrijwel demente bejaarde.
Geen van ons beide had tevoren gezien dat de stelling een omslag punt vormde naar een totaal ander spel.
De kwaliteits winst had ik wel gezien. maar niet dat ik dame afruil kon afdwingen na
Lg4:, De7; Dd6 enz. Geheel volgens het regeltje :"Als je beter staat, afruilen!"
De resulterende positie vraagt om een plan, nu we het toch over Euwe hebben.
[/QUOTE]
Wat is het beste, zo snel mogelijk de kwaliteit opgeven voor de zwarte g en h-pion of eerst orde op zaken op de dame vleugel? Zeg het maar, mijn gok is het laatste; het eerdere opmarcheren van de witte pionnen levert nu geen voordeel, integendeel.
Zo had een interessante partij kunnen worden. Had.
Kees Huijgen

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Kees Huijgen on 06-11-2016 at 15:56.

06-11-2016 15:50 Kees Huijgen is offline Search for Posts by Kees Huijgen Add Kees Huijgen to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller