Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » OPK (5): Groep A bijna beslist, Ton Paalvast leidt groep B
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

OPK (5): Groep A bijna beslist, Ton Paalvast leidt groep B Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jan-Willem de Jong won opnieuw, en heeft met 5 uit 5 de winst in zicht. Timon bleef aanhaken, en mag de volgende ronde met wit proberen gelijk te komen met Jan-Willem: een tweepuntenwedstrijd.

Broedermoord geschiedde bij Ted Barendse-Arno Wiersma, waar Ted won, in tegenstelling tot de andere DSC-DSC-partijen: Olivier Marincic-René Torenstra en Diederik van Heijgen-Rufael Mekuria leverden broederlijke remises op.

Kees van der Meer offerde/verloor(?) zijn dame in ruil voor wat iets van compensatie leek, maar hij verloor. Hora Vlam en Naomi Snikkers wonnen wel.

In de B-groep is het spannend: Jack-Duijvestijn remiseerde met directe belager Han Nicolaas, en Ton Paalvast profiteerde door alleen de leiding te nemen.
Simon Dirkse sluipt naderbij.

Uitslagen groep A
 wit zwartuitslag
1Jong, J.W. de-Sparreboom, W.1-0
2Dijk, T.A. van-Vries, R.E. de1-0
3Koelmans, J.W.-Plas, H.R.E. van der0-1
4Bieger, T.-Waard, E.R. de1-0
5Barendse, T.J.M.-Wiersma, A.A.1-0
6Hart, J. 't-Vlam, H.P.0-1
7Tjioe, G.P.T.G.-Meer, K. van der1-0
8Thierry, R.D.-Vreugdenhil, F.0-1
9Marincic, O.-Torenstra, R.½-½
10Heijgen, D. van-Mekuria, R.N.½-½
11Snikkers, N.-Wijk, H.L. v/d1-0
12Luinenburg, A.-Taverne, N.1-0

Uitslagen groep B
 wit zwartuitslag
1Duijvestijn, J.J.A.-Nicolaas, J.J.M.½-½
2Venema, C.P.-Paalvast, A.G.M.0-1
3Dijk, T. van-Lier, J.M.E. van0-1
4Honderd, G.-Mors, A.W. ter½-½
5Brinkman, D.Th.-Veen, R. ter0-1
6Dirkse, S.-Davazdahemami, A.1-0
7Manoch, M.-Ansari, F.1-0
8Akkerboom, B.-Hanewald, E.1-0
9Hendriks, H.-Kolk, J. v/d0-1
10Torenstra, J.-Bussmann, G.0-1
11Heide, G. v/d-Snikkers, T.C.1-0
12
13Nienhuis, J.-Zuydgeest, L.D.A.½-½
14Zwemstra, B.-Scherpenisse, R.1-0

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

08-03-2008 22:10 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voila Ton : weer een remise bij Jack. Dat is voor ons geen verrassing, vandaar het commentaar op het feit dat hij ook tegen jou remiseerde (en nog extreem snel ook).

Maar je doet er je voordeel mee door zelf wel te winnen, chapeau! Goed zo!

Edit: En nog wel met zwart!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Marco on 09-03-2008 at 18:30.

09-03-2008 18:29 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Han Nicolaas Han Nicolaas is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 29-04-2005
aantal berichten: 56

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

"Weer een remise bij Jack. Dat is voor ons geen verrassing".

Ik was deze ronde de tegenstander van Jack en ik moet zeggen dat het een lastige partij was (in ieder geval voor mij). Jack ging vanuit de opening met wit volop in de aanval en alleen door een pionoffer kon ik zijn aanval stoppen. Het resterende toreneindspel was moeilijk met wisselende kansen. De uiteindelijke, zwaarbevochten remise was waarschijnlijk wel een juiste uitslag van deze boeiende partij.

09-03-2008 18:40 Han Nicolaas is offline Send an Email to Han Nicolaas Homepage of Han Nicolaas Search for Posts by Han Nicolaas Add Han Nicolaas to your Buddy List
Ton
forumlid


geregistreerd: 06-04-2007
aantal berichten: 14

OPK 5e ronde Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja ik moet zeggen dat het de laatste tijd bepaald niet tegen zit. Ik kwam totaal verloren te staan na de openingszetten en van zet 17 tot 27 moest ik alle zeilen bijzetten niet weggespeeld te worden.
Ik moest zelfs mijn Koning in het midden van het bord gebruiken om mee te verdedigen. Normaal gesproken niet zo'n goed plan maar toen mijn tegenstander in mijn opkomende tijdnood in de aanval dacht te kunnen gaan kwamen mijn rapidschaakskills (woordwaarde?) goed van pas.
Ik won een stuk en kon afwikkelen naar een makkelijk gewonnen eindspel. Net als vorig jaar tegen Gerben van der Heiden een totaal andere uitslag dan de stand op het bord maar ik sta er dan ook om bekend om remises zoveel mogelijk uit de weg te gaan. Tenzij je tegenover een zwaargewicht als Jack moet spelen haha.
Tonnes

10-03-2008 00:58 Ton is offline Send an Email to Ton Search for Posts by Ton Add Ton to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller