Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2006-2007 » DSC6 wint ook vierde wedstrijd - ditmaal van DD 5
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

DSC6 wint ook vierde wedstrijd - ditmaal van DD 5 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het zesde heeft ook in de vierde ronde gewonnen. DD 5 werd met 6-2 aan de kant gezet.

Om kwart voor negen kon het eerste punt worden bijgetekend. De tegenstander van Albert Kemeling was niet opgekomen. De overige borden gaven een prettig beeld te zien.

Johan van de Pol haalde het tweede punt binnen. Twee stukken voorsprong zorgen er voor dat de tegenstander opgaf. Kort daarna haalde Simon Drikse een remise binnen.

Gerard Bilars won op fraaie wijze. Een paar combinaties leiden tot groot voordeel.

Edgar Huisman had een prettige stelling. Maar het leek op remise af te gaan. Echter zijn tegenstander verkeek zich op de stelling waarna mat in 1 was. De matchpunten waren daarmee binnen.

De tegenstander van Coen Leentvaar was hiervan zo onder de indruk dat hij in betere stelling remise aanbood.

De laatste twee borden werden ook remise. Roland ten Have in een betere en Corniel Nobel in een mindere (verloren) stelling deelden de punten. De einduitslag kwam hiermee op 6-2.

 DSC61688-DD 516106-2
1Kemeling A.E.1762-(Reglementair) 1-0
2Huisman E.1754-Manen R.A. van16771-0
3Bilars G.H.1723-Weel A.J. van16301-0
4Have R.H.S. ten1715-Wentholt F.1672½-½
5Leentvaar C.C.W.1660-Claessens R.J.M.1591½-½
6Nobel C.1646-Arkesteijn J.P.1527½-½
7Pol J. v/d1705-Spaans L.15511-0
8Dirkse S.1516-Herpen M. van1520½-½

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 09-01-2007 at 15:56.

08-01-2007 23:34 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat gaat echt de goeie kant op! Hopelijk nemen wij volgende week vrijdag tegen Scheve Toren het 6e als voorbeeld. Aardig ook, gemiddeld 6 bordpunten per wedstrijd Tevreden

09-01-2007 02:30 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

zeurpuntje Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Door een komma te zetten achter 'wedstrijd' vermijdt men in de tekst: 'DSC6 wint ook vierde wedstrijd van DD5' de gedachte: had DSC6 dan al drie keer van DD5 gewonnen?

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

09-01-2007 11:26 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Volgens mij had ik ook geschreven:

DSC6 wint ook vierde wedstrijd.

09-01-2007 11:36 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Wink mazzel Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tja soms moet je mazzel hebben. Ik zat de hele tijd al tegen een geisoleerde pion aan te hikken. Die verloor ik uiteindelijk, maar ja de rest weten jullie. Mijn tegenstander was moe en ondanks dat hij het loperpaar had en een pion meer bood hij remise aan. Was ik wel blij mee :-)

09-01-2007 14:05 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gezien de slotstelling op Coens en mijn bord was 5-3 een eerlijkere uitslag geweest. Maar goed, wie zijn wij om in verloren stellingen remise te weigeren. Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

09-01-2007 15:54 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voorlopig gaat het best lekker met DSC!

Even een korte tussenbalans:

DSC1 - middenmoot
DSC2 - gedeeld aan kop
DSC3 - op stoomkoers naar kampioenschap
DSC4 - gedeeld aan kop
DSC5 - gedeeld aan kop
DSC6 - op stoomkoers naar kampioenschap
DSC7 - weet ik even niet uit het hoofd
DSC8 - eerste punten zijn binnen, degradatie lijkt te worden afgewend
DSC9 - gedeeld (?) aan kop

Conclusie: het gaat lekker!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

09-01-2007 17:41 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC7 - gedeeld aan kop Tong

09-01-2007 20:19 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het heeft zeven dagen geduurd, maar nu durvde ik eindelijk naar mn partij te kijken:


Diep rekenen heeft duidelijk geen zin als je elementaire verdedigingszetten van je tegenstander mist;
14.Lxh7+? Kh8 15.Ld2 f5
O ja, dat kan natuurlijk ook. (Merk op dat 15...g6 16.Lxg6 fxg6 17.Dxg6 ook niet zo sterk is als ik had bedacht omdat noch Lh6 noch Lg5 een echte dreiging is.

Maar goed, je staat en stuk achter en wat dan. Dan moet je hopen:


Hier miste ik het mooie - met dan aan Joram - idee: 40.Lf4+! g5 (enige zet, andere zetten verliezen het stuk) 41.Lxg5 Kg6 42.Le7 met wel heel goede remise kansen.

Nog een kans? Jazeker:



46.Lh4! is genoeg. Bijvoorbeeld 46...g5 47.Lxg5! 48.Ke6 en remise.

Maar nu het dieptepunt van de partij:



Hier speelde ik 54.Le5??

Gelukkig was mijn tegenstander (klaarblijkelijk) doof/hardhorend of andersinds niet gevoelig voor rumoer uit de zaal anders had hij net als ik het goede antwoord op deze blunder gehoord: 54...Te6 en wit kan direct opgeven. Gelukkig produceerde mijn tegenstander zonder deze hulp - waarvoor dank - zelf het minder briljante 54...Tf3 waarna ik bleef hopen.

Hij vond geen plan meer en bood uiteindelijk in een nog steeds volgens Fritz eenvoudig gewonnen stelling (maar goed zonder plan kom je er niet) remise aan. Dat heb ik maar aangomen. Daarna heb ik het pand beschaamd verlaten. Voor morgen beloof ik beterschap. Frons

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-01-2007 23:56 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Concurrent DCSV heeft verloren van HTV 4. Het gaat dus heel goed met DSC6; ze staan na 4 ronden 3 matchpunten los!

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

19-01-2007 17:46 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller