Delfts Schaakforum » Internationaal » Toernooien & activiteiten » Chiel en Joost in Böblingen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Chiel en Joost in Böblingen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Chiel van Oosterom en Joost Michielsen spelen op dit moment een toernooi in Böblingen (Duitsland). Na de 'makkelijke' eerste 2 ronden speelde Chiel remise tegen IM Jop Delemarre (2449), maar verloor helaas vervolgens tegen de Oostenrijkse IM Eva Moser (2447) en de Duitser Kutzner (2077). Joost won in de 4e ronde van de Duitse IM Siebrecht (2366) en speelde in ronde 5 remise tegen FM Berger (2373)!! Hij staat nu gedeeld 2e. Op dit moment speelt hij tegen Moser...

Zie ook http://sc-hpboeblingen.de/bbopen/bbop2004.htm

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Michiel on 29-12-2004 at 10:39.

29-12-2004 10:30 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hmmm...Kutzner wordt niet toegestaan....ik begrijp waarom, maar toch irri! Glimlach

29-12-2004 10:33 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

K#tzer mag nu weer wel als het goed is. Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

29-12-2004 11:47 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Go Joost!

29-12-2004 12:58 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jikes! Ik begrijp ineens dat Chiel verliest van Moser. Waarschijnlijk al opgegeven bij aanvang van de partij.

Michiel, kun je ons in het vervolg niet eerst waarschuwen als je zo'n link post? Ik ben blij dat mijn beeldscherm niet spontaan is gebarsten.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

30-12-2004 02:35 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Overigens staat Joost dankzij een overwinning in ronde 7 nu gedeeld eerste bij de jeugd. Volgende ronde tegen Ilja Schneider (2356). Moet Joost kunnen hebben.

Chiel staat met 4,5 punt op een gedeelde 5e-9e plaats bij de jeugd. Volgende ronde een makkie tegen 2173.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

30-12-2004 02:43 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Jikes! Ik begrijp ineens dat Chiel verliest van Moser. Waarschijnlijk al opgegeven bij aanvang van de partij. Michiel, kun je ons in het vervolg niet eerst waarschuwen als je zo'n link post? Ik ben blij dat mijn beeldscherm niet spontaan is gebarsten.


Huh? De partij Van Oosterom-Moser staat gewoon bij de na te spelen partijen van ronde 4... Wel jammer dat Joost ook van haar verloor.

Wat is er trouwens mis met de link??

30-12-2004 10:21 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vermoed dat hij iets met de foto's bedoelde Grijns

30-12-2004 18:15 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zo zie je maar dat de echte schaker totaal geen aandacht heeft voor alles wat zich buiten het bord afspeelt. Lach

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

30-12-2004 21:50 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 963

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het toernooi is ondertussen afgelopen, er zijn negen rondes gespeeld.

Joost Michielsen is als hoogste DSC-er geeindigd, met 6,5 punt. Lijkt me (ik heb geen beschikking over TPR's) een goede prestatie.
Hij was echter geen beste Nederlander, dat werd IM Jop Delemarre met een half puntje meer. Op 6,5 punt ook Robin Swinkels.

DSC-er Chiel van Oosterom deed het met 5,5 punt ook goed, hij heeft tenminste een behoorlijke WP-score (46). Want in een Zwitsers toernooi is de vraag of je een goede prestatie hebt neergezet natuurlijk afhankelijk van het niveau van je tegenstanders.
De mij onbekende Nederlander Pim Ydo behaalde ook 5,5 punt.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

31-12-2004 14:21 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

net terug
Joost speelde een goed toernooi. Hij had pech in de voorlaatste ronde tegen Ilja Schneider, want hij stond gewonnen, maar in ronde 4 had Joost wat geluk. Een TPR van 23hoog ofzo, dacht ik.
Zelf speelde ik bagger. In ronde 1 had ik een potremise pionneneindspel tegen 1710 (DWZ), maar ik won alsnog. Ronde 2 ging wel soepel. Ronde 3 remise tegen Jop Delemarre. Na slechter gestaan te hebben, stond ik in de eindstelling wel goed. In ronde 4 verloor ik bijzonder dom van Eva Moser, na een zet of 10 gaf ik een stuk weg. Zo erg was dat nu ook weer niet, maar wat in ronde vijf tegen Kutzner gebeurde was echt stuitend. Mijn toren op f8 dekte een pion op f5. Ik zette mijn loper ertussen. Weg pion, weg stelling. Maar ik wist toch nog te ontsnappen naar een vermoedelijk remise toreneindspel maar dat verloor ik soepel. In ronde 6 eenvoudig gewonnen, ronde 7 ook gewonnen vanuit slechte stelling. In ronde 8 speelde ik tegen dat makkie van 2173. Ik speelde de opening onnauwkeurig en ik stond de hele partij aangekrant. Ik wist uiteindelijk niet aan een 0 te ontkomen. Ronde 9 wel weer gewonnen. Ik weet mijn TPR niet precies maar ik verlies 2 ratingpunten.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Chiel on 01-01-2005 at 19:49.

31-12-2004 15:22 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zie voor ranglijst met rating hier.

Jammer van de twee blunders, Chiel. Dat je ondanks die blunders toch nog goed hebt gepresteerd, betekent dat je qua rating nog wel wat vooruit kan. Maar dat je nou specifiek tegen dat makkie van 2173 er kansloos vanaf wordt geschoven ... Knipoog

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

01-01-2005 13:09 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Joost Joost is a Male
actief DSC-lid


geregistreerd: 21-03-2004
aantal berichten: 93

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb idd met een TPR van 2383 solide 21 ratingpunten gewonnen, waardoor ik virtueel in ieder geval weer op 2281 sta. Naar mijn mening was mijn spel volledig waardeloos, maar waren mijn tegenstanders enkel nog slechter te doen dan ik. Een partij uit één stuk zat er dan ook niet bij.
Toch heb ik in ronde 8 een goede winstkans gemist, dan had ik in de laatste ronde slechts een halfje met wit nodig gehad voor een officieuze IM norm (ik had sowieso te weinig titelhouders en nationaliteiten), dus dat is in elk geval niet ver uit de buurt.

01-01-2005 23:44 Joost is offline Search for Posts by Joost Add Joost to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ach, die zal binnenkort wel binnenrollen. Speel je bij Corus?

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

02-01-2005 02:34 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Joost Joost is a Male
actief DSC-lid


geregistreerd: 21-03-2004
aantal berichten: 93

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nee, schoolexamenweek :@

02-01-2005 13:55 Joost is offline Search for Posts by Joost Add Joost to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller