Delfts Schaakforum » Internationaal » Toernooien & activiteiten » DSC vertegenwoordigd op Corus 2005
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Corus 2005 DSC Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook dit jaar doen er weer diverse DSC-leden mee op Corus. Voor het eerst sinds vele jaren geen (oud) DSC-ers in de grootmeestergroepen. Maar bij de amateurkampen komen diverse leden in actie. Rene van Alfen doet mee aan de weekend-vierkampen en is begonnen met 2 overwinningen. Een remise in de laatste ronde is voldoende voor de eerste plaats. Later komen er nog meer DSC-ers in actie

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Albert on 16-01-2005 at 09:39.

15-01-2005 22:23 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
René van Alfen René van Alfen is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 28-02-2002
aantal berichten: 92

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Behalve ondergetekende deden ook de jeugdspelers Roland ten Have en Jan Pieter de Vries mee afgelopen weekend. Roland was ingedeeld in een groep van zes spelers en scoorde 3 uit 3 (TPR 1907). Jan Pieter was slecht op dreef en verloor zijn drie partijen (TPR 1312). Zelf haalde ik het benodigde halfje in de laatste ronde binnen en scoorde dus 2,5 uit 3 (TPR 1987). Door de ongedeelde groepswinst mag ik het volgend jaar een klasse hoger (3e) proberen.

René.

__________________
I play against pieces

17-01-2005 12:27 René van Alfen is offline Send an Email to René van Alfen Homepage of René van Alfen Search for Posts by René van Alfen Add René van Alfen to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hora Vlam en ik gaan het vanaf komende vrijdag proberen in de tienkampen in Wijk aan Zee.

Ik speel in een van de groepen twee (ik speelde vorig jaar in GM-C, en heb nog geprotesteerd tegen mijn dubbele degradatie, maar waarschijnlijk helaas).
Hora speelt in groep 2 of groep 3.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

17-01-2005 13:26 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hora speelt in groep 3 volgens de site. Tja, nu winst in groep 1 promotie naar de Corus IGM-C groep tot gevolg heeft zie je dat er meer sterke schakers (lees boven de 2300) op af komen. Gewoon jouw groep 2 winnen.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

17-01-2005 13:50 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
René van Alfen René van Alfen is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 28-02-2002
aantal berichten: 92

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Ted
Hora Vlam en ik gaan het vanaf komende vrijdag proberen in de tienkampen in Wijk aan Zee.


Simon Broos speelt dit jaar ook mee in de tienkampen in Wijk aan Zee (5e klasse).

__________________
I play against pieces

17-01-2005 16:12 René van Alfen is offline Send an Email to René van Alfen Homepage of René van Alfen Search for Posts by René van Alfen Add René van Alfen to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vandaag zijn de tienkampen begonnen. Ted en Simon wonnen hun partij. Hora speelde remise.

21-01-2005 22:55 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De tweede ronde heeft minder succes opgeleverd. Ted en Hora speelden remise. Simon verloor.

Ted staat nu gedeeld tweede met 1,5 punt. Hora en Simon staan in de middenmot met 1 punt.

23-01-2005 13:35 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De derde ronde op zondag bracht een 100% score.
Ted gaat in zijn groep gedeeld aan de leiding met 2,5 punt.
Hora en Simon staan in hun groepen gedeeld tweede met ieder 2 punten.

23-01-2005 21:35 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Vierde ronde Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ted speelde gisteren remise, net als Hora en Simon had een dag vrijaf omdat zijn tegenstander een begravenis had (wordt donderdag op de rustdag ingehaald).

Ted heeft nu dus 3 uit 4 en Hora 2½ uit 4. Wordt vervolgd.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-01-2005 11:18 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Na de zesde ronde Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ted ligt goed op koers, hij gaat samen met de hoogst geplaatste speler uit zijn groep aan de leiding met 5 uit 6. De volgende ronde treffen ze elkaar.

Hora heeft met 5 remises en een overwinning een plek in de middenmoot bemachtigd. Zijn tpr is overigens wel beter dan zijn huidige (nationale) elo.

Simon (Broos) kan vandaag de leiding in zijn groep overnemen door zijn inhaal partij tegen Kees Vellekoop te winnen. We zijn benieuwd.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

27-01-2005 10:09 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Zevende ronde Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ted heeft vandaag helaas zijn eerste partij verloren. Hierdoor zakte hij van de geelt eerste na de derde plaats. Eerste worden, wordt lastig, maar tweede moet zeker mogelijk geacht worden.

Hora heeft zijn zesde remise op rij. (Nu ja, donderdag won hij tijdens het OPK natuurlijk). Het melkpak kan Hora dus eigenlijk niet meer ontgaan.

Simon heeft vandaag remise gespeeld. Aangezien de uitslag van Broos-Vellekoop niet verwerkt is (ik ga er maar even van uit dat Simon die gewonnen heeft) staat hij met 4 uit 6 derde, maar als daar een punt bij komt staat hij eerste.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

28-01-2005 20:39 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller