Delfts Schaakforum » Overig » Het koffiehuis » Capaciteit
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Capaciteit Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bij de verkiezing van de Grootste Nederlander van het Jaar was sprake van een 'computerfout'. Dat heb ik nu bij herhaling in de krant gelezen.
Ik vraag mij echter af, of tevoren nagedacht is over capaciteit. Men moet in een dergelijk geval testen of de infrastructuur, inclusief routers en dergelijke, een stroom van (pakweg) 1 miljoen transacties op een avond aankan. Een miljoen op een avond is geen DoS aanval, maar wel meer dan niks. Ik herinner me dat er vroeger direct na de jaarwisseling wel eens capaciteitstekort op het netwerk was, maar dat gaat steeds beter. Er is nu meer capaciteit op het netwerk of men kan dat vrijmaken.
Zou men de infrastructuur getest hebben en waar nodig opgeschaald? Is over de capaciteit nagedacht ? Of is het weer een geval van amateurisme en onkunde, een menselijke fout? Ik ben benieuwd naar Uw reactie.

winfvdm

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

18-11-2004 11:06 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Tellen blijft lastig Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Niet alleen bij Amerikaanse verkiezingen is het tellen lastig. Ik heb ook wel eens gehoord, dat in Belgie problemen zijn bij de verkiezingen:
drie miljoen vierhonderdachttien duizend tweehonderd elf, drie miljoen vierhonderdachttien duizend tweehonderd twaalf, drie miljoen vier - eh, eh, *@!$,
één, twee, drie, ...

***

Er zijn 3 soorten mensen, zij die kunnen tellen en zij die niet kunnen tellen.

***

Er zijn 10 soorten mensen, zie die binair tellen en zij die niet binair tellen.

***

Vader aap, moeder aap en baby aap zaten op een bankje. Verder was niemand te zien. Ma was niet in verwachting, maar toch zei de baby: "Zo, hier zitten we dan met zijn vieren". Ra, ra hoe kan dat?

Antwoord (omgekeerd):
.nellet tein nak paa ybaB

***
The great logician Betrand Russell (or was it A.N. Whitehead?) once claimed that he could prove anything if given that 1+1=1.
So one day, some smarty-pants asked him, "Ok. Prove that you're the Pope."
He thought for a while and proclaimed, "I am one. The Pope is one. Therefore, the Pope and I are one."

***

1 + 1 = 3, for large values of 1

***

"A mathematician is a device for turning coffee into theorems" -- P. Erdos

18-11-2004 18:08 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wellicht dat de capaciteit in dit geval samenhangt met het vermogen van de deelnemers om een weloverwogen, realistische stem uit te brengen, maar misschien zet ik me af tegen iets dat ik zou moeten zien als een humanistisch hoogtepunt.

Volkert Vandergee won de andere wedstrijd, die ze vreemd genoeg niet "De kleinste Nederlander" genoemd hadden.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

18-11-2004 20:14 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 723

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Altijd dezelfde ellende met dat soort top-100's of wat dan ook. Alle kneuzen in nederland stemmen op een van de meest recente mensen (of platen bv) omdat ze van de rest nog nooit of zelden gehoord hebben, en al uberhaupt geen idee meer hebben wat ze voor nederland betekent/gedaan hebben. Bij zo'n programma moet er dus ook altijd een grens bij zodat er niet op mensen uit de afgelopen jaren gestemd kan worden. Nu is het weer een voorspelbare, en nutteloze uitslag,

edit: typo

18-11-2004 22:53 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik denk toch dat Balthasar Gerards hier achter zit. Als hij Willem van Oranje een hak kan zetten (of op de korrel kan nemen) zal hij het zeker niet laten.

Nader onderzoek door Peter R. de Vries en Char (het medium) is zeer gewenst....

__________________
Homo Caïssapiens

19-11-2004 09:43 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
Nederlanders hebben een traditie van 400 jaar elkaar voortdurend tegenspreken zonder veel bloedvergieten. Ze denken nu dat ze de democratie hebben uitgevonden [naar Nooteboom].

Quote

Originally posted by Henrik
Altijd dezelfde ellende met ... kneuzen in nederland ... uberhaupt geen idee ... nutteloze uitslag


Ha, Henrik heeft het door. De heer Van der Meer wilde natuurlijk een schaduw discussie aanslingeren: Hoezo democratie in Nederland?
We stemmen voor een zanger als Henk Westbroek, en niet vanwege zijn politiek-historisch bewezen achtergrond.
We hebben in Nederland geen echte democratie maar kudde gedrag. Gekozen burgemeesters? Timman wellicht?

19-11-2004 19:34 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller