Delfts Schaakforum » Internationaal » Toernooien & activiteiten » WK-match Kramnik-Leko
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next » Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

WK-match Kramnik-Leko Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Al weer even onderweg is de WK-match tussen Vladimir Kramnik en Peter Leko. Eerst genoemde boekte direct in de eerste partij een overwinning en heeft nu met 2-1 een prettige stand op het bord.

Het een en ander is goed te volgen www.worldchesschampionship.com/de/tournament/live/matches

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

30-09-2004 09:40 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De belangen voor Kramnik lijken me immens groot. Als hij verliest van Leko zou hij de afgelopen 4 jaar een soort papieren wereldkampioen geweest zijn (omdat hij in die tijd niet één keer zijn titel verdedigd heeft). Als hij wint en hij wint volgend jaar ook nog(maals) van Kasparov (die natuurlijk Kasimdjanov gaat vegen) dan is zijn status als wereldkampioen volkomen bevestigd.
Dat lijkt mij het mooiste scenario. Ook al ben ik een grote fan van Kasparov, die lijkt nogal uitgeblust de laatste jaren. En wat heeft hij nog te winnen? De beste schaker aller tijden is hij toch al! En Leko? IJzersterk natuurlijk maar ook een saaie remiseschuiver.

__________________
Homo Caïssapiens

30-09-2004 13:40 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Die eerste partij was leuk Knipoog
Alleen ... Kramnik, vlak daarvoor gewonnen, zat bij de persconferentie alsof iemand zijn knikkers had gejat. Hij zag er ook erg moe uit. Het kwam dusdanig slecht over dat ik twijfels kreeg over de rest van de match, of hij wel in vorm was en zich ertoe kon zetten een potje te spelen.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

30-09-2004 20:21 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Geschokt Geschokt Geschokt Geschokt Geschokt Geschokt

Verloren!? Grijns

Morgen maar even kijken. Maar ja, Haile Marley zong ooit, "One worldchampion is enough for all of us..." Blah. Truste.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

02-10-2004 23:08 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Werk aan uw eindspeltechniek! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kramnik en Leko wekken de indruk dat, op hun niveau, niets meer te halen valt in opening of middenspel. Nee, het EINDSPEL: dáár gaat het om! Remise-eindspelen tóch nog weten te winnen, dát is de kunst.

Capablanca (vanuit de schaakhemel) en Smyslov kijken goedkeurend toe Heilig boontje Heilig boontje

Om nog maar te zwijgen over Ulf Andersson Grijns

__________________
Homo Caïssapiens

03-10-2004 00:03 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nu maar hopen dat er vandaag weer een spannende pot aankomt....

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

03-10-2004 10:02 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Helaas, nadat Leko gisteren om fantastische wijze het eindspel won, was het nu een snelle remise. Kramnik wilde schijnbaar eerst zijn verlies verwerken. Op naar Dinsdag dan maar.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

03-10-2004 17:48 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 723

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

mietjes, dat zijn het!

(Ik neem aan dat er in de titatenstrijd tussen Nobel en Torenstra, geen snelle remises kado worden gedaan?!?)

04-10-2004 18:17 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Alleen de eerste partij van onze eerste tweekamp had wel wat weg van een 'wij zijn bang om te verliezen' remise. Bij de rest was het bloed, zweet en bier. (euh, tranen natuurlijk)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

07-10-2004 13:10 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kijk, wat een schitterende partij was dit ook weer. Maar Gerts uitspraak over het middenspel wordt toch gelogenstraft: het was het middenspel waar Leko briljante dingen deed. Halleluja Rockend Halleluja

Ik ben benieuwd of Kramnik en zo ja, hoe hij zich zal revancheren...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

07-10-2004 19:55 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra
Die eerste partij was leuk Knipoog
Alleen ... Kramnik, vlak daarvoor gewonnen, zat bij de persconferentie alsof iemand zijn knikkers had gejat. Hij zag er ook erg moe uit. Het kwam dusdanig slecht over dat ik twijfels kreeg over de rest van de match, of hij wel in vorm was en zich ertoe kon zetten een potje te spelen.


Een bijzonder sterke observatie van René !Goed zo!

Inderdaad gave partij van Leko Prodent ook al lijkt het
vooral een sterk staaltje huisvlijt te zijn (gezien het geringe tijdsverbruik van Leko).

Hopelijk springen bij Kramnik nu alsnog zijn reserve-energievoorraden open en laat hij ons nog een paar
mooie dingen zien.
Kom op Vladimir, give him hell Kwaad

__________________
Homo Caïssapiens

07-10-2004 22:47 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gert, volgens ChessBase zat Kramnik op zet 25 nog in zijn voorbereiding en gebruikte Leko veel meer tijd.
Het schijnt dat die stelling met de a-pion voor Kramnik het doel was, maar dat Leko achter het bord de oplossing vond - en dus veel tijd gebruikte.
Je weet het natuurlijk nooit.
Leuke partij. Ik ben er niet in thuis en heb maar 4 of 5 partijen bekeken in die variant - en dacht altijd: "Oh, Marshall. Remise." Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

08-10-2004 01:56 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je hebt (alweer) gelijk René. Ik heb nog eens gekeken op www.worldchampionshipchess.com en inderdaad, daar las ik dat Leko juist véél tijd verbruikte.
Mijn bewondering voor de prestatie van Leko stijgt hierdoor enorm.

__________________
Homo Caïssapiens

08-10-2004 13:20 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De arrogantie ten top.
Kramnik verbruikte geen tijd en kreeg het deksel op zijn neus.
Goed zo!

08-10-2004 14:11 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Bloedeloos en remise Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Peter Leko heeft duidelijk goede zaken gedaan: Hij maakte met wit eenvoudig remise. Ik ben benieuwd of we nog iets gaan zien van Kramnik. Ik hoop het wel. (hoewel ik hoop dat Leko wint)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

09-10-2004 16:56 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kramnik lijkt er niet meer in te geloven. In een nogal vlakke partij laat hij herhaling van zetten niet uit de weg...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

12-10-2004 18:26 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Remise? Het zal wel aan mij liggen, maar ik zou in zo'n stelling doorspelen. Zeker als ik Kramnik was. Toegegeven, hij stond twee pionnen achter maar er waren goede kansen. En hij staat achter dus hij moet nog een keer, wil hij de titel niet verliezen.

En tja, Junior (u weet wel, een van de broertjes van Fritz) zag wel iets gelijkwaardigs, maar dan nog...

Jammer, want ons is heel wat vuurwerk door de neus geboord. Huil 2 Huil Huil 2

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-10-2004 19:11 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als of beide heren zich iets van mijn commentaar hebben aangetrokken:
In een eneverende partij gingen beiden tot het uiterste. 65 zetten lang, op het puntje van de stoel. Kramnik ging er echt voor en Leko vond uiteindelijk tot twee maal toe die wending die nodig was om zijn voorsprong vast te houden.

Als Leko maandag niet verliest is hij de nieuwe wereldkampioen.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

17-10-2004 00:24 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Leuke pot!
Inderdaad stond Fritz op winst voor Zwart. DF en Hydra ook. Maar Kasparov zei op zet 44: "hee, remise," en zowaar. De computers geloofden het niet, maar Leko luisterde en er bleven slechts twee koningen over.
Grappig, want ook het commentaarduo op chess.fm had nog vele zetten nodig voordat ze het ook zagen. Fascinerend.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

17-10-2004 08:43 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

3 voorspellingen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een fascinerende situatie is nu ontstaan. Kramnik moet de laatste partij (met wit) winnen om zijn titel te behouden. Dat lijkt een onmogelijke opgave tegen de superdegelijke Leko. Maar ook Kasparov heeft dit lot ooit moeten ondergaan. In één van zijn matches tegen Karpov móest hij winnen in de laatste partij. Hij speelde 1.Pf3?! en won! Daarom luidt mijn voorspelling dat Kramnik maandag opent met 1.Pf3 (mede omdat dat tot voor kort zijn lijfopening was). Mijn 2e voorspelling is dat hij vervolgens ergens in de partij een stuk gaat offeren, ongeacht of dat correct is of niet. Een stukoffer heeft namelijk tot nu toe in deze hele match nog niet één keer plaatsgevonden. Leko valt hierdoor letterlijk van zijn stoel van verbijstering. Geheel uit het lood geslagen maakt hij een paar foutjes en verliest.....
nèt niet!!. Daarvoor is hij net iets té degelijk.
Kortom 3e voorspelling: het wordt remise en Leko is de 15e wereldkampioen. Koel

__________________
Homo Caïssapiens

17-10-2004 20:58 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller